Użytkownicy
Grupy
Statystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Zapowiedź Rajdu Japonii
Autor Wiadomość
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1908
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 2010-09-08, 22:33   Zapowiedź Rajdu Japonii

Rajd Japonii, dziesiąta z trzynastu rund bieżącego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata FIA, jest pierwszą, która może wyłonić tegorocznego Mistrza Świata w Klasyfikacji Kierowców. Sébastien Loeb i Daniel Elena, rozgrywający jak do tej pory swój najlepszy sezon od 2006 r., mają szansę już w Azji zapewnić sobie ten tytuł.

Tak, jak w Rajdzie Finlandii, jako druga załoga fabrycznego zespołu Citroën Total World Rally Team za kierownicą C4 WRC wystartują Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, którzy w rundzie rozgrywanej na wyspie Hokkaido będą debiutantami.

Po rocznej nieobecności w 2010 r., Rajd Japonii wraca do kalendarza WRC. Jest w nim wydarzeniem szczególnym: dla zespołów z Europy oznacza daleką wyprawę na Daleki Wschód, a dla niezwykle entuzjastycznych fanów z Kraju Wschodzącego Słońca okazję do oglądania największych gwiazd WRC.

Tak, jak w latach poprzednich, bazą rajdu będzie miasto Sapporo, natomiast trasa nadchodzącej edycji, znacznie zmodyfikowana, obejmuje kilka zupełnie nowych odcinków specjalnych.

Zespół Citroën Total World Rally Team ma z Rajdu Japonii dobre wspomnienia: Sébastien Loeb i Daniel Elena wygrali go w 2006 r., a w latach 2005 i 2008 wynik uzyskany na japońskich trasach przesądził o zdobyciu przez nich tytułów mistrzowskich. Matematycznie rzecz biorąc, w tej fazie bieżącego sezonu szansę na tytuł Mistrza Świata kierowców ma pięciu zawodników, w tym czterech startujących w barwach Citroëna: Sébastien Loeb, lider tabeli z liczbą 191 pkt, Sébastien Ogier (133 pkt), Jari-Matti Latvala (117), Petter Solberg (102) i Dani Sordo (95). Jeżeli jednak za metą tego rajdu okaże się, że Sébastien Loeb zgromadził 75 pkt przewagi nad wszystkimi konkurentami, tytuł będzie należał do niego. Inaczej mówiąc, o ile Loeb wygra, to jego 60-te zwycięstwo przesądzi o siódmym tytule dla niego, pod warunkiem, że Sébastien Ogier nie zajmie miejsca wyższego niż szóste.

Loeb hamuje zbytni entuzjazm. „Od osiągnięcia tego celu dzieli mnie jeszcze bardzo daleka droga” – mówi. - „Tak, jak każda inna runda Mistrzostw Świata, Rajd Japonii ma swoją charakterystykę. Powiem, szczerze, że nie należy do moich ulubionych rund. Odcinki specjalne nie są tam zbyt emocjonujące, a drogi są tak wąskie, że nie pozwalają na żadną fantazję za kierownicą. Wierzę natomiast, że będziemy tam konkurencyjni dzięki naszemu C4 WRC. Samochód jest u szczytu swoich możliwości rozwojowych, ponadto wiemy, jakie ustawienia wybrać na ten rodzaj nawierzchni”.

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, którzy w rajdach Japonii i Wlk. Brytanii stanowić będą – tak, jak w Niemczech – drugą załogę zespołu Citroën Total World Rally Team, wystąpią w roli debiutantów. „Nigdy w życiu nie byłem w Japonii. Do oesów nadchodzącego rajdu staram się przygotować, oglądając onboardy” – mówi Ogier. - „Mam wrażenie, że roślinność zasłania tam wiele zakrętów i kryjących się za nimi pułapek. Biorąc pod uwagę nasz kompletny brak doświadczenia, stajemy przed trudnym zadaniem, a jednak za cel stawiamy sobie to samo, co we wszystkich rajdach na nawierzchniach szutrowych czyli zdobycie miejsca na podium. Taki wynik dałby Citroënowi ważne punkty w Klasyfikacji Producentów. Co do tytułu mistrzowskiego, nie ulegam złudzeniom i nawet o nim nie myślę. Moją ambicją jest utrzymanie drugiego miejsca w tabeli czyli obronienie go przed Jari-Mattim, Petterem i Danim. Jeszcze pół roku temu wizja zakończenia sezonu w roli Wicemistrza Świata przed tak znakomitymi kierowcami wydawałaby mi się snem. Teraz moją rolą jest sprawienie, by stało się to rzeczywistością”.

Trzy pytania do... Sébastiena Loeba

Wróćmy do twojego ósmego zwycięstwa z rzędu w Rajdzie Niemiec. Czy wreszcie wyjawisz tę tajemnicę, jak to się dzieje, że jesteś tam niezwyciężony?
„W tym nie ma niczego magicznego. Tajemnicą jest praca. Nasz zespół nigdy nie spoczywa na laurach. Chociaż świetnie znamy ten rajd, i tak przygotowujemy się do niego z wielką skrupulatnością. Na przykład przeprowadziliśmy testy na poligonie Baumholder, aby sprawdzić wytrzymałość opon na długim odcinku Panzerplatte. Dzięki temu wiedziałem, jakie tempo jazdy zapewni mi dobry czas, zarazem nie narażając zbytnio opon na zniszczenie. Poza tym, prawdą jest, że w takim terenie czuję się świetnie. W Niemczech już od pierwszych odcinków specjalnych mogę atakować na sto procent, a potem pozostaje tylko pilnowanie zyskanej przewagi. Ale zapewniam, że nie ma w tym żadnej tajemnicy...”

A teraz pomówmy o Japonii. Jak traktujesz ten rajd?
„Tym, co podoba mi się w Rajdzie Japonii, nie są same oesy. Lubię tam raczej całą atmosferę, to uczucie przebywania przez kilka dni w zupełnie innym świecie. Kibice są prawdziwymi fanami naszego sportu – niektórych poznaję, są to, rok po roku, ci sami ludzie. Rajdowe Mistrzostwa Świata pozwalają nam podróżować, poznawać różne kultury. Cieszę się, że praca w tym zawodzie daje mi okazję zobaczenia Japonii, chociaż miejsca, w których jeździmy, z pewnością nie należą do najpiękniejszych krajobrazów tego archipelagu”.

Wiele razy słyszysz pytanie, gdzie chciałbyś otrzymać kolejny tytuł Mistrza. Niektórzy zdają się niemal naciskać na to, by stało się to we Francji. A co Ty o tym myślisz?
„Myślę, że nie wybiera się miejsca, w którym zdobywa się tytuł. Ja po prostu chciałbym, aby nastąpiło to jak najszybciej i będę robił wszystko, aby tak właśnie było. Jeżeli będę na prowadzeniu, a Sébastien Ogier zajmować będzie dopiero szóstą pozycję, to na pewno nie zwolnię po to, by zostawić sobie to wydarzenie na później. Takie rozważania w ogóle nie mają sensu. Ciężko, intensywnie pracujemy na to, by uzyskiwać najlepsze rezultaty, na jakie nas stać. A zresztą to, czy zostanę mistrzem w Japonii, zależy nie tylko ode mnie, ale również od pozycji, jakie zajmą inni pretendenci do tego samego tytułu. Pozwólmy, żeby rozstrzygnął to sport”.

Informacje szczegółowe:

Rajd Japonii (runda 10/13) (9-12 września)

Nawierzchnia: szuter

Miejsce: Sapporo

Informacje praktyczne: Park serwisowy, baza rajdu i biuro prasowe znajdują się w Hokusho Kurotech Tsukisamu Dome w Sapporo. Różnica czasu pomiędzy Japonią a Francją wynosi 7 godzin. Kiedy w Paryżu jest godzina 12:00, w Sapporo jest 19:00. Pierwszego dnia rajdu, w piątek 9 września, słońce wzejdzie w Sapporo o godz. 5:08, a zajdzie o 17:55. We wrześniu średnie temperatury w regionie wahają się od 13°C rano do 22°C po południu. Miejscową walutą jest jen – 1 EUR = 107 JPY.

Sprawy techniczne: Dwa Citroëny C4 WRC zespołu wyposażone będą w nowe silniki, które następnie wykorzystane zostaną w rajdach Francji, Hiszpanii i Wlk. Brytanii. Skrzynie biegów i komplet części zamiennych dzielone są pomiędzy dwa rajdy – po Japonii posłużą także podczas Rajdu Wlk. Brytanii.

Opony: Każda załoga ma do dyspozycji po dyspozycji 36 szt. opon Pirelli Scorpion WRC o miękkiej o mieszance, w tym 6 na odcinek testowy.

Zapoznanie: Zaplanowane na wtorek 7 września i środę 8 września w godz. od 8:00 do 17:00. Każda załoga ma prawo dwukrotnie przejechać zapoznawczo trasy wszystkich odcinków specjalnych.

Odcinek testowy: We czwartek 9 września, w godz. 8:00 – 12:00, na trasie superoesu Sapporo.

Konferencja prasowa przed rajdem: – we czwartek 9 września, o godz. 13:30 w biurze prasowym rajdu.

Start: We czwartek 9 września, na superoesie Sapporo, od godziny 17:20.

Trasa: W sumie 1220,43 km, w tym 26 odcinków specjalnych (10 różnych) na łącznym dystansie 303,54 km.

Program szczegółowy:
Etap 1 – w sumie 457,57 km, w tym 10 odcinków specjalnych (4 różne) o łącznej długości 122,74 km. Czwartek 9 września: Start. godz. 18:31. OS1: Superoes Sapporo 1 (1,57 km); OS2: Superoes Sapporo 2 (1,57 km). Parc fermé o godz. 19:17. Piątek 10 września: Serwis A (9:00 / 15 min.).OS3: Iwanke Long 1 (26,92 km); OS4: Sikot 1 (27,76 km); OS5: Koyka 1 (3,55 km). Serwis B (13:25 / 30 min). OS6: Iwanke Long 2 (26,92 km); OS7: Sikot 2 (27,76 km); OS8: Koyka 2 (3,55 km); OS9: Superoes Sapporo 3 (1,57 km); OS10: Superoes Sapporo 4 (1,57 km). Serwis C (19:14 / 45 min). Ostatni samochód w parc fermé o godz. 23:18.
Etap 2 – sobota 11 września: 422,36 km, w tym 8 odcinków specjalnych (4 różne) o łącznej długości 125,12 km. Start: 9:00. Serwis D (9:00 / 15 min.). OS11: Nikara Short 1 (17,68 km); OS12: Kamuycep 1 (33,76 km); OS13: Kina 1 (9,55 km). Serwis E (13:26 / 30 min.). OS14: Nikara Short 2 (17,68 km); OS15: Kamuycep 2 (33,76 km); OS16: Kina 2 (9,55 km); OS17: Superoes Sapporo 5 (1,57 km); OS18: Superoes Sapporo 6 (1,57 km). Serwis F (19:13 / 45 min). Ostatni samochód w parc fermé o godz. 23:17.
Etap 3 – niedziela 12 września: 340,50 km, w tym w tym 8 odcinków specjalnych (4 różne) o łącznej długości 55,68 km. Start: 6:00. Serwis G (6:00 / 15 min.). OS19: Bisan 1 (4,71 km); OS20: Naekawa 1 (17,86 km); OS21: Sunagawa 1 (3,70 km); OS22: Bisan 2 (4,71 km); OS23: Naekawa 2 (17,86 km); OS24: Sunagawa 2 (3,70 km); OS25: Superoes Sapporo 7 (1,57 km); OS26: Superoes Sapporo 8 (1,57 km). Serwis H (14:40 / 10 min.). Meta o godz. 14:50.

Uroczystość ogłoszenia wyników i podium: w niedzielę 12 września, od godz. 15:00.

Konferencja prasowa po rajdzie: w niedzielę 12 września, w biurze prasowym rajdu, od godz. 15:00.

Statystyki załóg przed Rajdem Japonii:
Sébastien Loeb i Daniel Elena: debiut w Mistrzostwach Świata: Rajd Katalonii 1998 (Saxo Kit-Car / nie ukończ.). Liczba startów w WRC: 133. Liczba zwycięstw w Mistrzostwach Świata: 59. Tytuły Mistrza Świata WRC: 6 (od 2004 do 2009).
Sébastien Ogier i Julien Ingrassia: Debiut w WRC: Rajd Meksyku 2008 (C2 S1600 / 8 m.; pierwsze w JWRC). Liczba startów w WRC: 29. Liczba zwycięstw: 1. Tytuł w kategorii Junior: 2008 (C2 S1600).

Historia startów załóg zespołu w Rajdzie Japonii:
Sébastien Loeb i Daniel Elena wystartują w nim po raz 6. Dotychczasowe wyniki: 2004 (Xsara WRC / 2 m.); 2005 (Xsara WRC / 2); 2006 (Xsara WRC / 1); 2007 (C4 WRC / nie ukończ.); 2008 (C4 WRC / 3).
Dla Sébastiena Ogier i Juliena Ingrassia będzie to pierwszy start w Rajdzie Japonii.

Zapraszamy na naszą nową stronę poświęconą rajdom WRC www.citroen-wrc.com

Źródło: Citroën Polska

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA