Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Bład Check Engine
Autor Wiadomość
Winiu

Mój samochód: citroen C6
Poj. silnika (cm3): 2720
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 124
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Kwiecień 2016, 20:17   Bład Check Engine

Hej, witam wszystkich po dłuższej przerwie :)

Mam mały problem z C6 i postanowiłem wreszcie się za to zabrać. Wyskakuje mi błąd na laptopie "Defekt położenia elektrycznego zaworu recyrkulacji spalin 1 (tył) " Co to i gdzie to ?:D

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 24 Kwiecień 2016, 20:32   

Egr.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 24 Kwiecień 2016, 22:56   

Cytat:
Egr.

Rozebrać, umyć, wyczyścić, założyć i na jakiś czas powinno pomóc, jak nie to wymiana.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 405
Skąd: Lublin
Wysłany: 25 Kwiecień 2016, 09:58   

Raczej nie rozbieralny, koszt w ASO 1356,65 zł.



egr.jpeg
Plik ściągnięto 48 raz(y) 81,87 KB

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 25 Kwiecień 2016, 21:15   

Kemsey napisał/a:
Raczej nie rozbieralny, koszt w ASO 1356,65 zł.

Nie oznacza że nie da się wyczyścić. Koszt dość specyficzny - postarałbym się go jednak odmyć i odwęglić. Preparaty o różnej agresywności są dostępne.

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 25 Kwiecień 2016, 22:37   

Zostawić na noc w wiaderku z dimerem albo w occie wygotować :P

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Winiu

Mój samochód: citroen C6
Poj. silnika (cm3): 2720
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 124
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Sierpień 2016, 15:54   

EGR wymieniony a błędy wciąż wywala, auto czasem gaśnie przy hamowaniu a na zimnym szarpie ( odczucie jak by gasł)

Błędy:
EGR zawór, przepływki powietrza, ciśnienie paliwa <- -- najczęstsze


Jakieś pomysły? Byłem u 3 mechaników i tylko co potrafia to wykasować bład. Nie maja pojęcia, błąd EGR zapala się raz na 4 dni srednio

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 18 Sierpień 2016, 17:46   

Zawory EGR - są dwa - z przodu i z tyłu - który wywala błąd?
Jeden wymieniłeś a jak drugi?
Przepływomierze - są dwa - który? obydwa?
Ciśnienie paliwa:
Kilka usterek jakie mogą być
1. Brudy i stary wkład filtrujący.
2. Za niskie ciśnienie daje pompa w zbiorniku
3. Brudy w całej instalacji paliwowej i może jakiś mikrowafel blokuje co jakiś czas czujnik.
Kilka spraw z pompą VDO - może być usterka czujnika ciśnienia - ten na poprzecznym zasobniku, może być usterka zaworu regulacyjnego - ten u dołu pompy z wtyczką pośrodku pompy. Niestety - zawory nie występują jako część zamienna.
układ paliwowy i zasilanie powietrzem powinien ci zdiagnozować mechanik jaki robi pompy CR i regeneruje wtryski - powinien mieć możliwość sprawdzenia. Wymaga to wymontowania niestety, chyba że majster wykona sprawdzenie na silniku. Aha - jeszcze jedno: może być że głowiczki wysokiego ciśnienia trza dokręcić - śruby z czasem leciutko się wyciągają i może wystąpić pocenie między obudową a sekcją wysokiego ciśnienia(rzadko ale bywa).
To tak co na szybko przychodzi mi na myśl.
Pomp VDO rzadko kiedy padają i pompiarze rzadko z nimi się stykają.

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Winiu

Mój samochód: citroen C6
Poj. silnika (cm3): 2720
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 124
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Sierpień 2016, 07:22   

EGR tył był wymieniany i wciąż się pali ten że EGR jako wadliwy. Przepływki to pełen kosmos na początku palił sie również do kompletu tył. Po podmiance przepływek miejscami wywalał raz przód a później ponownie tył. Dodam ze auto rzadko przełącza się w tryb servis ale wystarczy zgasić Citroena na 4 sec i odpalić ponownie by jeździł normalnie.

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 19 Sierpień 2016, 07:52   

Hmm...trochę to rozrzucone i powtarza się przy podmianach - może należy sprawdzić kostki połączeń na sterowniku/kompie silnika? To co piszesz na taką możliwość wskazuje. Może trzeba potraktować wtyczki i gniazda preparatem przywracającym przewodzenie. Sprawdziłbym kostki na kompie i na EGR oraz przepływomierzach...
Autko nie było przypadkiem zalane (mam na uwadze skrzynkę z komputerami)?.

PS. Wczoraj "podłączyłem Lexię(klon) do swojego C6 - różnych dziwnych błędów cała masa. Gdy doszedłem do ustawień i "wybor silnika" - okazało się że silnika 2,7 HDI nima w onej leksi :shock:
Sprawdzanie stało się bezprzedmiotowe.

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Winiu

Mój samochód: citroen C6
Poj. silnika (cm3): 2720
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 124
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29 Wrzesień 2016, 09:53   

Auto naprawione, ASO w Bydgoszczy znalazło usterkę fakt męczyli się długo bo zajęło im to miesiąc. Strzelali że to turbina padła, uzasadnili to ze jedna z przepływek pokazuje praktyczny brak przepływu powietrza. Po sprawdzeniu wszelakich przewodów podjęli się regeneracji turbiny. Z opowieści kierownika serwisu nic to nie pomogło to postanowili regenerować drugą turbinę. Po regeneracji wciąż palił się check engine. Także postanowili wykręcić EGR który był już wymieniany w innym serwisie. No i okazało się że zostałem oszukany przez poprzedni serwis bo zamontowali mi zamiennik zamiast jak obiecywali oryginału. I zamiennik jak tłumaczyło ASO działał ale nie współgrał dobrze elektronicznie z autem (wysyłał niewłaściwe informacje) Wymienili go na oryginał i auto śmiga jak nowe :) Na początku umawiałem się z ASO na koszt 3,5 tys zl i cena miała zawierać Dokładną diagnozę wraz z demontażem, koszt regeneracji 1 turbiny, wymianę oleju i filtrów w silniku i koszty wymiany podzespołów. Cieszy mnie fakt że za regeneracje 2 turbin i wymianę EGR nic kosztów nie wzrosło. Panowie mówią że naprawili go hobbistycznie i cena pozostała bez zmian 3,5 tys zl.

 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Październik 2016, 18:43   

Turbiny zregenerowali bez sensu bo były sprawne, a EGR wymienili za 3,5 tyś PLN i Ty jesteś szczęśliwy? :shock: :shock: :shock: Złoili Cię straszliwie, szczególnie, że ewidentnie od samego początku komputer wskazywał EGR ( koszt w ASO 1356,65 zł, a na Allegro ten sam od 650 do 800 zł ), to ja pierd.......ole takie szczęście.

_________________
Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 6 Październik 2016, 20:50   

EGR...Własnie ten "cykl" przeszedłem. Silnik po kapitalce. Własnoręczny montaż i zabudowa w nadwoziu.
Usterki historyczne mówiły o przednim EGR więc niejako z rozpędu wymieniłem obydwa - wymienić tylny to czyste przekleństwo i raczej trzeba wysunąć silnik.
Nowy EGR z przodu przejechał ok. 300 km i zdechł...a przy okazji zaczęły się usterki przepływomierza przedniego - pewnie występuje sprzężenie.
Stary EGR przeszedł cykl czyszczenia ale nic z tego nie wynikło - nie odzywał się - pewnie trafiło elektrykę wewnątrz. Będzie czasto zajrzę i tam.
Zgłoszona reklamacja u sprzedającego i kolejny egzemplarz zakupiony a uszkodzony - gwarancja 24 miesiące...
Robota własnoręczna a więc tylko koszt akupu oraz poświęcenie całego dnia na takie cóś.
Jest trochę utrudnień przy wymiane - jak komuś będzie potrzebne to opiszę zabiegi i operacje.
Kolejny krok - kasacja błędów a następnie uruchomienie kilkunastominutowe celem sprawdzenia - jak na razie jest OK.
Aha - doszedłem do ładu ze swoją lexią.
Terminologia techniczna tłumaczącego to całkowite nieporozumienie...no ale hula i ma się dobrze.
:564:

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Winiu

Mój samochód: citroen C6
Poj. silnika (cm3): 2720
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 124
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Październik 2016, 09:36   

Tak Robercie najlepiej krytykować że wydałem 3,5 koła na naprawę. Jakoś nikt nie wpadł na pomysł ze może to być po raz 2 EGR do zrobienia. A z tym z allegro za 650 zl EGRem to pewnie taki mi zamontowali za 1x. Także nie ma co oszczędzać na takich częściach bo płacisz podwójnie.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Październik 2016, 13:36   

Winiu, Ja rozumiem Roberta i Ciebie ale jak by mnie serwis wymienił połowę dobrych części i za nie skasował a winny by był jakiś czujnik za 20 zł to bym się chyba wściekł i na pewno nie zapłacił za wymianę dobrych ,niech montują z powrotem moje dobre...i płace za wymianę czujnika z robocizną bo gdybać to mogę i na ślepo robić ,,ja'' amator mechaniki ;-)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA