mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 23 Grudzień 2020, 15:27
Przegląd przeszedł ale zaczął wyciskać olej z pod obudowy walka balansowego co jest pod świecami. Dodatkowo coś klepka w w popychaczach albo dzwigienki i to stało się przy dużej prędkości i na każdym biegu obroty do 4tys. Czy może być wina słabego ciśnienia oleju przez wyciek i po uszczelnienia powinno przestać klepać.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Jak by ktoś nie wierzył że Lexia i Diagbox łączy się z xm 2,5 to macie dowód. Reszte funkcji nagram jak uszczelnie pokrywe wałka balansowego pod pompą paliwa jest. Cieknie olej i nie daje ciśnienia na popychacze co powoduje stukanie dzwigienek.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 593 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 6 Styczeń 2021, 19:35
Masz możliwość połączenia z komputerami (kalkulatorami) ABS i zawieszenia, żeby np. podejrzeć stany czujników itp?
Od klimatyzacji komputer się zgłasza?
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 6 Styczeń 2021, 21:44
Tyle wiem co na filmiku nagrałem bo raz użyłem lexia i koledze dałem do c4 ale nie może zainstalować interfacu.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 10 Styczeń 2021, 12:23
Diagbox jest sprawdzany w c4 kolegi i są wyraźne dane błędów nawet coś się ustawili z lampami samopoziomującymi. Jak ktos potrzebuje z okolic Szczecina to moge udostepnic.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 20 Styczeń 2021, 16:37
Zabieram sie za wymiane uszczelki pokrywy walka i przyszla nowa dostepna na ebay z niemiec. Narazie musze czyscic obudowe druga bo obecna pekla przy otworze na srube. Moze za mocno dokrecilem i od naprezenia nie wytrzymala obudowa i 3 sruby pekly i wykrecilem urwane gwinty. Sa 2 sily dokrecania srub dla wytrzymalych na duza sile 35NM i reszta 25NM. Ja dalem okolo 30NM i nie sprawdzilem jaka jest ich wytrzymalosc. Nagram jak skladam uszczelke i obudowe bo przyda sie jakby komus cieklo w 2.5
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 16 Sierpień 2021, 22:14
Kolejne pracę przy wahaczu tylnym i siłowniku. Przy robieniu zacisku zerwałem gwint w wahaczu i ciekło przy deptaniu hamulcem. Zdjalem zeby sprężynkę wstawić ale kupiłem o rozmiar za duże i chcąc rozwiercić i gwintować złamał się gwintownik. Przy zdejmowaniu wahacza zeby dać do kogoś wyjąć urwany gwintownik, trzeba wyjąć siłownik ale drut co trzyma ten cycek w wahaczu nie wylazł. Wziąłem łomem i wyrwałem ten popychacz z cycka potem musiałem kupic drugi ale przy zanurzeniu w odrdzewiaczu na 2 dni grzybek popychacza siw ukruszyl i wychodzi z tego cycka. Niby nie wyleci bo jest pod naciskiem auta i osłona gumowa też trzyma ale zaloze i sprawdzi czy nic nie koliduje. Gdyby nie ten gwint w wahaczu to bym nie zepsuł ale chociaż odnowiłem kilka czesci z rdzy psiklem lakierem a wahacz i gniazdo farba olejno falową zrobie. Jutro wrzucę link do zdjęć bo nie mam sił po czyszczeniu miniszlifierka i wkrętarka a było tego co czyscic.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 593 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 18 Sierpień 2021, 00:40
Zaskakujący kolor siłownika jak na cytrynę.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 18 Sierpień 2021, 12:30
Została farba os zacisków to psikne dla ochrony. Walcząc i gniazdo siłownika będzie czerwone lepiej widać będzie jak cieknie lhm to szybko naprawie.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 5 Kwiecień 2022, 14:20
Zmieniam teraz kabel anteny i pod wykładzina jak kładłem to znowu mokro jest. Skąd może lecieć woda bo nagrzewnica odpada jak to woda i najwięcej mokro pod nagrzewnicą. Od góry nad dmuchawą mam filtr kabinowy i jest w tej ramce i czy tam powinna być uszczelka jeśli tam woda się zbiera.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 593 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 5 Kwiecień 2022, 22:18
Możesz przesłać zdjęcie filtra kabinowego i jego obudowy? W standardzie go ni ma, więc ciekawe jak masz to wykonane.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 6 Kwiecień 2022, 15:00
Filtr dostałem ori jak inny posiadacz xm pozbywał się czesci to mi dorzucił. Auto miało wstawiany słupek wewnętrzny między drzwiami to może na spawach u dołu gdzie idą kable do drzwi jest nie szczelne. Teraz suszy się gąbka i jest podparta to jak pada może zobacze czy cieknie przy słupku albo przez dmuchawę.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB
Wersja:: 2.9 V6 Automat; break
Rok prod.:: 1999 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 75 Skąd: SI
Wysłany: 6 Kwiecień 2022, 23:40
XM nie posiadał oryginalnie filtra kabinowego, ale podobno można dopasować filtr z Laguny, tj K1022.
Masz drożny odpływ wody w podszybiu?
_________________ Citroën XM 2.9 V6 MK2
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 7 Kwiecień 2022, 01:21
Sprawdze bo często igly z drzewa tam lecą i zatykają i może woda stac. Jeśli jest ramka na filtr to może wkładali do wersji bogatszych albo na rejony Europy o większym zanieczyszczeniu powietrza. Popatrzę jak stoi z podniesioną wykładziną i jak pada czy coś zacieka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum