Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
sonda lambda katalizatora błąd P0138 antipollution fault
Autor Wiadomość
michal806

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: benzyna
Wersja:: X
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 36
Skąd: Bytom
Wysłany: 18 Maj 2016, 08:30   sonda lambda katalizatora błąd P0138 antipollution fault

Witam
Mam problem z wyskakującym komunikatem annipulation fault i świecącym check.
Gdy go kupiłem zauważyłem falowanie obrotów na jałowym biegu. Teraz już bardzo sporadycznie to się zdarza. Dwa razy odpalił jakby nie na wszystkich cilindrach budą nieźle trzęsło po czym wrócił do normalnego stanu. Czasami daje się wyczuć delikatną nierówną pracę silnika na jałowym biegu ale nie jest to widoczne na obrotomierzu. Tylko czuje to moim kuprem :)
Po podpięciu pod lexie wyskakuje błąd sondy lambda za katalizatorem P0138. Przerwany obwód lub zwarcie z plusem. Moje pytanie Czy uszkodzona sonda lambda na wyjściu może powodować takie objawy?
Czy uszkodzona sonda lambda za katalizatorem może zwiększać zużycie paliwa czy tylko jej zadanie jest aby sprawdzić działanie katalizatora?

_________________
Michał
 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20 Maj 2016, 08:50   

Tak ,wbrew powszechnej opinii Januszy mechaniki, druga sonda ma wpływ na pracę silnika, zużycie paliwa i kulturę pracy.

Podłącz auto pod skaner obd i włącz podgląd parametrów. Uruchom silnik i sprawdź co się dzieje z sondą, czy cały czas jest na wysokim napięciu, czy po chwili dopiero. Prześwietl kabel sondy czy nie jest gdzieś przetarty/zwarty.

 
 
michal806

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: benzyna
Wersja:: X
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 36
Skąd: Bytom
Wysłany: 20 Maj 2016, 14:30   

Temat na chwilę obecną wygląda tak.
Sonda wsadzona jest uniwersalne NTK nie wiadomo czy do tego modelu samochodu czy nie.
Coś było kombinowane bo mechanik mówi że nawet jest założona tuleja dystansowa oraz spaw do rury, więc nie wiadomo jak z gwintem.
Mechanik nie wie, ale podejrzewa że może być wypruty katalizator. Tym bardziej że wlutowaną miałem kontrolkę check. Samochód miał oryginalny przebieg 117000 tys więc trochę mało prawdopodobne aby katalizator siadł chyba że ktoś go wypruł aby sprzedać. Sam nie wiem co o tym myśleć i czy iść w koszta sondy lambda oryginalną bo mechanik mówi że na inne nie daje gwarancji.

_________________
Michał
 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20 Maj 2016, 19:44   

Jeśli wypruty to trzeba wstawić z powrotem. Inaczej nie dojdziesz z autem do ładu. Skoro jest wstawiony dystans to na bank jest coś na rzeczy. Partacze często taki patent montują, jak nie potrafią dobrze ustawić instalacji LPG (jeśli jest), lub po wywaleniu kata właśnie (totalnie nieskuteczne rozwiązanie).

Puszka katalizatora jest?

 
 
michal806

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: benzyna
Wersja:: X
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 36
Skąd: Bytom
Wysłany: 20 Maj 2016, 22:18   

Auto gazu nie ma nigdzie nie jest też napisane że było inaczej. Czy od silnika da sie ujrzec tę puszkę. Mechanik mòwił że bardzo trudny dostęp wiec sie nie brał za to. Jake sa konsekwencje jaazdy bez kata?

_________________
Michał
 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22 Maj 2016, 00:22   

Od nieustającego katowania kierowcy błędami , spadek mocy,wzrost spalania po wypalone gniazda zaworów i/lub denka tłoków włącznie.

 
 
michal806

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: benzyna
Wersja:: X
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 36
Skąd: Bytom
Wysłany: 22 Maj 2016, 22:24   

Jak w sposob prosty mozna sprawdzic czy jest katalizator. Myslalem ze podjade na stacje diagnostyczna i kaze sprawdzic spaliny. Jak wyjda bledne to albo katalizatora nie ma albo zepsuty. Jak wyjda dobre to sonda lambad vwalnieta. Slyszalem jednak opinie ze jezeli dlugo jezdzi sie bez katalizatora to sklad mieszanki samochod juz dostosowal i ten test jest wtedy tez niewiarygodny. Moze sa jeszcze inne sposoby aby to sprawdzic. Czy opisane wyzej objawy moga byc jednak inna przyczyna pojawiania sie tego bledu P0138. Pisze bo moze wlasciciel nie mogl sobie poradzic z bledem,myslal ze to sondacpo wymianie okazalo sie ze problem nie zniknal, wiec wlozyl tuleje dystansowa. Jak zobaczyl ze to nie pomaga wylutowal diode i sprzedal.

_________________
Michał
 
 
michal806

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: benzyna
Wersja:: X
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 36
Skąd: Bytom
Wysłany: 30 Maj 2016, 09:46   

Witam
Jestem po analizie spalin. Analiza zrobiona na nie dogrzanym silniku można powiedzieć zimnym Poniżej parametry które są w normie.
CO= 0,065
CO2= 14,66
temp =21
CH=2
O2=0,10
Lambda = 1,002
COkor = 0,066
Czy w tym modelu katalizator znajduje się zaraz za pierwszą sonda lambda. Ponieważ mechanik mówił że musiałby dużo denotować aby zobaczyć czy fizycznie jest katalizator
Poniżej znajduje się zdjęcie wykonane w kanale. Sam osobiście nie dojrzałem go od spodu.Zastanawia mnie zaznaczony element na kolor czerwony. Czy ktoś jest mi w stanie napisać co to jest? poniżej parę zdjęć



20160528_104514 zmiana.jpg
Plik ściągnięto 325 raz(y) 104,45 KB

20160528_104054 zmiana.jpg
Plik ściągnięto 205 raz(y) 73,5 KB

20160528_105403zmiana.jpg
Plik ściągnięto 268 raz(y) 101,49 KB

20160528_105358 zmiana.jpg
element przed drugą sondą lambda
Plik ściągnięto 267 raz(y) 79,18 KB

_________________
Michał
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 30 Maj 2016, 16:39   

Katalizator powinien być pomiędzy sondami. To co zaznaczyłeś na czerwono to plecionka elastyczna.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31 Maj 2016, 22:03   

Chcesz powiedzieć, że to co widać na przedostatnim zdjęciu, z przedłużką to DRUGA sonda? Czy ta wielka puszka w którą jest wkręcona jest składana z dwóch części? Mnie to wygląda na ... FAP z diesla.... :shock: :shock: :shock:

Do tego robienie analizy na zimnym/niedogrzanym silniku jest do bani. Jeśli sondy są nierozgrzane, to ECU korzysta z własnych korekt LTFT/STFT a nie bauzje na odczytach z czujników. Do tego nie podajesz przy jakich obrotach nastąpił pomiar, jeśli na jałowych to sobie ten pomiar możesz... no :)

W załączniku są dwa zdjęcia, która puszka jest u Ciebie? Na drugim widać gdzie powinny być sondy lambda.



timthumb.php.jpeg
To jest FAP z diesla
Plik ściągnięto 513 raz(y) 90,1 KB

citroen_c5_2003_catalyst.jpg
To jest katalizator benzyniaka
Plik ściągnięto 344 raz(y) 54,94 KB

 
 
michal806

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: benzyna
Wersja:: X
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 36
Skąd: Bytom
Wysłany: 1 Czerwiec 2016, 13:42   

To co widać na przedostatnim zdjęciu to sonda lambda na wyjściu. NA początku myślałem że tam gdzie jest plecionka powinien być katalizator. Później myślałem że zaraz za silnikiem jest puszka kata. No bo sonda jest za plecionką a teraz już nie wiem co to za fuszerstwo jest zrobione.
Test był robiony na biegu jałowym (diagnosta pupcia i mi nie powiedział, przecież kurna nie na wszystkim muszę się znać) Dobrze że kasy przynajmniej nie wziął.
Co do puszki faktycznie tak wygląda jakby była z dwóch części. Muszę podjechać gdzieś na kanał i zrobić zdjęcia dokładnie wtedy wrzucę.
FAP w benzynie? Nawet jeżeli by tak było ma to prawo chodzić?

_________________
Michał
 
 
michal806

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: benzyna
Wersja:: X
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 36
Skąd: Bytom
Wysłany: 1 Czerwiec 2016, 13:45   

Zapomniałem napisać że u mnie do sondy pierwszej można dostać się od komory silnika a nie jak widać na zdjęciu i jest ona przed tą plecionką a nie za jak widać na drugim zdjęciu. Może każdy silnik miał gdzie indziej katalizator?

_________________
Michał
 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 1 Czerwiec 2016, 22:29   

No to ja to widzę tak - masz wycięty katalizator, w którego miejsce ktoś wstawił puszkę po FAP (pewnie też był zapchany ale łatwiej go wypruć - rozkręca się go ). To co uznałeś że jest tulejką do odsunięcia drugiej sondy lambda, jest tak naprawdę wspawaną (tak mi się zdaję że widać na zdjęciu smark migomatem) redukcją gwintu z czujnka FAP na sondę.

Pierwsza sonda jest montowana powyżej plecionki, druga zawsze ZA katalizatorem.

Diagnosta to partacz, nie wie nawet jak obsłużyć analizator spalin...

Moim zdaniem to druciarstwo roku. Dopóki katalizator nie wróci na miejsce, nie dojdziesz do ładu z autem. Samochód z autohandlu czy od prywatnej osoby? Umowa na pełną kwotę czy Vat marża , żeby oszczędzić 30 zeta na PCC1 ?

 
 
michal806

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: benzyna
Wersja:: X
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 36
Skąd: Bytom
Wysłany: 5 Czerwiec 2016, 17:03   

Nie jest to chyba puszka po FAP poniżej zdjęcia. Samochód od prywatnej osoby za pośrednictwem komisu. Umowa na pełną kwotę. Podatek płacił komis. Auto z Polskiego salonu. Na ostatnim zdjęciu zaznaczyłem gdzie znajduje się druga sonda lambda. Dla mnie coś tu nie gra jeżeli ta puszka to katalizator to dlaczego za katalizatorem nie ma sondy?



20160605_165402 poprawa.jpg
końcówka chyba katalizatora
Plik ściągnięto 24260 raz(y) 33,77 KB

20160605_165451 (640 x 480).jpg
sonda lambda przed katalizatorem od komory silnika
Plik ściągnięto 286 raz(y) 58 KB

20160605_165328 poprawa.jpg
przed wydechem
Plik ściągnięto 214 raz(y) 33,6 KB

20160605_165317 poprawa.jpg
nie wiem co to za rurka
Plik ściągnięto 218 raz(y) 44,86 KB

20160605_165258 poprawa.jpg
rura za katalizatorem
Plik ściągnięto 199 raz(y) 43,44 KB

20160605_165248poprawa.jpg
chyba katalizator
Plik ściągnięto 237 raz(y) 40,3 KB

_________________
Michał
 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 6 Czerwiec 2016, 00:00   

Nie wiem co to za patent, faktycznie FAP to nie jest, ale coś tu na pewno nie gra. Druga sonda musi znajdować się za katalizatorem.
Do tego na ostatnim zdjęciu widzę że brakuje osłony podwozia.
Podjedź do jakiegoś mechanika żeby to obejrzał.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA