Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Falowanie obrotów s-ka
Autor Wiadomość
mujan

Mój samochód: citroen C2
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: benzyna
Wersja:: C2
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 19
Skąd: piła
Wysłany: 31 Październik 2016, 19:44   Falowanie obrotów s-ka

Silnik nagle zaczął wariować. . . na biegu jałowym obroty miarowo falują od 2500 do 3600 !!! podczas jazdy min obroty to ok 2000 !!!!, nie da się tak jechać. Pali się lampka SERV, więc wizyta w serwisie konieczna, ale być może to błaha sprawa i da się ją śrubokrętem i młotkiem załatwić. A co na to fachowcy ?

 
 
mujan

Mój samochód: citroen C2
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: benzyna
Wersja:: C2
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 19
Skąd: piła
Wysłany: 31 Październik 2016, 19:46   

dodam, że to C2 benzyna 1,1 l

 
 
mujan

Mój samochód: citroen C2
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: benzyna
Wersja:: C2
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 19
Skąd: piła
Wysłany: 2 Listopad 2016, 11:24   

Właśnie wróciłem od mechanika, silnik dalej faluje a komputer pokazuje błąd P 0638 jednostka sterująca przepustnicą -błąd komunikacji zwrotnej. Co należy zrobić aby się tego pozbyć ?

 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Listopad 2016, 12:15   

Jeżeli samochód sugeruje Ci, że ma problem z przepustnicą to trzeba by ją obejrzeć :)

Ja bym wziął w rękę multimetr i sprawdził jakie wartości masz na TPS-ie. Z pewnością masz elektroniczną przepustnicę a więc pedał gazu musi mieć potencjometr który zmienia opór wraz z położeniem. Dokładnie nie wiem jak to jest u ciebie czy masz go przy pedale czy gdzieś indziej ale zasada sprawdzania jest ogólnie taka.

Mierzysz jaki opór ma potencjometr jeżeli zmienia się liniowo w całym zakresie pracy to jest ok.

Drugi potencjometr zapewne masz w przepustnicy bo komputer musi znać położenie i znów sprawdzenie czy w całym zakresie pracy przepustnicy opór zmienia się liniowo.

Być może ścieżki Ci się wytarły przez co ma błędne informacje

Dalej sprawdzenie połączeń czyli prześwietlenie kabli

 
 
mujan

Mój samochód: citroen C2
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: benzyna
Wersja:: C2
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 19
Skąd: piła
Wysłany: 4 Listopad 2016, 16:17   

Dzięki za sugestie . . .ponieważ C2 zupełnie nie znam, każda myśl jest dla mnie cenna. Rozpoczął się weekend więc zbiorę się do Cytrynki, do tej pory stoi biedactwo w garażu.

 
 
mujan

Mój samochód: citroen C2
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: benzyna
Wersja:: C2
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 19
Skąd: piła
Wysłany: 13 Listopad 2016, 22:20   

Otóż jak sugerował MAMUTH rozłączyłem przewody elektr. sterujące przepustnicą, zajrzałem do przepustnicy, zdemontowałem pedał gazu . . ponieważ tam nic nie znalazłem ciekawego skręciłem to wszystko. . . odpaliłem bolida a silnik pracuje jak nowo narodzony! Problem rozwiązał się sam.
Pozdrawiam.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA