Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Hydro - w nie Citroenie
Autor Wiadomość
wilku1


Mój samochód: xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 49
Skąd: Strzelce świdnickie
Wysłany: 30 Listopad 2010, 20:38   

Mój ojciec ma takie w mercedesie 124.Zwie się to nivomatic.Bardzo drogie części.Zastosowane jest tylko z tyłu ,ale i tak jest nieźle.Kiedyś miał takiego samego ze zwykłym zawieszeniem i była kicha,Jeden z lepszych pomysłów merca(szkoda,że nie ich :-) ).BMW stosuje pneumatyczne na tył,ale to się dopiero pierdzieli,masakra.

_________________
POZDRAWIAM
 
 
wuwuzela
[Usunięty]

Wysłany: 30 Listopad 2010, 21:34   

NO to warto dodac że rangr rover tez posiada regulowane zawieszenie w 3 albo w 4 płaszczyznach z tym że jest to pneumatyk :)

 
 
annubis17

Mój samochód: lancia
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: golas
Rok prod.:: 98
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 1
Skąd: koszalin
Wysłany: 2 Luty 2011, 12:55   

mhm napisał/a:
Cieplik napisał/a:

a powiedzcie kto na poważniejszą skalę powielił gdzieś hydro, dawny sukces Citroena ? Nikt, bo to kierunek donikąd!


1) Mercedes próbował zrobić coś a'la hydro. Nie dali rady opanować technologii.
2) Nikt nie próbował, bo Citroen ma hydro opatentowane i z tego co wiem to nie udziela licencji.

Rolls Royce wykupił patent na hydro i przez wiele lat w ukryciu stosował je w autach.

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 2 Luty 2011, 16:26   

Pan CIEPLIK napisal ze w dziedzinie silnikow citroen nie pokazal niczego nowego. mozliwe lecz od dawna wiadomo ze stare sprawdzone konstrukcje sa najlepsze i prosze suzuki zakupilo licencje silnika do nowszego modelu samuraja. lada niva produkowana na export posiada tez jednostke citroena. nawet staruszk polonez buja na cytrynowym silniku. mowa o jednostce 1.9 diesel. zreszta ilu polakow tyle zdan :mrgreen:


a co to ma wspólnego z tematem wątku ?
/ swoje 3 grosze dodał: mhm
_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
avalon1

Mój samochód: Citroen Xantia 1,8i 16V, BX TZD Turbo, GSA X3
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 26 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2 Wrzesień 2017, 10:52   

Właśnie szukałem informacji o zawieszeniach w Rolls Royce'ach.
Niestety wiele nie znalazłem, ale na stronie Giełda Klasyków jest wpis: "Przedstawiony Rolls Royce Silver Shadow I LWB to wersja z wydłużonym rozstawem osi, z kierownicą po lewej stronie i uproszczonym po 1969 roku systemem hydrauliki (licencji Citroena), która odpowiedzialana jest tu za układ hamulcowy i ustawienie wysokości zawieszenia przy tylnej osi." Można by wywnioskować, że wcześniej zawieszenie hydropneumatyczny było przy wszystkich kołach, a nawet odpowiadało za hamulce.

Z innych samochodów o dziwo maluch Austin/MG Metro posiada zawieszenie hydropneumatyczne Hydragas sprzężone przód tył ala Citroen CV. Nie ma tam pompy, wiec rozwiązania jest kulawe. To samo rozwiązania ma sportowy roadster MGF i pewnie jego następpca MG TF.




To chyba też jakiś anglik

O dziwo pełnym hydropneumatykiem był Mercedes W w wersji 2.3 16V. Seryjnie miał zawieszenie hydropneumatyczne na tylnej osi, a za dopłata także na przód. W tej wersji była możliwa korekta wysokości!! W201 to rówieśnik BX-a. Wyczytałem to w w Automobiliście.

O czym była wcześniej mowa MB w swych wielkich limuzynach od lat stosował różne patenty NIVO do tylnego zawieszenia, co generacja inne, wiec pewnie nieudane.
BMW tak samo w w serii 5 kombi, pewnie tez w serii 7.
Zawieszenie hydropneumatyczne posiadały także Jaguary XJ40, chyba tylko z tylu.

Inna sprawa to zawieszenia pneumatyczne, czyli Range Rover, MB W220, czy nawet Audi A6, i pewnie A8.

Tu ciekawy artykuł : Autokult

Zawieszenie hydropneumatyczne miało też swoja historie w F1. Przez kilka lat bolidy Williams wygrywało wszystko jak leci. Było to coś a'la Xantia Activa sterowane komputerowo. To Williams FW14B z 1993 roku:



 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA