Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 22 Kwiecień 2016, 07:11
Johnson, fabrycznego miejsca nie zajdziesz bo go nie ma Ale jak wyrzeźbisz takie podświetlenie na tych lampeczkach ori np. z laguny to będzie wyglądało jak ori. To miałem na myśli
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
Mój samochód: Xantia I
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 29 Skąd: Wwa
Wysłany: 25 Kwiecień 2016, 17:10
Rafal_93, Dzięki! Właśnie szukałem tych ori miejsc i Ci miałem pisać, że nie mogę ich znaleźć . Teraz już czaję co masz na myśli, będę jakoś kombinował a prąd ze słupka postaram się pociągnąć tylko nie wiem jak ta instalacja tam wygląda.
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 26 Kwiecień 2016, 00:06
Jak zdejmiesz lampkę to zobaczysz że nie ma tam nic strasznego Każdy kto chociaż raz w życiu trzymał lutownice albo śrubokręt w ręku da sobie z tym rade, zapewniam. Kiedyś sam chciałem coś takiego zamontować, ale jak zobaczyłem u taty w lagunie właśnie że widać nawet najmniejsze zabrudzenie na dywanach to dałem spokój. Lubie dbać o auto, ale nie mam czasu odkurzać co tydzień
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
Mój samochód: Xantia I
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 29 Skąd: Wwa
Wysłany: 6 Maj 2016, 10:30
U mnie czarne gumy leżą na podłodze, więc łątwo je wyczyścić . Wczoraj znowu mi coś upadło na podłoge i z latarką szukać musiałem. Już ogarnąłem sobie diody, teraz tylko jakoś muszę wykminić, jak to ładnie założyć. A powiedz mi proszę, czy jak je podepne zwykłym kablem do instalacji 12V to będą normalnie świecić?
Mój samochód: Xantia I
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 29 Skąd: Wwa
Wysłany: 17 Maj 2016, 14:01
Koledzy,
udało się - oświetlnie jest zamontowane na przodzie, ciepła biała barwa swieci wspaniale i spełnia swoje zadanie w 100% plus naprawdę dodaje uroku samochodowi, fajny bajer i znajomi, którzy widzieli, zgodnie twierdzą, że prezentuje się bardzo dobrze
Kroki, jakie podjąłem w celu montażu podświetlenia - mini poradnik dla przyszłych szukających:
1. Zakupiłem 4 moduły LED (3 diody na moduł, każdy moduł można przykręcić, są odpowiednie miejsca na to, ja akurat jednak przykleiłem) oraz zakupiłem 5 metrów kabla (niemalże na styk wyszło ). Pierwotnie miał być jeden moduł na jedno miejsce, ale zrezygnowałem na razie z oświetlania tyłu i dałem po dwa na przód.
2. Następnie przystąpiłem od montażu lewej strony. Zdemontowałem boczek słupka B (dwie śruby na dole, coś na kształ gwiazdki z ostrymi ramionami, trzeba mieć specjalne klucze, niestety nie wiem jak się nazywają fachowo) oraz koniecznie potrzebny będzie zagięty klucz z terkotką - jedną śrubę łatwo odkręcić, ale z drugą już trochę trudniej, bo fotel przeszkadza, nawet w maksymalnym przesunięciu.
3. Demontujemy lampkę - wystarczy podważyć od góry paznokciami, lampka schodzi gładko z lekkim oporem. Wyciągamy żarówkę, wypinami z kostki - wystarczy ją lekko wysunąć, nie trzeba nic wypinać.
4. Po zdemontowaniu osłony słupka w zasadzie wszystko już widzimy - tam, gdzie idzie wiązka kabli, przepychamy nasz kabel i wyciągamy go lampką.
5. Przepchnięty kabel rozdwajamy, ścigamy kawałek izolacji i lutujemy albo kleimy klejem na gorąco do blaszek w lampce, inaczej się nie da, kostka jest praktycznie nie rozbieralna i nie da się do oryginalnych kabli dopiąć, a ja nie chciałem ich ciąć i łączyć na nowo. Po przymocowaniu zabezpieczamy taśmą izolacyjną. Kostki póki co nie wpinajmy, bo wyjęcie lampki nie powoduje przerwania obiegu i prąd krąży, a my nie chcemy zrobić spięcią, zwierając niechcacy kable od nowego przewodu.
6. Prowadzimy przewód wzdłuż słupka, doklejając go do oryginalnej wiązki instalacji, dalej podwaązamy lekko uszczęlkę wzdłuż progu i elegancko chowamy kabel pod uszczelką. Następnie przy kierowcy nie ma za bardzo gdzie kabla schować - poradziłem sobie tak, że otworzyłem klapkę z bezpiecznikami i tam dałem nadmiar kabla, wypuściłem go w kącie i przykleiłem lampki możliwie blisko pedałów, aby ich nie było widać.
7. Kiedy kabel mamy już poprowadzony, łączymy diody + do +, - do - (w moich modułach plus miał szary kabel, a na dokupionym kablu + miał czerwony pasek) - lutujemy bądź mocno i szczelnie skręcamy i izolujemy taśmą.
8. W zasadzie gotowe. Pozostaje nam zamontować lampkę - wpiąć kostkę i żarówkę i sprawdzić czy działa, jak tak, to zakładamy boczek (wsuwamy go od spodu) i dokręcamy śrubami. Przy okazji demontażu boczku możemy oczyścić sobie pasy z syfu - uwierzcie mi, że po 19 latach jest go tam sporo
Gotowe chyba nie pominąłem niczego, w każdym razie to jest taki poradnik w pigułce, w razie potrzeb zapraszam na priv. Z drugiej strony jest trochę łatwiej ukryć diody i kabel, a reszta dokładnie tak samo.
Efekt? Kiedy otwieram drzwi, diody zapalają się razem z lampkami bocznymi, po zamknięciu drzwi lub auta z pilota ładnie się wygaszają (trochę szybciej niż żarówki w lampkach - ale ważne, że bardzo płynnie). Dodatkową zaletą jest to, że kiedy chcę je włączyć na żądanie wystarczy, że włącze lampkę guzikiem, a zapala się także po mojej stronie podświetlenie nóg - jeżeli pasażer chce swoją stronę - zapala lampkę u siebie
Ogólnie super bajer bez robienia wiochy, ale przede wszystkim - bardzo przydatne wyposażenie. Dla osób nie znających tematu wygląda na fabryczne wyposażenie .
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 17 Maj 2016, 21:35
Jacoll, gdy ja zaczynałem raczkować na naszym forum to właśnie Ty pisałeś takowe (albo ja nie widziałem że ktoś inny pisał). Mógłbym i ja napisać, ale mam nie ten kolor w nicku co trzeba
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
Mój samochód: Xantia I
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 29 Skąd: Wwa
Wysłany: 18 Maj 2016, 19:32
Jacoll, Rafal_93, grigori333, rany Koledzy, dzięki miło się człowiekowi robi . Może założę temat z moim samochodem (chyba jest tutaj takowy dział do tego? ) i wrzucę tam fotki z efektem Pozdro!
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 21 Maj 2016, 18:05
Johnson napisał/a:
chyba jest tutaj takowy dział do tego?
Jest
_________________ niech moc będzie z DS
Poszy150
Mój samochód: Citroen Xantia I 3.0 Activa
Poj. silnika (cm3): 2963
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1997 Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Paź 2014 Posty: 40 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 7 Czerwiec 2016, 10:53
Że tak dodam swoje trzy grosze. Nie miałeś fabrycznej instalacji do oświetlania przestrzeni na nogi? Ja mam dwie Xantie i obydwie mają oryginalne takie lapmeczki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum