Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Xantia 2.0 HDI 110KM - brak paliwa na wyjściu z pompy CR
Autor Wiadomość
Łata

Mój samochód: Xantia V6
Poj. silnika (cm3): 2947
Paliwo: LPG
Wersja:: Activa
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 15
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18 Lipiec 2016, 07:43   Xantia 2.0 HDI 110KM - brak paliwa na wyjściu z pompy CR

Witam.
Szukam pomocy - mam problem z silnikiem 2.0 HDI 110KM RHZ (Xantia 1999r.): na wyjściu z pompy wtryskowej nie pojawia się paliwo.

Paliwo wychodzi z pompy wstępnej (w baku), dochodzi do pompy wtryskowej (wychodzi z filtra paliwa), ale nie wychodzi z pompy na listwe wtryskową i na wtryski.
Pierwsza oczywista myśl - zawór wysokiego ciśnienia. Wymieniony na drugi używany - te same objawy. Zakupiony nowy, trzeci zawór - bez zmian...
Zasilanie na zawór jest (pojawia się przy przekręceniu na "kontrolki" oraz przy kręceniu rozrusznikiem).
Po zdemontowaniu zaworu, z otworu po nim, paliwo leci jak szalone po przekręceniu kluczyka. Po zamontowaniu zaworu nie wychodzi z pompy.
Na zawór napięcie dochodzi i sam zawór tez (chyba!) jest sprawny (zarówno dwa używane jak i fabrycznie nowy "brzęczą" po otrzymaniu zasilania), ale mimo wszystko z pompy nie wychodzi paliwo na listwe.
Podczas kręcenia rozrusznikiem całe paliwo idzie w powroty.

Trochę brak mi pomysłu... Czy padła pompa cr? ("zapchała" się)

Co do genezy usterki: auto normalnie dojechało, silnik zgaszony, 3 tygodnie postoju i... kaplica. Kręcił i nie odpalał, aż akumulator się porządnie rozładował. Potem kable, następnie drugi aku i nic. Wtedy diagnoza komputerowa (błąd ciśnienia paliwa i cpw) oraz organoleptyczna (brak paliwa na wyjściu z pompy). CPW wymieniony (błąd nie powrócił).

Zasilanie na zaworze wysokiego ciśnienia w pompie: pojawia się po przekręceniu stacyjki (ok. 12v), po jej wyłączeniu powolutku spada do zera (oczywiście napięcie sprawdzane zwykłym multimetrem...). Słychać brzęczenie zaworu, ale paliwo na wyjściu z pompy się nie pojawia...

1. Czy można zawór ciśnienia zastąpić zaworem mechanicznie, na stałe, zamkniętym?
2. Co może mieć wpływ na nieprawidłowe działanie tego zaworu?
3. Jakie napięcie powinno pojawic się na zasilaniu tego zaworu?
4. Co moze mieć wpływ na nieprawidłową wartośc tego napięcia?
3. Jaka może być inna przyczyna braku paliwa na wyjściu z pompy cr (jeżeli zawór i prąd są ok?)


I jeszcze to mnie zastanawia:

"Schemat połączeń mechanicznych recyrkulacji spalin przedstawia się następująco:
- pompa podciśnienia => przewód giętki z podciśnieniem => nastawnik recyrkulacji spalin (sterownik reguluje wielkością prądu taktującego na zawór elektromagnetyczny) => ... "

Czy dobrze wnioskuję, że nieprawidłowe podciśnienie (np. jakiś przewód przegryizony przez kunę) skutkowac będzie "złym" prądem na zaworze wysokiego cisnienia pompy cr?!

Liczę na pomoc, bo juz mi pomysłów brak... :(

_________________
AX 1.5D -> BX 1.8TD -> Xantia 1.6->1.8->1.9TD->2.1td->2.0HDI->3.0V6
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 18 Lipiec 2016, 20:38   

Przepraszam, ze pytam,ale : jestes pewien, ze pasek rozrzadu jest caly? raczej niemozliwe zeby pompa padla tak, ze nie wyplywa zadne paliwo. Moze tak sie stac, jesli naped przestal dzialac.
Sprawdz moze lepiej stan rozrzadu.

 
 
Łata

Mój samochód: Xantia V6
Poj. silnika (cm3): 2947
Paliwo: LPG
Wersja:: Activa
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 15
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18 Lipiec 2016, 23:17   

Pasek rozrządu jest cały, napęd pompy sprawny. Na "plaku" silnik odpala.

_________________
AX 1.5D -> BX 1.8TD -> Xantia 1.6->1.8->1.9TD->2.1td->2.0HDI->3.0V6
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Lipiec 2016, 06:11   

Wyglada, ze pompa do wymiany. Mialem tak z Toyota d4d. Wymiana pomogla.

 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 19 Lipiec 2016, 13:08   

Czujnik położenia wału podaje impulsy gdy wał się kręci?
Może ECU nie ma skąd wiedzieć, że ma podać paliwo?
Tak tylko się domyślam, ale warto sprawdzić. Tym bardziej, że auto działało i po postoju nie odezwało się. Czy tak nagle padła by pompa?

_________________
Była Xsara Picasso 2,0HDI, teraz Xsara II 1,6 16V. Czymś do roboty trzeba jeździć :)
 
 
Łata

Mój samochód: Xantia V6
Poj. silnika (cm3): 2947
Paliwo: LPG
Wersja:: Activa
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 15
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20 Lipiec 2016, 20:49   

Teoria mechanika o braku paliwa na wyjściu z pompy, to bzdura. Dziś pogrzebałem trochę sam przy aucie i oto moje obserwacje:
-pompa wstępne, elektryczna działa, paliwo dochodzi do filtra, wychodzi z filtra i wchodzi do pompy
-zasilanie na zaworze ciśnieniowym w pompie cr jest, zawór działa (jest nowy)
-napięcie czujnika ciśnienia paliwa na listwie w stanie spoczynku = 0,09V, podczas kręcenia rozrusznikiem = 0,48V (szacuję więc, że ciśnienie ok 150-180 bar, więc wystarczające do odpalenia), więc paliwo z pompy cr tez wychodzi.
-oporność czujnika cpw w stanie spoczynku = 380 om, podczas kręcenia zmienia się (skacze).
-dwa błędy (mam tylko zwykly czytnik bledów) p0190 i p0230 (czujnik ciśnienia i temp. na listwie)
-na "samogwałcie" silnik odpala (tzn. pracuje na samostarcie, a jak go przepali, to gaśnie!)
-starałem się zmierzyć napięcie na wtryskiwaczach podczas kręcenia (zwykłym multimetrem) - wynosiło 0,00V cały czas...
-no i najważniejsze: auto nie odpala :P

_________________
AX 1.5D -> BX 1.8TD -> Xantia 1.6->1.8->1.9TD->2.1td->2.0HDI->3.0V6
Ostatnio zmieniony przez Łata 20 Lipiec 2016, 21:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Lipiec 2016, 21:07   

Cisnienie na listwie powinno przekroczyc 200 Bar. Inaczej silnik nie odpali, zablokowany wtrysk. Do diagnozowania powinienes miec cos porzadniejszego, z podgladem parametrow. Najlepiej Lexia. Sprawdz dla swietego spokoju powroty wtryskiwaczy. Czesto nadmierny powrot tez skutkuje zbyt niskim cisnieniem na listwie, szczegolnie na rozruszniku. Sprawdz rowniez jak szybko spada cisnienie po wylaczeniu rozrusznika. Diagnozowanie silnika bez podgladu parametrow to ciezka walka. Multimetr jest dobry do sprawdzania stanu okablowania, ale ciezko z jego pomoca diagnozowac silnik. Zycze powodzenia.

 
 
Łata

Mój samochód: Xantia V6
Poj. silnika (cm3): 2947
Paliwo: LPG
Wersja:: Activa
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 15
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20 Lipiec 2016, 21:24   

Na powrocie Z wtryskiwaczy nie pojawia się w ogóle paliwo (podczas kręcenia silnikiem paliwo leci z powrotów w kierunku DO wtryskiwaczy).
Po wyłaczeniu rozrusznika napięcie (ciśnienie) spada od razu i od razu jest wyrównywane do 0,48V przez zawór ciśnieniowy (słychać to).

Jeżeli cisnienie na listwie jest za niskie (czujnik to odczytuje i daje sygnał do kompa, a ten wysyła sygnał do zaworu) to zawór jest zamykany i cała "para" powinna iść na listwe (a nie w powrót) - dobrze rozumuję?

U mnie jednak (mimo nowego zaworu!) coś nie gra...

_________________
AX 1.5D -> BX 1.8TD -> Xantia 1.6->1.8->1.9TD->2.1td->2.0HDI->3.0V6
 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 20 Lipiec 2016, 21:42   

0230 u mnie tez wywalalo ciągle. Sugeruje to brak cisnienia po stronie niskiego ciśnienia. Sprawdź jakie cisnienie podaje pompa i jakie jest utrzymywane przez regulator cisnienia w filtrze paliwa. Powinno byc ok. 2,8 bar.
Ciagle obstawiam pierdołę. Czyli albo czujnik polozenia walu, lub pompa w zbiorniku.
Z filtra paliwa powinno sikac paliwo

 
 
Łata

Mój samochód: Xantia V6
Poj. silnika (cm3): 2947
Paliwo: LPG
Wersja:: Activa
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 15
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20 Lipiec 2016, 21:53   

CPW zmieniany.
Po zdjęciu przewodu wyjściowego z filtra paliwa i przekrecęniu zapłonu (uruchomieniu pompy wstępnej w baku) paliwo sika jak głupie!

Nie bardzo rozumiem zasadę działania "regulatora niskiego ciśnienia" na pompie cr (od góry) - może od być winny?

_________________
AX 1.5D -> BX 1.8TD -> Xantia 1.6->1.8->1.9TD->2.1td->2.0HDI->3.0V6
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 21 Lipiec 2016, 06:19   

Nie chce byc nieuprzejmy, ale doucz sie. Czasami prawisz dobrze, a czasami zadajesz laickie pytania. Poszukaj opracowanie Lusni o dzialaniu ukladu CR i dobrze poczytaj: dowiesz sie wielu ciekawych rzeczy. W filtrze paliwa, a raczej w jego obudowie jest zaworek, ktory podtrzymuje cisnienie dostarczanego paliw. Jego awaria daje podobne objawy do uszkodzenia pompy CR.

 
 
Łata

Mój samochód: Xantia V6
Poj. silnika (cm3): 2947
Paliwo: LPG
Wersja:: Activa
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 15
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21 Lipiec 2016, 09:26   

Zasadę działania zaworka w filrze ogarniam. Przeczytałem kilka tematów i opracowań o działaniu CR i konkretnie HDI, zanim się zabrałem za samodzielną "diagnozę". Nigdzie nie znalazłem DOKŁADNEGO (zrozumiałego dla mnie) opisu działania (zasada działania, funkcja) "elektrycznego zaworu niskiego cisnienia" NA POMPIE CR - stąd moje laickie pytanie...

_________________
AX 1.5D -> BX 1.8TD -> Xantia 1.6->1.8->1.9TD->2.1td->2.0HDI->3.0V6
 
 
Roman Suchara
stary

Mój samochód: XM excl.X2-HDI,saxo1,5
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 224
Skąd: Orzesze
Wysłany: 22 Lipiec 2016, 22:44   

Łata napisał/a:
funkcja) "elektrycznego zaworu niskiego cisnienia" NA POMPIE CR - stąd moje laickie pytanie..
W xantii tego zaworka nie masz.Na górze pompy jest elektrozawór odłączania 3-ego tłoczka,a z prawej strony,(od strony filtra paliwa)jest zawór regulacji wysokiego ciśnienia.

_________________
Pozdrawiam Roman
 
 
Łata

Mój samochód: Xantia V6
Poj. silnika (cm3): 2947
Paliwo: LPG
Wersja:: Activa
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 15
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Lipiec 2016, 22:05   

Dziękuję. Własnie o ten "elektrozawór odłączania 3-ego tłoczka" mi chodziło - nie ogarnąłem zupełnie jego działania i zastanawiałem się, czy to on może być winowajcą zamieszania.

Generelnie diagnoza przebiega mi opornie, bo auto padło kilakdziesiąt km od domu i mam czas praktycznie tylko w weekend do niego podjechac, bo w tygodniu pracuję do późna.

Dzisiaj pomierzyłem cisnienie paliwa (udało mi się pozyczyć manometr) - najwazniejszy moim zdaniem pomiar i wynik to: cisnienie paliwa na zasilaniu pomiędzy pompą wstępną w baku a wejściem do filtra paliwa. Wynim: max 1,34 bar. (!)

Z tego co wiem, powinno tam być 2,5 bara (mam rację?), więc obstawiam usterkę pompy elektrycznej. Planuję ją wymomtować, zobaczyć czy jakiś syf mechanicznie nie blokuje przepływu paliwa i wyczyścić lub wymienić pompę.

Zakładam, że zbyt niskie cisnienie w układzie niskiego ciśnienia powodowało zbyt niskie cisnienie w układzie wysokiego cisnienia, a to prowadziło do pracu napięcia na samych wtryskiwaczach (komp ich nie uruchamiał).

Teraz się tylko zastanawiam, czy nie dałem ciała z tym pomiarem, bo nie zwróciłem zupełnie uwagi na stan akumulatora (zakładam, że za słaby aku dał by taki sam efekt - niskie ciśnienie), a auto stoi juz kilka tygodni z kilkuletnim akumulatorem...
Co prawda centralny zamek się otworzył i zamknął, a lampki w kabinie świeciły normalnie, ale czy to wystarczy?

Swoją drogą zabawne, że moja diagnoza wskazuje na problem na samym poczatku układu paliwowego, a mechanik szukał usterki na jego końcu (wtryski, czujnik ciśnienie na listwie, zawór ciśnienia na pompie cr i wreszcie sama pompa cr) :)

_________________
AX 1.5D -> BX 1.8TD -> Xantia 1.6->1.8->1.9TD->2.1td->2.0HDI->3.0V6
 
 
Łata

Mój samochód: Xantia V6
Poj. silnika (cm3): 2947
Paliwo: LPG
Wersja:: Activa
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 15
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24 Lipiec 2016, 16:27   

Szukając nowej pompy zauwazyłem, że wszystkie skatalogownade do Xantii 2.0 HDI posiadają podane ciśnienie 1.5 bra (np tu:)

http://allegro.pl/pompa-p...6191684117.html

Czy to jakiś błąd? Nie powinno być jakieś 2,6 bara? Czy taka pompa będzie do mnie "pasować"?

_________________
AX 1.5D -> BX 1.8TD -> Xantia 1.6->1.8->1.9TD->2.1td->2.0HDI->3.0V6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA