Wysłany: 3 Październik 2010, 15:38 Czujnik temperatury silnika XM
Mam wrażenie, że czujnik temperatury silnika nie działa własciwie? Mam więc pytanie, czy tylko oznacza to błędne wskazania, czy ma to jeszcze inne konsekwencje jak chociażby niewłasciwe sterowanie silnikiem przez błędnie podawany sygnał...?
Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 294 Skąd: Wrocław
Wysłany: 3 Październik 2010, 15:55
Czym się objawia to nie właściwe wskazanie ? U mnie w Xantii wskaźnik temp. cały czas wskazywał po nagrzaniu ok 90st. W sumie niechcący okazało się, że miałem uwalony termostat (wyszło to przy innej okazji). Po wymianie wskaźnik się wacha w zależności o stylu jazdy: trasa (temp jednostajne, ok. 100km/h) temp. 90st, miasto, korki - ok 100st. itd.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Październik 2010, 16:51
MAX,
W tym silniku, o ile się nie mylę. są 3 czujniki temperatury. Na pewno, ten co steruje wskaźnikiem na desce nie jest odpowiedzialny za inne sprawy i służy on tylko do tego celu.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Wskaźnik na tablicy rozdzielczej wskazuje mi temperaturę w granicach 70C po nagrzaniu. Możliwe, że uszkodzony jest termostat i zaraz go wymienie po pracy. Wcześniej sprawdzałem go w gotowanej wodzie i nie zawsze się domyka, a przynajmniejn tak mi się wydaje. O czujnik pytam dlatego, że kiedy temperatura zbliża się do 90 - 95C zaczyna cykać mi przerywacz kierunkowskazów - bardzo denerwujące doznanie tak jakby trzeszczał. Kiedy wypinam przekaźnik ( sprawny) od załączania wentylatorów problem znika, czyli tak naprawdę to czujnik włączania wentylatorów może już nie działać poprawnie, a powodem uszkodzenia może być uszkodzony termostat. Po pierwszym nagrzaniu silnika do temperaturu 90C, potem spada i jest cały czas 70C. Tylko w korkach dochodzi do 90-100C. Tak czy owak wyrzucę te niesprawne elementy bez szczególnego diagnozowania bo szkoda mi marnować czas a efekt i tak będzie żaden, ponieważ nic i tak z tym nie zrobię. Inna sprawa, że wzrosło mi spalanie, domyślam się tylko, że niedogrzany silnik zachowuje się tak jakby cały czas pracował na ssaniu...?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Październik 2010, 00:44
Raczej 70st to już ssanie nie powinno działać, choć spalanie na pewno będzie większe, gdyż paliwo słabiej odparowuje i mieszanka nie jest jednorodna.
Termostat warto zmienić. Szczególnie na zimę, bo autko będzie niedogrzane, jeżeli się nie domyka.
Z tym trzeszczeniem to na pewno nie wina czujnika temperatury. Przecież załącza/próbuje załączać wentylatory przy prawidłowej temperaturze. Na pewno coś masz z masą i to powoduje załączanie się przerywacza.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Maj 2011, 19:01
Ostatnio jest bardzo gorąco. Postanowiłem sprawdzić, czy wszystko gra w silniku z temperaturą. Okazuje się, że czujnik wskazuje idealna temperaturę.
Przy włączonej klimatyzacji i dłuższym postoju z uruchomionym silnikiem, nie można było przekroczyć tej temperatury. Zatem korki i upały mu nie straszne.
Temperatura była identyczna w obydwóch metodach pomiaru:
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Dzisiaj wymieniłem pompe wody,miala przecieki, przy okazji cały rozrząd, wkurzająco mało miejsca na dłubanie. teraz mam podobne parametry pracy silnika i wskazania czujnikow, ale dopiero w praktyce zobaczę co dalej, tak czy owak postanowilem solidnie przejrzeć całą elektrykę w wolnym czasie i przy dobrej pogodzie, dużo na stykach jest nalotu tlenku miedzi, a kable na belce pod silnikiem nie wzbudzają mojego zachwytu - podejrzewam, że nie sa w najlepszej kondycji. do czujników więc jeszcze powrócę jak przetestuję parametry po staniu w korkach w upale.
Koledzy który czujnik w silniku 2.1td odpowiedzialny jest za wskazywanie temperatury na zegarze? Bo wskazówka podnosi się tylko do 50 stopni nawet w upały.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 29 Maj 2013, 21:26
rules121, sprawdź termostat, odpal samochód przejedź kawałek i jak ci złapie te 50 stopni to zobacz czy wąż za termostatem jest ciepły czy zimny.
Jak termostat uwalony to może ci cały czas puszczać obieg i będziesz miał te 50 stopni.
Dopiero potem czujniki sprawdzaj.
Tak troche nie w pore ale czujniik zmieniony i wszystko działa mimo że w mechaniki stwierdzili że czujnik jest dobry a zepsute są zegary to zamówiłem zmieniłem i jest ok
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum