Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Nierówny prąd, miganie
Autor Wiadomość
MarlonB


Mój samochód: BX Millesime
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: BG+LPG
Wersja:: Millesime
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Skąd: Gdynia/Warszawa
Wysłany: 6 Lipiec 2016, 10:24   Nierówny prąd, miganie

Hej mam ostatnio coś takiego, że co jakiś czas, na jakiś czas, na zapalonym silniku migają mi wszystkie światła w samochodzie (np. podświetlenie deski rozdzielczej) tak jakby dostawały nierówny prąd, miga mi też dioda na kontrolce od przełącznika LPG naprzemiennie na zielono żółto czerwono.

Tylko na włączonym silniku (nie zależnie czy gaz czy benzyna) Jak to zdiagnozować?
alternator ma jakiś regulator który może tak nierówno siać?

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 6 Lipiec 2016, 15:15   

MarlonB, na pewno alternator do przeglądu.
Co do regulatora napięcia... jest zamontowany w alternatorze. Możesz sprawdzić miernikiem poprawność jego pracy. Odpal motor, załącz wszystkie odbiorniki i zmierz prąd ładowania. Powinno być w granicach 14,4 V.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 7 Lipiec 2016, 09:39   

Jacoll, chyba byłeś zmęczony po pracy :) Bez obciążenia ma być w granicach 14,4V a pod pełnym obciążeniem ma spaść maksymalnie w okolice 13.5V ale nie niżej. Dla porównania po wymianie komutatora i szczotek w mojej ex Xantii ładowanie pod pełnym obciążeniem spadało do 14,1V więc te alternatory mają sporą wydajność prądową.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 7 Lipiec 2016, 14:23   

Rafal_93, jesteś tego pewny?

Chyba mam jakieś skopane altki i regulatory, bo prawie w każdym miałem i mam w granicach 14,4 :-D
Na pewno nigdy mi nie spadło poniżej 14 V. ;-)

Tak czy inaczej prąd ładowania ma być stabilny i nie może mieć raptownych skoków.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 8 Lipiec 2016, 10:04   

Jacoll, skoro masz 14.4 V pod pełnym obciążeniem to ile masz bez obciążenia? Zmierz multimetrem bo może się okazać że przeładowywuje Ci akumulator :D Ja miałem zawsze tak jak piszę. A jak skopany altek to do 13 V słabo dobić pod obciążeniem :) Chyba że to ja mam skopane alternatory w swoich wozidłach.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 9 Lipiec 2016, 00:57   

Rafal_93, normalnie pomierze to po niedzieli. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 12 Lipiec 2016, 08:24   

Rafal_93, wracam honor :oops: faktycznie pod pełnym mam w granicach 14.1 do 14.2 V
Bez obciążenia nie sprawdzę, bo non top się światełka błyszczą. :-D

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
MarlonB


Mój samochód: BX Millesime
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: BG+LPG
Wersja:: Millesime
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Skąd: Gdynia/Warszawa
Wysłany: 28 Sierpień 2017, 11:28   

Wymieniłem akumulator bo był już tragiczny i problem z migoczącą deską znikł. Prąd ładowania OK.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA