Użytkownicy
Grupy
Statystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Czy tylko oryginał jest najlepszy?!
Autor Wiadomość
dayus


Mój samochód: XantiaI->XsaraII->C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: STANDARD
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 173
Skąd: Śląskie
Wysłany: 1 Listopad 2010, 14:05   Czy tylko oryginał jest najlepszy?!

Dlatego właśnie napisałem,ze ciężko u mnie ze sklepem z częściami do hydrauliki. Ale czy w ASO mają takie coś? Do pompy o-ring kosztował 6zł,a wiec jak dam i 12zł na o-ringi,to tak jeszcze nie zbankrutuje,a zaoszczędzę czasu na jeżdżenie i szukanie innego sklepu. Inaczej by się to miało,gdybym miał kupić 10takich o-ringów,ale 2szt to im jeszcze odżałuje.

Zaraz zobaczę jak konżektor mają rozrysowany na service.citroen.com

Jak zawsze (już nie pierwszy raz się z tym spotkałem) Xantia na stronie serwisowej Citroena traktowana jest "od Macochy" - konżektor dla niej nie jest "rozebrany" na części

Ale dla BX'a już na szczęście tak.

Podpowiedzcie co mam kupić,by cieszyć się zregenerowanym konżektorem.
Ta blaszka ze śrubką o której mówiłem wcześniej to element (NFP) powyżej elementu nr. 21

Uszczelka nr. 17 i 18 kosztuje 33zł/szt - nienormalni są... :/

PS.: wg. tłumaczenia Citroena na Polskę - konżektor to włącznik;P Niby tak,ale mogli by to nazwać fachowo.



Clipboard03.jpg
Konżektor dla BX'a
Plik ściągnięto 1013 raz(y) 44,21 KB

Clipboard02.jpg
Konżektor dla Xantii
Plik ściągnięto 654 raz(y) 12,49 KB

Ostatnio zmieniony przez robson 2 Listopad 2010, 00:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 1 Listopad 2010, 17:13   

powiem tak:
fakt 33zł za szt. mało nie jest, ale patrząc na oznaczenie uszczelki 17 37x33x1,9 nie jestem w 100% przekonany czy jest to oring (a w takim przypadku wolałbym wydać 33zł i mieć spokój niż kombinować i robić to raz jeszcze lub przez tydzień )
a blaszka z kulką wygląda na jakiś rodzaj zaworu :)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4783
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Listopad 2010, 18:53   

tomektb napisał/a:
olej LHM jest b. agresywny na zwykłą gumę w oringach za "20 gr"

Całe szczęście, że to nie prawda. Wystarczy zaopatrzyć się w najzwyklejsze oringi z gumy olejoodpornej a będzie ona zdawać egzamin, przez następne naście lat. Te oringi za 33zł są identyczne i nie są wcale z innego materiału. LHM jest olejem mineralnym i te oringi w praktyce, w zupełności wystarczają. Oczywiście najlepsze były by oringi silikonowe ;) Charakteryzują się wysoką odpornością zarówno na wysokie jak i niskie temperatury, od -60°C do + 200°C. Dlatego zawsze, gdzie tylko się da, stosuję silikon ;) Odporny on jest na oleje,smary, alkohole, roztwory soli itp. Oringi fluorowe, czyli FPM, nie jest odporna, np na nawet najsłabsze kwasy oraz alkohol. Wystarczy nawet zwykły ocet i po gumie... Do uszczelnienia nakrętek z wódką , tym bardziej... ;)
Zatem jeżeli chcesz mieć konżektor uszczelniony na "zawsze", zajrzyj np. TU Mogą coś zawsze dobrać.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 1 Listopad 2010, 19:46   

robson napisał/a:
Całe szczęście, że to nie prawda.


tu masz specyfikację gumy fluorowej łącznie z PN
"Charakteryzują się bardzo dobrą odpornością na wysokie temperatury (-20 ÷ 200C), dobrymi własnościami mechanicznymi, są odporne na paliwa, oleje syntetyczne, oleje
i smary mineralne, węglowodory alifatyczne i aromatyczne, ciecze hydrauliczne.
Wymagania i badania wg PN-90/M-73092, właściwości gumy FPM wg PN-88/C-94153/77"
a jeżeli stosujesz w swoim samochodzie
robson napisał/a:
alkohole, roztwory soli itp

to ci współczuję

robson napisał/a:
Do uszczelnienia nakrętek z wódką , tym bardziej...

ale o prowadzeniu bimbrowni lub gorzelni kolega dayus nie wspominał

Więc najpierw posprawdzaj a potem zarzucaj nieprawdę

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4783
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Listopad 2010, 21:14   

tomektb,
Chyba nie wiesz jakie procesy w olejach następują w procesie starzenia się. W wyniku pracy oleju następuje jego starzenie (utlenianie) zarówno samego oleju bazowego jak i dodatków uszlachetniających. Powodem tego jest kontakt z powietrzem i metalami.
Nawet niepracujący olej podlega procesom starzenia.
Przyczyną pojawiania się wielu różnorodnych substancji zanieczyszczających jest właśnie proces utleniania, szczególnie ułatwiony w czasie smarowania, gdy olej znajduje się w cienkiej warstewce, w podwyższonej temperaturze, przy jednoczesnym katalitycznym wspomaganiu utleniania przez metaliczne podłoże. Produkty kwasowe są właśnie wynikiem łączenia się tlenu z węglowodorami (tlen wbudowuje się w cząsteczkę). Konieczność ochrony przed korozją części smarowanych wynika przede wszystkim z tego, że podczas eksploatacji oleju pojawiają się silne kwasy nieorganiczne, głównie (siarkawy i siarkowy) oraz słabe kwasy organiczne - produkty utleniania węglowodorów.
Z tego też powodu nie stosuje się uszczelnień FPM a uszczelnienia z gumy NBR (nitril butadien rubber). Zastosowanie tychże jest właśnie do podłączeń ruchomych i statycznych w urządzeniach hydraulicznych, pneumatycznych i w innych połączeniach części maszyn i urządzeń. Zaś odporna jest na oleje, smary mineralne-oleje pochodzenia roślinnego zwierzęcego-węglowodory alifatyczne-woda do + 100°C-rozcieńczone roztwory kwasów i zasad do +50°C (na co właśnie FPM nie jest odporna)-niepalne ciecze hydrauliczne typu HSA i HSB. Zatem uszczelnienia z FPM są rzadziej stosowane niż z NBR. FPM jest dobre do paliw, głównie na początku stosowano ją do paliw lotniczych.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 1 Listopad 2010, 22:28   

nitrylowy NBR zakres temperatur -30 - 120 odporność :
oleje pochodzenia roślinnego i zwierzęcego, oleje mineralne i smary, węglowodory alifatyczne, woda do +60 ºC, alkohole, roztwory soli, rozcieńczone roztwory kwasów i zasad do + 60ºC, bardzo dobra odporność na zmianę objętości w olejach

fluorowy FKM zakres temperatur -25 - 220 odporność:
niezrównana odporność na działanie kwasów w utleniających, olejów technicznych, paliw, cieczy hydraulicznych, bardzo dobra odporność na działanie roztworów soli, rozcieńczonych kwasów, alkoholi, wody, węglowodorów aromatycznych, ozonu, mała przepuszczalność gazów

silikonowy VMQ zakres temperatur -60 - 220 dobra odporność:
na działanie wodnych roztworów kwasów, zasad, soli oraz niektórych olejów, korzystne właściwości elektroizolacyjne

z gumą nitrylową nie zapędzał bym się bo odporna jest na roztwory kwasów i zasad do +60ºC

dayus masz już pełną wiedzę , wybór należy do ciebie :D

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4783
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Listopad 2010, 23:02   

tomektb napisał/a:
niezrównana odporność na działanie kwasów w utleniających,
Tu chyba widzę jakieś tendencyjne właściwości ;)
O ile mi wiadomo to wulkanizaty fluorowe nie są odporne na:
* ketony, estry i etery małocząsteczkowe np.: octan etylu, doksan
* kwasy organiczne (np nawet na octowy)
* gorącą wodę oraz parę wodną

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 1 Listopad 2010, 23:25   

robson napisał/a:
* kwasy organiczne (np nawet na octowy)

i mrówkowy ;) (nie zapominaj)
na solny i siarkowy (nawet stężony) jest odporna :P

i przy okazji na oringach fluorowych (w pompie 6szt 16x2) już parę tyś km zrobiłem i nic się nie dzieje (2 szt 19x2,5 kupiłem w ASO bo tylko tam mieli ten rozmiar)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4783
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Listopad 2010, 23:53   

Kolega chyba pomylił odporność z brakiem odporności ;) Wystarczy kliknąć a Googlach i na pierwszej lepszej stronie o FPM jest napisane, że właśnie NIE jest odporny na kwasy organiczne. KLIK
Zgodzę się, że wytrzymają olej LHM ale tylko regularnie wymieniany (co 2 lata). Później, pomimo tego, że nawet auto jest nie używane - olej się po prostu psuje i to chyba nawet szybciej niż używane...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 2 Listopad 2010, 00:58   

nie nie pomylił

a kolega nie odróżnia kwasu octowego (organiczny) od siarkowego (nie organiczny)
klik
i to też wychodzi w googlach tylko trzeba czytać wszystko ;)

????
a olej w silniku wymieniasz regularnie?
więc dlaczego LHM miałby nie być wymieniany regularnie? (więc nie może popaść aż w taką degradację, która spowoduje, że będzie to tylko i wyłącznie kwas octowy z domieszką zasady) a jeżeli już ktoś tak dba o auto, że LHM nie wymienia to bedzie mu wszystko jedno czy uszczelnienie działa czy nie

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 22 Luty 2011, 16:20   

czasem zamiennik robi dluzej od oryginalu 8-)

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
baksowaty
Mechanik
baksowaty



Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: diesel
Wersja:: sx
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 148
Skąd: wrocław
Wysłany: 20 Marzec 2011, 20:00   

Witam ja w paru beniach uszczelniałem konżektor oringami zakupionymi w sklepie z uszczelnieniami technicznymi po 50gr za sztukę.Jak narazie po upływie około 3lat nie ma wycieków.

_________________
baksowaty
 
 
picassodesign

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benz
Wersja:: minivan
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2
Skąd: Mazury
Wysłany: 26 Lipiec 2011, 16:02   

Ja jestem tego zdania - nie przepłacam :) Nie zawsze kupuję oryginalne części zamienne do Citroena, często są to zamienniki oryginałów. Są równie dobre jak oryginalne, oczywiście nie każde. Te ważniejsze elementy samochód kupuję oryginalne, mniej ważne zamienniki - chodzi o części które mniej się zużywają, nie mają wpływu na bezpieczeństwo, komfort.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA