Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Konżektor - jego uszczelnienie i demontaż
Autor Wiadomość
dayus


Mój samochód: XantiaI->XsaraII->C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: STANDARD
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 225
Skąd: Śląskie
Wysłany: 31 Październik 2010, 09:48   Konżektor - jego uszczelnienie i demontaż

Witam!
Znalazłem bardzo fajny temat: http://www.citroen.org.pl...topic.php?t=400

Jest tam opisane uszczelnienie owego konżektora silikonem.
Ale mam pytanie odnośnie jego demontażu... wiem,że po spuszczeniu ciśnienia śrubą 12mm i wykręceniu sfery konżektorowej LHM będzie sobie kapał powoli z gniazda sfery (jeśli ciśnienia by się nie spuściło, lało by się jak z fontanny).

Ale co się stanie, gdy rozłączę wszystkie przewody z konżektora? Mam się przygotować,że cały LHM wyleci mi na ziemie? Czy będzie sobie tylko kapał?

Po rozebraniu konżektora na co zwrócić uwagę?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 31 Październik 2010, 23:06   

Dobre pytanie.
Przed rozebraniem i demontażem konżektora ,na pewno trzeba wyciągnąć przewód, którym idzie powrót do zbiorniczka. Najprościej zrobić to poprzez wyciągnięcie całej wiązki do góry. Przy okazji można zdemontować zbiornik i zrobić czyszczenie filtrów i zbiorniczka.
Ja tak od razu zrobiłem gdyż wiedziałem, że gruby przewód, idący z konżektora jest poprowadzony bezpośrednio do dna zbiorniczka LHMu. Grawitacja spowodowała by to, ze po krótkim czasie wszystki drogocenny płyn, wypłynął by sobie na glebę...
Przy demontażu konżektora uważaj abyś nie pogubił części. Pod tym plastikowym dekielkiem jest dość mocna sprężyna i wszystko może po prostu wystrzelić. Trzeba to robić nie za szybko, dociskają tą pokrywę podczas odkręcania.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
dayus


Mój samochód: XantiaI->XsaraII->C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: STANDARD
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 225
Skąd: Śląskie
Wysłany: 1 Listopad 2010, 02:04   

Dzięki za odpowiedź. A jeszcze jedno pytanie... po wykręceniu sfery konżektorowej w środku widzę taką jakby blaszkę przykręconą śruba - nie wygląda mi to na seryjnie montowane. Tak jakby ktoś to tam dokręcił. Czy to jest normalne?

Wydaje mi się,że konżektor u mnie cieknie właśnie spod tego kapsla jak u siebie uszczelniałeś,a może cieknąc jeszcze gdzieś?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Listopad 2010, 11:16   

Może cieknąć jeszcze od spodu. Jest tam także oring. Demontaż tego jest bardziej skomplikowany bo jest tam pierścień osadczy, który zabezpiecza bardzo mocną sprężynę. Za pomocą dużego imadła można to także zdemontować i uszczelnić. Tam jest duże ciśnienie i uszczelnienie możesz wykonać tylko za pomocą oringu.
dayus napisał/a:
po wykręceniu sfery konżektorowej w środku widzę taką jakby blaszkę przykręconą śruba

Może jakieś fotki na ten temat?

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 1 Listopad 2010, 11:28   

robson napisał/a:
Może cieknąć jeszcze od spodu. Jest tam także oring. Demontaż tego jest bardziej skomplikowany bo jest tam pierścień osadczy, który zabezpiecza bardzo mocną sprężynę. Za pomocą dużego imadła można to także zdemontować i uszczelnić. Tam jest duże ciśnienie i uszczelnienie możesz wykonać tylko za pomocą oringu.
dayus napisał/a:
po wykręceniu sfery konżektorowej w środku widzę taką jakby blaszkę przykręconą śruba

Może jakieś fotki na ten temat?


przy okazji większość uszczelnień lepiej jest wykonać za pomocą oryginalnych oringów ( koszt zakupu jest prawie żaden) i nie trzeba się zastawiać czy w danym miejscu występuje ciśnienie, czy nie występuje i czy nie wsadzę za dużo silikonu

 
 
dayus


Mój samochód: XantiaI->XsaraII->C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: STANDARD
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 225
Skąd: Śląskie
Wysłany: 1 Listopad 2010, 12:23   

A oringi te dostane w ASO czy muszę szukac po specjalistycznych sklepach do hydrauliki silowej? Nie mam zdjęcia,ale może ma ktoś zdjęcie z innego konzektora jak to wyglada u Was?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Listopad 2010, 12:29   

Oringi dostaniesz w każdym sklepie motoryzacyjnym. Koszt to ok. 0,20zł ;)
dayus napisał/a:
Nie mam zdjęcia,ale może ma ktoś zdjęcie z innego konzektora jak to wyglada u Was?

Jak coś znajdę, to wstawię.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 1 Listopad 2010, 13:58   

nie kupuj oringów w każdym sklepie motoryzacyjnym (chyba że będą mieli fluorowe),
olej LHM jest b. agresywny na zwykłą gumę w oringach za "20 gr".
Lepiej kupić w ASO lub porządne fluorowe niż potem robić to drugi i trzeci raz (wiem o czy mówię :P )

a resztę doczytaj w przeniesionej dyskusji
polecam :)

Ostatnio zmieniony przez tomektb 2 Listopad 2010, 01:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2 Listopad 2010, 00:08   

Ciąg dalszy dywagacji na temat wyższości oryginału w dziale Pogromców mitów

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
dayus


Mój samochód: XantiaI->XsaraII->C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: STANDARD
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 225
Skąd: Śląskie
Wysłany: 3 Listopad 2010, 00:33   

Uszczelniłem tylko ta część po odkręceniu plastykowego kapsla - silikonem - jest OK. Mam nadzieję,że na długo;)

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 3 Listopad 2010, 16:10   

dayus napisał/a:
Uszczelniłem tylko ta część po odkręceniu plastykowego kapsla - silikonem

nie polecam!
:-)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Listopad 2010, 20:55   

henryxm, Ja polecam i zalecam ;) Efekt gwarantowany! Tam to nawet oring się nie nadaje, bo ten dekielek po latach pracy jest już po prostu wygięty w pałąk. A jak wiadomo, trzyma się on tylko na dwóch śrubach.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
dayus


Mój samochód: XantiaI->XsaraII->C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: STANDARD
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 225
Skąd: Śląskie
Wysłany: 3 Listopad 2010, 21:03   

Nie cieknie to jest ważne.
Tylko ten przewód gumowo-metalowy leciutko się poci:/ ale nie kapie.

Gdzie zakuwa sie takie weze (info na przyslosc, narazie zostawiam to)

Ale od razu sie lepiej patrzy na suchy konzektor;)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Listopad 2010, 21:11   

dayus, Czyli nie musisz dalej grzebać przy nim. Węże zakujesz wszędzie tam, gdzie zajmują się wózkami widłowymi i hydrauliką siłową. Przy niższych temperaturach one potrafią podciekać, zaś latem, tylko się delikatnie pocą.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
dayus


Mój samochód: XantiaI->XsaraII->C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: STANDARD
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 225
Skąd: Śląskie
Wysłany: 3 Listopad 2010, 21:18   

Tym wezem sie przejmowac? Nie ma zadnych kropel na nim,tylko lekko zapocony.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA