Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Dławienie na zimnym silniku
Autor Wiadomość
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 8 Listopad 2016, 20:45   

darius1990 napisał/a:
Nie nagrzewa sie od razu

To bardzo dobrze... czyli termostat zamyka. :-D

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
darius1990

Mój samochód: Xsara II VTR
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: pb/lpg
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 9 Listopad 2016, 07:03   

To czemu nie podchodzi nawet pod 90° skoro termostat niby ok i czujnik temp wymieniony na bosha. Od czego to jeszcze moze byc?? I ta bogata mieszanka, dlugie czasy wtryskow,dlawienie

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 9 Listopad 2016, 09:17   

darius1990, niestety szklanej kuli nie posiadam... i nie odpowiem na wszystkie Twoje pytania...

Pod 90 co by podchodził to trza by jeszcze deko poczekać... 10 minut przy obecnych temperaturach zewnętrznych to chyba maławo. Na 100% tyż nie stwierdzę, że termostat ok (z Twojego opisu mi wygląda dobrze). To że czujnik temperatury nowy to nie znaczy, że wsio ok. Pisałeś sam o rzeźbie z okablowaniem czujnika.
W załączniku są pokazane elementy odpowiedzialne za prawidłową pracę silnika... sam zerknij ile tego jest...



sterowanie Xara 1.4.PNG
Plik ściągnięto 15 raz(y) 133,18 KB

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
darius1990

Mój samochód: Xsara II VTR
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: pb/lpg
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 9 Listopad 2016, 14:38   

Jasna sprawa ;-) . Tylko ze do 90 nie dobija nigdy. 75 maksymalnie

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 9 Listopad 2016, 17:56   

darius1990 napisał/a:
Tylko ze do 90 nie dobija nigdy. 75 maksymalnie

Czyli albo wskaźnik przekłamuje, albo czujnik źle odczytuje i są jajca. Nawet przy uwalonym termostacie powinien dojść do 90 (jazda w mieście, korki, itp). Może warto sprawdzić jaka jest faktyczna temperatura przy tych 75... :roll:

Ewentualnie szukać kogoś z Lexią w okolicy i poczytać parametry... lub błędy jeżeli są. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
waljo

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Benzyna, Gaz
Wersja:: Break II
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 8
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Wysłany: 10 Listopad 2016, 08:35   

Witam, problem temperatury to przypadłość cytrynek niestety. Na necie można o tym sporo poczytać. Znajomy po kupnie nowego pojazdu też miał problem ze wskazaniami temperatury ale w serwisie stwierdzili, że to normalna sprawa i nic z tym nie robili. Wynika, że wskaźnik jest tylko orientacyjny, a nie do pokazywania dokładnej temperatury. U mnie jest tak samo po prostu dodaję sobie te 10 stopni i jest OK. Może to się bierze ze złego kalibrowania wskazań czujnika i analizy tych danych przez komputer. Podejrzewam, że komputer kalibruje dane z ustawionej jednej wartości ustawionej fabrycznie, a oporność czujników jest różna odbiega od siebie i dlatego takie zaniżone wskazania są podawane przez wskaźnik. Pewnie to można skorygować odpowiednim dobraniem czujnika (jego oporności) ale tak w sumie to po jakimś czasie nie przeszkadza. Podobny problem jest ze wskaźnikiem poziomu paliwa bo podczas jazdy na gazie to poziom paliwa też opada. Już miałem kilka razy sytuację, że wyświetlany był komunikat o braku paliwa, a samochód dalej jeździ. Wyjaśnienie jakie znalazłem było takie, że wskaźnik poziomu paliwa pokazuje to co mu podaje komputer w zależności od przejechanego dystansu i ilości ostatnio zatankowanego paliwa, a nie ilości paliwa jaka jest w baku. Każdy pojazd ma jakąś urodę cytryny mają takie i już.

 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Listopad 2016, 11:16   

Darius pisałem Ci wcześniej o sprawdzeniu przewodów itp. Masz tam czujnik NTC czyli im wyższa temperatura tym niższa rezystancja. Może masz gdzieś uwalony przewód lub zły styk na już kombinowanej wtyczce i gdzieś Ci obca rezystancja się dodaje po drodze od czujnika do komputera, przez co komputer widzi inną wartość niż faktyczna.

Uważam, że warto to sprawdzić ale decyzja należy do Ciebie.

 
 
darius1990

Mój samochód: Xsara II VTR
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: pb/lpg
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 24 Listopad 2016, 07:37   

A jak to zrobic? Ja sie slabo znam na tym. Wrzuce ten czujnik w zagotowana wode I zobacze jaka bedzie temp

 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Listopad 2016, 09:15   

Ja bym zrobił tak.

Wypinam wtyczkę od czujnika temperatury i zapamiętuje wartość rezystancji (zwykłym multimetrem ustawionym na opór). Później wkładam wtyczkę do czujnika i wyjmuję wtyczkę od komputera silnika. Szukam odpowiedniego pinu i sprawdzam czy wartość jest taka sama.

Nie mówię, że wartość musi zgadzać się co do milioma ale musi być podobna. To będzie oznaczać, że komputer widzi dobrą wartość.

A tak już na marginesie to teraz u ojca w C2 okazało się, że czujnik uwalił się w ten sposób, że jego wartość zmieniała się baaaaaardzo powoli. Objawiało się to tym, że po nocy samochód rozgrzewał się a czujnik temperatury reagował z wielkim opóźnieniem. Komputer wskazywał mu temperaturę coś koło 20 stopni cieczy a już przełączał się na gaz który ma ustawiony na 40 stopni, co było bardzo. Po wymianie wszystko gra. Efektem tego było zalewanie silnika i rozjazd korekt.

Mówisz, że średnio się na tym znasz więc może ktoś z okolicy z Lexią (albo może chociaż z ELM - nie krzyczcie głośno ale uważam, że do monitorowania parametrów silnika to świetna rzecz) może Ci pomóc odczytać wartość widzianą

 
 
darius1990

Mój samochód: Xsara II VTR
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: pb/lpg
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 19 Grudzień 2016, 07:32   

Wymienilem termostat. Temp delikatnie lepiej, 80 czasem podejdzie pod 85. Przy okazji wymiany zapowietrzylem na poczatku obieg i silnik nagrzal sie do ponad 100 st wiec chyba i czujnik dobrze pokazuje i termostat dziala. Pozniej oczywiscie odpowietrzylem. Jakie moga byc jeszcze przyczyny za bogatej dawki i dlugiego otwarcia wtryskow??

 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Grudzień 2016, 11:43   

Darius może trzeba pójść inną drogą. Ja bym nie do końca wierzył temu co pokazuje ten wskaźnik na desce.

Masz parę dróg do faktycznego sprawdzenia temp. cieczy chłodzącej.
1. Lexia i odczyt temp. cieczy
2. ELM327 i odczyt temp. cieczy
3. Wpięcie cię ohmomierzem w czujnik i sprawdzenia rezystancji (dość problematyczne)

Ja mam wrażenie, że te wskaźniki pokazują jakąś średnią za okres i to nie jest precyzyjny odczyt. Na dowód swoich słów mogę napisać, że wskaźnik pokazuje Ci np: 90 st a stoisz w korku i siłą rzeczy silnik się nagrzewa aż do załączenia wentylatora później silnik się schładza a wskazówka co? Podczas tego procesu się nie zmienia.

 
 
darius1990

Mój samochód: Xsara II VTR
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: pb/lpg
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 23 Grudzień 2016, 06:17   

Sluchajcie, problem z ta bogata mieszanka wzrasta dalej hehehehe. Wczoraj kobieta moja prowadzila i przydusila silnik( przy 20km/h wrzuca trojke) i wywalilo dwa bledy Antipollution fault i Catalytic converter fault. Pieknie. Od razu inna praca silnika, mocy juz calkiem brak

 
 
darius1990

Mój samochód: Xsara II VTR
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: pb/lpg
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Styczeń 2017, 18:43   

Bylem w serwisie citroena, ale powiedzieli mi tylko to co juz wiedzialem tylko skasowali kase i dali wydruk. Czyli "paanie, nie wiadomo, polowe samochodu mozna wymienic". Sa dwa bledy. Staly. wtrysk paliwa gorne polozenie graniczne p0172 i sporadyczny. Wypadanie zaplonow p0300

 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Styczeń 2017, 12:43   

A może MAP sensor ? Jak piszesz, że już osiąga granice korekt to może lambda ? Ciężko pisać co to jest nie posiadając żadnych podglądów parametrów bo na skład mieszanki ma sporo czynników wpływ.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 16 Styczeń 2017, 21:25   

Witam. Radzilbym jednak przyjrzec sie parametrom silnika. Mozliwe, ze sondy nie pracuja prawidlowo, albo przytkany jest katalizator, stawiajacy opor spalinom. Dosc czesty przypadek w silnikach eksploatowanych na krotkich odleglosciach. Ustawienie rozrzadu tez moze byc przyczyna niskiej mocy silnika. Zbyt niskie cisnienie paliwa tez wywoluje brak mocy, zadlawienia i dlugie czasy wtryskow. Zdarzylo juz mi sie spotkac z uszkodzonym czujnikiem temperatury silnika, ale z reguly zimny pali dobrze i ma moc, tylko po rozgrzaniu spaliny sa czarne i ciezko odpalic rozgrzany silnik. Sprawnosc czujnika szybko mozna zweryfikowac podgladajac temperature, jaka widzi sterownik.
Jak widac, bez diagnostyki nie da sie okreslic, co jest przyczyna.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA