mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 5 Sierpień 2019, 12:34
Wiem że nie odpali bo kiedyś przekaźnik umarł i długo kręcę aż odpali teraz musiałem z aku dać prąd i szybko załapał. Zostało obudowę rozrządu złożyć i pompę wody ale czy uzywke dać co mam az 3 do wyboru czy nowa.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 593 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 5 Sierpień 2019, 15:25
Wybór pomiędzy używaną a nową jest prosty. Pierwsze dla hazardzistów, drugie dla ceniących spokój.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 5 Wrzesień 2019, 23:55
Remont jest na ukończeniu i jak założyłem konektor to cieklo z dołu co przykrecany jest wspornik to zmieniłem na drugi i nie cieknie ale po zgaszeniu przód leci w dół z pozycji serwisowej. Na tym cieknacym nie spadał po zgaszeniu a cieknie tylko z sfery lewej gdzie uszczelka i odkrecilem obydwie z siłowników przód żeby dać drugie co zostały z kombi i przód na nich trzymał. Może jest jeszcze powietrze i trzeba śruba spuscic.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Wrzesień 2019, 12:04
mateusz25, Jak leci w dół to może w tym drugim korektorze brakuje stalowej kulki pod śrubą do spustu ciśnienia?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 6 Wrzesień 2019, 19:05
Jaki drugi korektor pod śruba 12jest kulka wyciekow nie ma i na tym cieknacym konzektorze nie spadał z samej góry po zgaszeniu. Może sfera pod rozdzielacza przy maglownicy jest pusta. Zle wpisałem nie konektor tylko konektor co ma śrubę 12
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 22:00
Czy macie zdjecia jak przymocować przewody od kompresora klimy na jednym jest śruba ale gdzie przykrecic. Jest też wspornik na wiązke i przewód od pompy lhm zasilający chodzi o to jak ułożyć w tych 2 korytkach i nie wiem jak podpiąć zawór egr ten przy kolektorze.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 9 Grudzień 2019, 21:47
Podczas pracy silnika zaczął prychac jakby powietrzem i trzęsie słychać też stukanie popychaczy. Wcześniej komunikat ciśnienia oleju ale myślałem że czujnik bo silnik po remoncie oprucz wymiany pasków rozrządu i rolek. mozliweze pasek przeskoczyć i tak trzęsie nim i słychać prychanie powietrzem. Silnik odpala i tak działa nic nie było słychać przy zmianie na gorsza pracę.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 10 Grudzień 2019, 14:38
Jakie mogą być przyczyny stukow w walki i trzęsienia silnikiem
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Grudzień 2019, 15:17
Proste: przeskoczyl pasek i tloki wala po zaworach. Przy zle ustawionym rozrzadzie silnik bardzo zle chodzi.
Swoja droga to podziwiam: ten silnik jest super, wymaga jednak wiedzy , no i bardzo nie lubi oszczedzania na czesciach. Robisz remont i oszczedzasz na paskach? A moze ten remont to tylko rozebranie i zlozenie zpowrotem?
Jak pamietam , to juz drugi rok meczysz sie z tym ?
Jak paski sie zerwa masz nowy remont silnika. Pasek od walkow wyrownowazajacych potrafi rowniez niezle nabroic w silniku, rowniez ich zle ustawienie nie wplywa dobrze na prace, ale to chyba wiesz? Powodzenia.
Mateusz25 sprzedam Ci taki sprawny silnik za 1000zł.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 10 Grudzień 2019, 18:57
Oby pasek a stuka jakby dzwigienki popychaczy choć może być zawory o tłoki. Jak sprawdzę ustawienie to poprawię i wymienię rolki bo jak na starej napiolem za mocno to zatarla się i w palcach nie dało się obracac. Po wymianie na 2 uzywke luźniej napiolem i przez to skoczył pasek a silnik kopci że spała za dużo ropy.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 11 Grudzień 2019, 14:16
Kemsey prześlij zdjęcie silnika co w nim jest i lepiej ze skrzynia bo niby ciężko potem widełki na łożysko zahaczyc.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 11 Grudzień 2019, 19:26
Ustawiłem wal potem pompę a walka się nie dało wsadzić kolka w otwór w kole zębaty. Patrząc na rozrząd wałek się obrócił w lewo a jak odpaliłem to dalej tak samo prycha z popychaczy i kręcąc też takie kulawe i jak nie ma ciśnienia to zawór zgielo. Jak nie da się jeździć to na wiosnę zdejme i wymienię zawór. Jeszcze zobaczę walki czy też przeskoczyl bo trzęsie. Jak zawór zgięty to wystarczy wymiana czy gniazdo też obite będzie od grzybka.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Grudzień 2019, 20:53
Podziwiam, naprawde! Zgiety zawor wymien, tylko na nowy! Jesli chcesz uzyc stare zawory ( masz juz przeciez niezly magazyn czesci ) , to daj je chociaz do przeszlifowania. Uzywane zawory nie beda poprawnie pracowac z nowym (innym )gniazdem . Stan zaworow ma bardzo duze znaczenie dla poprawnej pracy silnika.
Jak sledze Twoja walke z tym pojazdem, to z jednej strony podziwiam za zacietosc, ale obawiam sie, ze zanim dojdziesz do wiedzy technicznej, najpierw zrujnujsz sie finansowo, albo stracisz zdrowie. Akurat ten silnik musiales wybrac, gdzie samo zdjecie glowicy pochlania strasznie duzo czasu, a i z czesciami jest strasznie krucho. Sa bardzo zaawansowane technicznie i bardzo nie lubia prowizorki. Chodza pieknie, ale niestety , nie sa przyjemne w naprawach. Pomijam , oczywiscie , problem z przegrzewaniem i wiazacy sie z tym problem z pekajacami glowicami. Nigdy nie zdecydowalbym sie na prowizoryczny remont. Tylko silnik w oryginalnym stanie, na oryginalnych czesciach, ewentualnie nowa glowica, nawet AMC. Jesli padna pierscienie, albo panewki moim zdaniem nie ma sensu remontowac. Lepiej kupic inny blok, albo caly silnik. Naprawianie na zastepczych czesciach nie ma sensu.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 11 Grudzień 2019, 22:57
Zawory i pierścienie nowe sam robiłem a głowica amc ktoś już zmienił a ja trafiłem okazyjnie. Jak zdejme i sprawdzę to wymienię co trzeba ale głowice jakoś wyjme bez ruszania bloku z pod maski.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum