Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Xsara II kombi 2,0 hdi 110km problem z zaciskiem hamulcowym
Autor Wiadomość
maniek3511
Whats up today?

Mój samochód: Citroen xsara 2,0HDI II kombi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: ???
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: brak
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 9
Skąd: Września
  Wysłany: 21 Grudzień 2016, 22:07   Xsara II kombi 2,0 hdi 110km problem z zaciskiem hamulcowym

Witam
Mam bardzo duży problem aby zakupić jarzmo zacisku do tej wersji silnika. Mam kombi 2,0 hdi 110 km z 2001 roku. W moim modelu zostały zastosowane zaciski TRW LUCAS tłoczek 57mm, tarcza 283mm oryginalny numer części czyli jarzma które poszukuję to TRW BDA420. Jak wspomniałem nigdzie nie mogę tego dostać. Czy ktoś z was wie może co by trzeba było zmienić ewentualnie w aucie aby zamienić zaciski LUCAS na stosowane później w tym aucie zaciski BOSCH???
Auto już stoi 2tyg i nie wiem jak mam rozwiązać problem. Pozdrawiam.Mariusz

_________________
Maniek3511
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21 Grudzień 2016, 23:10   

Szukałem i w sklepach brak ale też były w Peugeot montowane i po fotkach te mnie jest podobne ale by trzeba pytać sprzedawców o konkretne dane..przykładowa aukcja peugeot
Szukać w używkach pozostaje..A w tym wzmianka że lukas
lukas
ale pewność podkreślam u sprzedawcy czy jest to ta sama część bo nie wiem...

 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 22 Grudzień 2016, 08:19   

No nie mów, że do Citroenów czegoś nie można kupić... ;> Słyszałem, że mają doskonałe zaopatrzenie w zamienniki i niczego nie brakuje :P
No ok, a na poważnie to z 406 raczej nie podejdą. Chyba są to różne zaciski. Czy można zastąpić zestaw Lucasa zestawem Bosch na zasadzie Plug&Play to nie wiem, Wojtek mówił, że się da. Ale u mnie udała się regeneracja.
Nie masz szrotów gdzie mógłbyś poszukać części?

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 22 Grudzień 2016, 09:04   

maniek3511 napisał/a:
oryginalny numer części czyli jarzma które poszukuję to TRW BDA420

Coś chyba inny numer będzie tych oryginałów bo tego który mi podałeś nie ma w bazie.
Mało tego, w tej wersji Xantii ( mam identyczną ) występował tylko system BOSCH, mocniejsze klocki i grubsze tarcze z racji mocniejszego silnika. W bazie danych dotyczących tego silnika nie ma wzmianki o Lukasie. Dla pewności podaj 8 ostatnich VINu i uściślij co się dzieje / dlaczego poszukujesz zacisków.
MarcinLbn napisał/a:
No nie mów, że do Citroenów czegoś nie można kupić... ;> Słyszałem, że mają doskonałe zaopatrzenie w zamienniki i niczego nie brakuje :P

Części jest dużo, nie wszystko produkują w zamiennikach ale prawie wszystko da się kupić, naprawić, zregenerować. Czasem regeneracja jest lepsza od tandetnych zamienników.
Jeżeli chodzi o Xsarę to zaciski Lukas/Bosch pasują Plug&Play.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
maniek3511
Whats up today?

Mój samochód: Citroen xsara 2,0HDI II kombi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: ???
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: brak
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 9
Skąd: Września
  Wysłany: 22 Grudzień 2016, 12:14   

No nie wiem jak jest i jak było w xsantii, ja mam xsarę i tam występowały właśnie takie zaciski.Numer części który podałem to oryginalny numer TRW, jest jeszcze drugi numer występujący w spisie OEM 440439, obydwa numery to numery jarzma bo zaciski mam dobre.
Jeszcze dziś biegałem po sklepach z nowymi częściami i nigdzie tego nie ma, żadne "iparts" itd. nie ma tego na żadnym magazynie. Pozostają mi szroty ( kilka już obdzwoniłem ) ale wszędzie tylko BOSCH. Nigdy nie sądziłem że można uziemić auto na jedno chol...ne jarzmo zacisku. Gdyby ktoś z was coś takiego trafił to proszę o info.

ps. problem zaistniał ponieważ jeden z bolców pracujących w jarzmie zapiekł się na amen i przy próbie wykręcenia ukruszył się i pozostał w środku. Nie pomogło żadne WD 40 ani inne takie tam, również rozgrzanie palnikiem do czerwoności nie pomogło jak siedziało tak siedzi...

Pozdrawiam
Jak coś nowego w temacie to napiszę na razie poszukuję dalej BDA420...

Mariusz

_________________
Maniek3511
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 22 Grudzień 2016, 13:00   

Mój błąd, pomyliłem Xsare z Xantią, w Xsarze były dwa rodzaje układów hamulcowych co nie zmienia faktu że pasują zamiennie.
Zaciski są takie same w:
PEUGEOT 306 hatchback (7A, 7C, N3, N5) 2.0 S16
1996-03-2001-05
120 kW / 163 K

TRW już tego nie produkuje, można szukać leżaków magazynowych po hurtowniach, jak nie ma to używki, a jak nie to zmienić kompletne zaciski na BOSCH.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
maniek3511
Whats up today?

Mój samochód: Citroen xsara 2,0HDI II kombi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: ???
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: brak
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 9
Skąd: Września
Wysłany: 22 Grudzień 2016, 13:18   

OK, a czy nie trzeba bedzie zmieniać piasty, czy rozstaw otworów do mocowania jarzma z piastą będzie taki sam w przypadku LUCAS;a i BOSCH;a??
No i jeszcze pewnie pozostaje temat średnicy tarczy ja mam 283mm a nie wiem czy po zmianie zacisków na BOSCH'a nie było też jakiś zmian w średnicy lub grubości tarczy.
Pzdr. i z góry dzieki za odpowiedź.

_________________
Maniek3511
 
 
maniek3511
Whats up today?

Mój samochód: Citroen xsara 2,0HDI II kombi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: ???
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: brak
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 9
Skąd: Września
Wysłany: 23 Grudzień 2016, 13:05   

Sasun, dzieki za odpowiedź, żaden post nie robi zamieszania, zawsze mile widziany jest ten który próbuje pomóc.
Chwilowo sprawa została opanowana. Stary jarzmo zostało rozwiercone "od tyłu" i pozostałośc bolca wybita.
Dziura po rozwierceniu zaspawana a nowy "bolec" dotoczony przez szwagara, który ma warsztat ślusarski. Nie zmienia to jedank faktu że kupno nowego jarzma BDA420 graniczy już z cudem. Jeśli chodzi o zastosowanie tego jarzma w innych autach to był to tylko peugeot 306 2,0 i ZX w latach 1996-97 też 2,0.
Pozdrawiam
Wszystkich i dziękuje za kazdą pomoc.
Zdrowych i spokojnych świąt !!!

Mariusz

_________________
Maniek3511
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA