Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
XM Ingerl&Priller z fabrycznym webasto
Autor Wiadomość
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 17 Luty 2017, 21:37   XM Ingerl&Priller z fabrycznym webasto

Kupiłem ostatnio taki wyjątkowy xm z webasto które też ma date co auto. Można się domyślać że zamontowano je w fabryce albo w niemczech w salonie bo takie samo było w bmw e34. Na przednim błotniku lewym zamiast exclusive jest naklejka nazwy salonu a na prawym exclusive i widać od spodu łuszczącą farbe a pod nią czerwony. Może był wymieniany i dlatego inny napis i inny kolor był. Niestety zawór się złamał po naprawie miski i wymianie oleju ale i tak olej stary był mazią bo dźwigienki wytarte od wałka. Mam 2 silnik i cały musze wymienić tylko nie widziałem pod deklem jaki stan i czy głowica cała ale powoli wyciągam ten uszkodzony. Po wyjęciu umyć całą przegrode i rame pod silnikiem a jest troche rdzy gdzie skrzynka sterowników leży i filtr powietrza. Pod błotnikami na rantach też się troche krószy i przy łączeniu błotnika z progiem. Chce oddać do zrobienia przez blacharza i może wytnie te fragmenty i wspawa blache a jest tylko w dwóch miejscach z przodu wygięte od lewarka. Jak kogoś interesuje remont zrobie zdjęcia każdej czynności bo ten silnik 2,5 ciężki w naprawie i przyda się innym.

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 18 Luty 2017, 08:35   

Czyta się to jak Pana Tadeusza :roll:

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 19 Luty 2017, 01:21   

Wiem, tak pisze bez interpunkcji i zrozumienia. Może zrobie troche zdjęć to łatwiej będzie zrozumieć.

 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 19 Luty 2017, 09:01   

Interpunkcja nie jest tu problemem...
Napisz jeszcze raz o co chodzi bo nie do końca łapiemy. Odnawiasz XMa, tak?

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
mim

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 31 Lip 2016
Posty: 14
Skąd: Kutno
Wysłany: 19 Luty 2017, 19:57   

To może kolega wstawi te zdjęcia ;) Ja się zgubiłem, za dużo wątków poruszyłeś jednocześnie. Czytam o błotnikach a tu nagle piszesz o złamanym zaworze, itd :)

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 20 Luty 2017, 15:18   

Tak odnawiam po zakupie exclusive 2,5 i po wymianie oleju przy wyższych obrotach pękł zawór. Mam stare kombi i silnik zamienie i działa. Jedynie uszczelka puszcza spaliny do chłodzenia i płyn spala to musze dać do sprawdzenia głowice i wymienić uszczelnienia. Nie wiem czy pierścienie wymienić i jak poznać że zużyte są? Potem zdjęcia wrzuce

 
 
MANFRED11111
MANFRED11111

Mój samochód: citroen XM/A160/citroen BX
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive/avangarde
Rok prod.:: 1990
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 202
Skąd: Radom
Wysłany: 20 Luty 2017, 22:55   xm ingerl&priller z fabrycznym webasto

Witam,.....Mateusz 25 z reguły przy przeprowadzanym remoncie silnika a tym bardziej w dieslu jeśli robisz górę silnika to powinieneś zrobić także i dół.Nie masz XM-a od nowości,nie znasz w 100% przebiegu auta, Tym bardziej że robisz auto dla Siebie a nie na "giełdę".Jeśli górę na słupku spasujesz i nic nie zrobisz na dole..........myślę że obróci na panewce albo coś innego wyjdzie z lasu i wszystko psu w duu....budę ;-) .
Wszyscy wiemy że kapitalny remont silnika to kosztowne hobby , albo wóz albo przewóz ;-)
Pozdrawiam

_________________
MANFRED11111
 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 21 Luty 2017, 00:03   

Za miesiąc kupię pierścienie i panewki, jak się ociepli wyjme blok uszkodzony umyje komore i rozbieram sprawny silnik. Tylko czy głowica cała bez pęknięć strach się bać.

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 6 Marzec 2017, 21:04   

Dymi na niebiesko przy gazowaniu i dławi się. Jakieś pomysły na przyczyne awari? https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Marzec 2017, 20:33   

mateusz25 napisał/a:
Dymi na niebiesko przy gazowaniu i dławi się. Jakieś pomysły na przyczyne awari? https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Źle ustawiony kąt wtrysku (za późny).

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 23 Marzec 2017, 19:49   

Udało się wyjąć silnik ze skrzynią i idzie w złom. Zostawiam skrzynie i myśle czy sprzęgło dać nowe czy stare w tym uszkodzonym silniku. Jak poznać kończące sprzęgło czy ma lekko wpadać pedał czy ciężko i jak biegi ciężko wchodzą to chyba wtedy. U mnie lekko wciska pedał a powinien ciężko i biegi też troche z oporem jak się zmienia. Ktoś robił sprzęgło w 2,5?

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 28 Lipiec 2019, 22:39   

Silnik złożony i teraz odpalam. Mam problem z kablami na zlocze oczko co idzie sygnał na rozrusznik to już kręci, kabel czerwony na alternator D + po sprawdzeniu gdzie dochodzi do przekaźnika świec kolejny też od przekaźnika na swiece czarny, jakiś żółto zielony masa i na elektrozawory w pompie ten u góry na oczko czy musi mieć zasilanie po zapłonie. Przekaźnik świec nie jest zapiety i czy ma znaczenie żeby odpalić i wtyczka od pompki ręcznej nie jest wsadzone a coś kojarzę że jak brak w niej ropy to czujnik rozlacza się to nie odpala. Czy zielony czujnik temp. Cieczy też musi być żeby odpalić bo zapomniałem zasadę zapłonu a kodu nie muszę wpisać bo na zielono świeci zawsze.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 593
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 1 Sierpień 2019, 11:55   

Może wypunktuj co zrobiłeś i z czym jest problem, bo ciężko zrozumieć.
PS: Możesz załączyć jakieś zdjęcia tego webasto i jego sterowania.

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 1 Sierpień 2019, 13:54   

Już odpaliłem silnik bo aku miałem słabe i na gdzanie świec ciaglo prądu to jak nahrzaly się i jakoś zakrecilem to odpalil

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Sierpień 2019, 13:59   

Tak na przyszłość - ten silnik nie odpali bez świec nawet przy 30 st. C :mrgreen:

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA