Mam mały problem z C6 i postanowiłem wreszcie się za to zabrać. Wyskakuje mi błąd na laptopie "Defekt położenia elektrycznego zaworu recyrkulacji spalin 1 (tył) " Co to i gdzie to ?:D
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 18 Sierpień 2016, 17:46
Zawory EGR - są dwa - z przodu i z tyłu - który wywala błąd?
Jeden wymieniłeś a jak drugi?
Przepływomierze - są dwa - który? obydwa?
Ciśnienie paliwa:
Kilka usterek jakie mogą być
1. Brudy i stary wkład filtrujący.
2. Za niskie ciśnienie daje pompa w zbiorniku
3. Brudy w całej instalacji paliwowej i może jakiś mikrowafel blokuje co jakiś czas czujnik.
Kilka spraw z pompą VDO - może być usterka czujnika ciśnienia - ten na poprzecznym zasobniku, może być usterka zaworu regulacyjnego - ten u dołu pompy z wtyczką pośrodku pompy. Niestety - zawory nie występują jako część zamienna.
układ paliwowy i zasilanie powietrzem powinien ci zdiagnozować mechanik jaki robi pompy CR i regeneruje wtryski - powinien mieć możliwość sprawdzenia. Wymaga to wymontowania niestety, chyba że majster wykona sprawdzenie na silniku. Aha - jeszcze jedno: może być że głowiczki wysokiego ciśnienia trza dokręcić - śruby z czasem leciutko się wyciągają i może wystąpić pocenie między obudową a sekcją wysokiego ciśnienia(rzadko ale bywa).
To tak co na szybko przychodzi mi na myśl.
Pomp VDO rzadko kiedy padają i pompiarze rzadko z nimi się stykają.
EGR tył był wymieniany i wciąż się pali ten że EGR jako wadliwy. Przepływki to pełen kosmos na początku palił sie również do kompletu tył. Po podmiance przepływek miejscami wywalał raz przód a później ponownie tył. Dodam ze auto rzadko przełącza się w tryb servis ale wystarczy zgasić Citroena na 4 sec i odpalić ponownie by jeździł normalnie.
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 19 Sierpień 2016, 07:52
Hmm...trochę to rozrzucone i powtarza się przy podmianach - może należy sprawdzić kostki połączeń na sterowniku/kompie silnika? To co piszesz na taką możliwość wskazuje. Może trzeba potraktować wtyczki i gniazda preparatem przywracającym przewodzenie. Sprawdziłbym kostki na kompie i na EGR oraz przepływomierzach...
Autko nie było przypadkiem zalane (mam na uwadze skrzynkę z komputerami)?.
PS. Wczoraj "podłączyłem Lexię(klon) do swojego C6 - różnych dziwnych błędów cała masa. Gdy doszedłem do ustawień i "wybor silnika" - okazało się że silnika 2,7 HDI nima w onej leksi
Sprawdzanie stało się bezprzedmiotowe.
Auto naprawione, ASO w Bydgoszczy znalazło usterkę fakt męczyli się długo bo zajęło im to miesiąc. Strzelali że to turbina padła, uzasadnili to ze jedna z przepływek pokazuje praktyczny brak przepływu powietrza. Po sprawdzeniu wszelakich przewodów podjęli się regeneracji turbiny. Z opowieści kierownika serwisu nic to nie pomogło to postanowili regenerować drugą turbinę. Po regeneracji wciąż palił się check engine. Także postanowili wykręcić EGR który był już wymieniany w innym serwisie. No i okazało się że zostałem oszukany przez poprzedni serwis bo zamontowali mi zamiennik zamiast jak obiecywali oryginału. I zamiennik jak tłumaczyło ASO działał ale nie współgrał dobrze elektronicznie z autem (wysyłał niewłaściwe informacje) Wymienili go na oryginał i auto śmiga jak nowe Na początku umawiałem się z ASO na koszt 3,5 tys zl i cena miała zawierać Dokładną diagnozę wraz z demontażem, koszt regeneracji 1 turbiny, wymianę oleju i filtrów w silniku i koszty wymiany podzespołów. Cieszy mnie fakt że za regeneracje 2 turbin i wymianę EGR nic kosztów nie wzrosło. Panowie mówią że naprawili go hobbistycznie i cena pozostała bez zmian 3,5 tys zl.
Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 1409 Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Październik 2016, 18:43
Turbiny zregenerowali bez sensu bo były sprawne, a EGR wymienili za 3,5 tyś PLN i Ty jesteś szczęśliwy? Złoili Cię straszliwie, szczególnie, że ewidentnie od samego początku komputer wskazywał EGR ( koszt w ASO 1356,65 zł, a na Allegro ten sam od 650 do 800 zł ), to ja pierd.......ole takie szczęście.
_________________ Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 6 Październik 2016, 20:50
EGR...Własnie ten "cykl" przeszedłem. Silnik po kapitalce. Własnoręczny montaż i zabudowa w nadwoziu.
Usterki historyczne mówiły o przednim EGR więc niejako z rozpędu wymieniłem obydwa - wymienić tylny to czyste przekleństwo i raczej trzeba wysunąć silnik.
Nowy EGR z przodu przejechał ok. 300 km i zdechł...a przy okazji zaczęły się usterki przepływomierza przedniego - pewnie występuje sprzężenie.
Stary EGR przeszedł cykl czyszczenia ale nic z tego nie wynikło - nie odzywał się - pewnie trafiło elektrykę wewnątrz. Będzie czasto zajrzę i tam.
Zgłoszona reklamacja u sprzedającego i kolejny egzemplarz zakupiony a uszkodzony - gwarancja 24 miesiące...
Robota własnoręczna a więc tylko koszt akupu oraz poświęcenie całego dnia na takie cóś.
Jest trochę utrudnień przy wymiane - jak komuś będzie potrzebne to opiszę zabiegi i operacje.
Kolejny krok - kasacja błędów a następnie uruchomienie kilkunastominutowe celem sprawdzenia - jak na razie jest OK.
Aha - doszedłem do ładu ze swoją lexią.
Terminologia techniczna tłumaczącego to całkowite nieporozumienie...no ale hula i ma się dobrze.
Tak Robercie najlepiej krytykować że wydałem 3,5 koła na naprawę. Jakoś nikt nie wpadł na pomysł ze może to być po raz 2 EGR do zrobienia. A z tym z allegro za 650 zl EGRem to pewnie taki mi zamontowali za 1x. Także nie ma co oszczędzać na takich częściach bo płacisz podwójnie.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4285 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Październik 2016, 13:36
Winiu, Ja rozumiem Roberta i Ciebie ale jak by mnie serwis wymienił połowę dobrych części i za nie skasował a winny by był jakiś czujnik za 20 zł to bym się chyba wściekł i na pewno nie zapłacił za wymianę dobrych ,niech montują z powrotem moje dobre...i płace za wymianę czujnika z robocizną bo gdybać to mogę i na ślepo robić ,,ja'' amator mechaniki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum