Po wizycie na myjni, gdzie jakiś debil traktował lusterka Kaercherem nieprawidłowo wskazuje termometr zewnętrzny: zaniża o ok. 6 st., wcześniej był bardzo dokładny. Być może nalał wody także do wiązki elektrycznej, przyłączającej drzwi...
Auto wyschło, ja dodatkowo suszyłem te miejsca a termometr nadal źle wskazuje. czeka mnie wymiana czy pomoże czyszczenie styków? Tylko (podobno) czujnik nie ma wtyczki i trzeba go wymienić z całą wiązką w drzwiach?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Listopad 2010, 20:43
Dziwna sprawa... Teoretycznie nie powinno mu to zaszkodzić myślę, ale może gdzieś raczej przy lusterku jest uszkodzenie. Może po prostu plastik, w którym jest zatopiony ten czujnik pękł i weszła wilgoć? Oglądałeś go w ogóle, jak on wygląda?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: XM 2.1TD 1995 automat
Paliwo: ON
Wersja:: nie mam pojęcia
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 27 Skąd: zadupie gorzów
Wysłany: 12 Maj 2011, 01:28
robson napisał/a:
Dziwna sprawa... Teoretycznie nie powinno mu to zaszkodzić myślę, ale może gdzieś raczej przy lusterku jest uszkodzenie. Może po prostu plastik, w którym jest zatopiony ten czujnik pękł i weszła wilgoć? Oglądałeś go w ogóle, jak on wygląda?
No dobra. Czujni jest w prawym lusterku. U mnie pół roku działa a potem się buntuje i tak od kilku lat. Kłopot w tym, że po odłączeniu złączki w drzwiach tj. odcięciu instalacji w aucie od czujnika nadal pokazuje temperaturę a powinny być kreski jako brak połączenia z czujnikiem. Gdzieś jest jeszcze jedna kostka i ona pewnie źle łączy. Gdzie? To przy wyświetlaczu włączałem/wyłączałem bez rezultatu. Jakieś sugestie?
_________________ Pozdrawiam
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 12 Maj 2011, 08:11
Pewnie prościej byłoby "rzucić" nowy przewód od czujnika do ... i tu jest pewnie problem, bo (chyba) nie wiemy dokładnie w którym miejscu następuje ostateczny "odbiór" sygnału?
A propos czujnika temp. zewnętrznej: czy klimatronic bierze pod uwagę poziom temp. zewnętrznej przy sterowaniu sprężarką? Miałem takie sytuacje, że klima funkcjonowała słabo, jeżeli czujnik temp. miał "fazę" i zaniżał wskazanie...
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Maj 2011, 08:16
Cieplik napisał/a:
A propos czujnika temp. zewnętrznej: czy klimatronic bierze pod uwagę poziom temp. zewnętrznej przy sterowaniu sprężarką? Miałem takie sytuacje, że klima funkcjonowała słabo, jeżeli czujnik temp. miał "fazę" i zaniżał wskazanie...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 24 Październik 2011, 21:23
robson napisał/a:
Cieplik napisał/a:
A propos czujnika temp. zewnętrznej: czy klimatronic bierze pod uwagę poziom temp. zewnętrznej przy sterowaniu sprężarką? Miałem takie sytuacje, że klima funkcjonowała słabo, jeżeli czujnik temp. miał "fazę" i zaniżał wskazanie...
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 15 Lipiec 2012, 10:40
Hmm...
Coś piszczało i zaczęło tłuc - wychodziło że sprężarka klimy.
Odłączyłem elektrykę od sprężarki - dalej tłukło i piszczało - koło pasowe na wale - pisałem.
Zamontowałem nowe i podłączyłem sprężarkę.
Po podłączeniu sprężarki, termometr na wyświetlaczu zaczął pokazywać prawdę.
Nic więcej z instalacji nie było ruszane.
Wniosek:
Termometr zewnętrzny jest jakimiś drogami sprzężony ze sprężarką klimy. a więc ma wpływ na pracę tejże - dało się zauważyć w szybkości schładzania.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Lipiec 2012, 14:34
staszek, Radziecki naukowiec po wyrwaniu musze wszystkich nóżek też doszedł do wniosku, że mucha ogłuchła
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum