mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 15 Grudzień 2019, 19:44
Oprócz tej awarii rozrządu leci olej poniżej środkowej poduszki co trzyma blok. Może być z simeringu walka balansowego albo z pod pokryw wałków co i tak dodałem na uszczelek silikon dirko. Może teraz z simeringu wału ale czy jest możliwe że śruby poduszki czy też wspornik pomp lhm i paliwa maja na przelot otwory do oleju i powinno się na klej skręcac. Cieknie tylko poniżej tych wałków jak dolna osłona przykrywa to zbiera się olej na dole osłony i czujnik ciśnienia dał komunikat i po dolaniu ok. 3,5 l dalej piszczy. Może pompa coś nie domaga ale była czyszczona z tego szlamu i dobrzebskrecilem. Jak sprawdzić czujnik biały na pinach oporność i ile ma być.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 23 Grudzień 2019, 22:49
W końcu silnik stanął i nie mozna ani wałem obrucić a wałkiem troche lewo i prawo. Czy możliwe że po przeskoczeniu wałka o ten ząbek bo jak lekko obruciłem w prawo to kołek wszedł w otwór skrzywiły się zawory a na końcu silnik chodził na jałowym i nagle zgasł. Jak by coś sklinowało wał albo grzybek pękł i między tłok wszedł. Może pierścienie pękły i klinują to i tak trzeba cały rozbierać.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 593 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 25 Grudzień 2019, 21:01
Tu nie ma co się zastanawiać. Po świętach głowicę ściągnij i będziesz wszystko wiedział.
Mi się kiedyś pasek zerwał, to silnik ładnie się potem kręcił, mimo pogięcia większości zaworów, ale awaria nastąpiła w czasie jazdy na obrotach.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 29 Grudzień 2019, 21:50
Czyli może jest szansa na wymianę pogietych i nie uszkodził głowicy?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Grudzień 2019, 23:32
Wg mnie masz problem z panewkami. Zatarta panewka glowna blokuje wal. Walek mozna ruszyc, bo ma troche luzu na pasku. Radze poszukac calego silnika i nic w nim nie grzebac!
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 30 Grudzień 2019, 13:00
Panewka co ma po bokach półksiężyce bo w poprzednich silnikach jak rozebralem to się zdeformowaly. Wałek bez paska kręcę a podpiera zawory tłok jak wal ustawił się w górnej pozycji. Jak będzie silnik to cały zmienię a tego do remontu ja się da. Mam też Espace III 3.0 i skrzynia ad8 po wymianie sprzęgła. Dając gazu nie zwiększa obrotów jakby brak paliwa jest w baku albo powietrza chyba że jakiś czujnik źle przelicza.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 5 Czerwiec 2020, 18:09
Czy w silniku 2.5 z walkami balansującymi uszczelka metalowa z guma niszczy się i puszcza olej bo remontuje i myślę czy podkleić jakimś silikonem dirko.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 593 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 5 Czerwiec 2020, 20:17
Silikon poza miejscami przeznaczonymi przez producenta, raczej nigdy nie jest dobrym pomysłem.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 8 Czerwiec 2020, 06:37
Jakoś obudowa walka na silikon jest fabrycznie ale nie ten z rozpuszczalnikiem że śmierdzi tylko jak diro albo reinzosil. Chcę sprawdzić uszczelki bo metalowa blaszka rdzewieje a ta ma gumką może się rozleci od syfu i z twardnienia. Takie dwustronne pokrycie tej blaszki i obudowy pewniej będą szczelne ale czy te małe gumki z tych blaszek mogą puszczać olej a nie widać tego.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 2 Sierpień 2020, 22:41
Wziąłem się za wnętrze auta i składam zestaw głośnomówiący co był podobny wcześniej i jak przeciąglem kable pod schowkiem to wyjąłem schowek sprawdzić czemu zamek nie trzyma. Dziwna rzecz jest wsadzona na dnie schowka jak gniazdo zapalniczki a wtyczka podpięta pod kable od poduszki w schowku. Czy to zapalnik poduszek jak wsadzę zapalniczkę.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Sierpień 2020, 19:22
mateusz25, Zapodaj fotkę. Pewnie to jakieś druciarstwo?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 18 Sierpień 2020, 18:28
W środę jak nie popada to cyknę fotę i silnik składam. W schowku na dnie otwór wiercono i wsadzono gniazdo zapalniczki. Kable na szybko łączki spięto z wtyczka od airbag schowka.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 7 Wrzesień 2020, 22:29
Silnik złożony kręci ale nie odpala. Przekaźniki pompy i świec sprawne paliwo jest ale sprawdzę czy na przewodach do wtryskiwaczy dochodzi i czy nie pomyliłem kolejności. Jest schemat tych przewodów w servicebox chyba ale płatne zrobili i nie mam jak sprawdzić może wy coś macie. Z pompy to tylko zamieniłem nastawnik i elektrozawor wtrysku od dołu z wtyczka i może tego wina też być ale pomóżcie z przewodami do wtrysków.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 8 Wrzesień 2020, 13:16
Zamieniłem nastawnik pompy z elektrozaworem tym od dołu i ten u góry co kabel się skręca na 8mm nakrętkę. Świece grzeją paliwo niby dochodzi na wtryski ale 1 i 4 są oblane roba jak zakręcę. Czy dopływ paliwa do pompy jest w tej górnej rurce na 8mm czy z boku przy kablu na 10mm. Może pomyliłem przewody od pomki ręcznej i dochodzi nadmiar paliwa.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 8 Wrzesień 2020, 13:25
Jeszcze wymieniałem uszczelki pompy i czyściłem wnętrze gdzie jest wałek z tym pierścieniem z dziurka co nastawnik nim porusza. Czy tam można coś pomylić i odwrotnie zamienić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum