Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z układem chłodzenia - nierówna walka.
Autor Wiadomość
emswisnia


Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: aaaa
Wysłany: 19 Maj 2017, 17:42   Problem z układem chłodzenia - nierówna walka.

Witam,
Mam problem z układem chłodzenia w XP 2.0hdi 2002r.
Auto jest po wymianie chłodnicy klimatyzacji oraz chłodnicy wody.

Dodatkowo wymieniony został termostat na nowy.

Bąkałem nowy płyn chłodzący i odpaliłem auto z nawiewem ustawionym na maksymalnie ciepłe powietrze. Po otwarciu się termostatu dolarem brakujący płyn ale przez ponad godzinę pracy nie załączył się ani razu wentylator od chłodnicy. Na wskaźniku pokazuje cały czas dwie kreski temperatury.
Podczas pracy silnika miałem odkręcony odpowietrznik przy termostatów. Na początku wylatywała para ciepła a później co jakiś czas krople płynu chłodzącego.

w zbiorniczek wyrównawczy miałem wkręcony korek z lejku w celu lepszego nalewania płynu. Czyli zbiornik był cały czas odkręcony.
Podczas gdy dodawałem więcej gazu stan płynu chłodzącego w zbiorniczku się zwiększał do takiego stopnia ze pojawiał się nawet w lejku.

Gdy zakręciłem korek od zbiornika to po pewnym czasie gdy silnik był nagrzany przewody za termostatem i przed były twarde i stan płynu chłodzącego się zmniejszył nawet do stanu poniżej kreski minimum. Poziom byl wcześniej przed kreska maksimum.

Spróbowałem również odkręcić korek upustowy od termostatu to od razu wylatywał płyn chłodzący. Natomiast gdy odkręciłem korek od zbiorniczka to poziom płynu gwałtownie się podniósł aż zaczął wylatywać przez korek.

Testowałem układ pod katem uszczelki pod głowica metoda sprzedawana na Allegro czyli korek i menzurka od wina. Po wlaniu niebieskiego czynnika kolor nie zmienił się podczas pracy na biegu jałowym jak i po dodawaniu gazu.

Co może być nie tak? Zastanawia mnie czemu przez tak długi czas nie załączył się wentylator.

Odłączając wtyczkę od czujnika temperatury w bloku silnika od razu wskakują wszystkie kreski na wskaźniku oraz informacja o przegrzaniu. Po przekręceniu stacyjki na zapłon momentalnie załączany jest wentylator na drugi bieg.

Włączając klimatyzacje załącza się wentylator na pierwszym biegu.

Sprawdziłem biały opornik montowany w obudowę wentylatora w sposób dotykając omomierzem z dwóch stron końców termika. Pokazywał przepływ. Tak samo gdy dotykałem sprężynę.

Czy są jakieś bezpieczniki lub przekaźniki od wentylatora?

_________________
Jest: Laguna 3 2.0DCI, Exeo 2.0TDI CR
Było:XP 2.0HDI, 207 1.6 HDI, Ibiza EVO1
Corsa C Cosmo 1.2, Punto 2 Sound 1.2 8v
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Maj 2017, 18:11   

Witam. Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik temperatury na silniku. Pokazuje zbyt niska temp. i dlatego wentylator nie wlacza sie. Sterownik nie widzi, ze plyn prawie sie gotuje- reakcja po otwarciu korka. Moze to byc tez powod zwiekszonego zuzycia paliwa. Na poczatek radze wymienic czujnik na nowy- jest to slaby punkt Citroena. Mam nadzieje, ze sprawdziles droznosc przewodu odpowietrzajacego chlodnice, no i odrecales rowniez odpowietrznik na przewodach nagrzewnicy?

 
 
emswisnia


Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: aaaa
Wysłany: 19 Maj 2017, 22:18   

Rozumiem że mam szukać czujnika od swojego modelu tj 2.0 HDI?

Który przewód masz na myśli poprzez odpowietrzający chłodnice?

Szczerze to na postoju bardzo długo się nagrzewał tzn do pokazania 2 kreski trwało to chyba ponad 30 minut jak i nie lepiej.

Od nagrzewnicy niestety nie odkręcałem.

Możesz doradzić mi jak przeprowadzić w Citroenie prawidłowo wymianę płynu chłodzącego wraz z odpowietrzeniem?

_________________
Jest: Laguna 3 2.0DCI, Exeo 2.0TDI CR
Było:XP 2.0HDI, 207 1.6 HDI, Ibiza EVO1
Corsa C Cosmo 1.2, Punto 2 Sound 1.2 8v
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Maj 2017, 07:46   

Te czujniki w hdi i w benzynach sa chyba takie same - istotny jest kolor niebieski obudowy. Przewod odpowietrzajacy chlodnicy to cienki gumowy wezyk idacy od chlodnicy na gorze do zbiorniczka wyrownawczego. Przy starym plynie , albo wodzie w ukladzie potrafi sie zapchac - zapchany nie pozwala na odpowietrzenie sie chlodnicy. Przy napelnianiu systemu w Twoim modelu potrzeba troche czasu na prawidlowe napelnienie ukladu - silnik i chlodnica maja odpowietrzenie przewodami, ale srednice tych przewodow sa male i troche czasu potrzeba na pelne napelnienie. Po odpaleniu silnika uzupelnij poziom plynu, poluzuj odpowietrzniki na termostacie i nagrzewnicy do momentu pojawienia sie plynu , zakrec i powinno wystarczyc. Dla pewnosci sprawdzic czy wentylatory dzialaja przez pozostawienie silnika na chodzie do zalaczenia wentylatora chlodnicy. Jest on sterowany przez komputer silnika, wiec dlatego stan czujnika temp. ma takie znaczenie. Jesli odepniesz wtyczke , zastartuje II bieg i to jest prawidlowa reakcja. Z Twojego opisu wynika, ze raczej wszystko dziala prawidlowo. Po sprawdzeniu wentylatorow , po ostygnieciu ukladu chlodzenia sprawdzamy stan plynu w zbiorniku i wszystko gotowe.
W fazie nagrzewania silnika warto wlaczyc obciazenie silnika przez wlaczenie swiatel, ogrzewania tylnej szyby, dmuchawe ogrzewania, ale z ustawieniem na zimno, gdyz HDI ma duza sprawnosc cieplna i bardzo wolno nagrzewa sie ( dlatego ma dogrzewacz ukladu na zimne dni )
Teoretycznie przy kazdym napelnianiu ukladu chlodzenia powinno uzywac sie swiezy plyn, gdyz przy kontakcie z powietrzem traci on wlasnosci antykorozyjne i trzymanie uzywanego plynu w np. wiadrze , niszczy te wlasciwosci, tak , jak i przynajmniej co trzy lata warto wymienic plyn na nowy. Dzieki temu uklad chlodzenia jest czysty, bez korozji i w pelni funkcjonalny, zarowno pod wzgledem chlodzenia silnika, jak i ogrzewania wnetrza. Pozdrawiam

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20 Maj 2017, 09:12   

Co prawda Twoje to picasso ale pewnie odpowietrznik nagrzewnicy jest jak w mojej xsarze, znajdziesz go na kolanku węża idącego do nagrzewnicy i z powrotem za silnikiem na grodzi do kabiny ,ja drugi mam na termostacie i całe odpowietrzanie tylko te u siebie robię aż przestanie lecieć powietrze na otwartym zbiorniku wyrównawczym pilnując poziom płynu w nim

 
 
emswisnia


Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: aaaa
Wysłany: 20 Maj 2017, 12:02   

To tak po krótko po spuszczeniu płynu przez dolny waż chłodnicy - nalać płyn do zbiorniczka wyrównawczego na maks. Zakręcił korek i odpalić silnik z nawiewem załączonym na minimalna temperaturę dodatkowo załączyć światła i ogrzewanie szyby. Odkręcić odpowietrzniki od nagrzewnicy i termstatu i czekać aż pojawi się w nich płyn tzn że będzie wylatywać. Następnie zakręcić odpowietrzniki i czekać aż silnik ostygnie do zimna i wówczas zweryfikować poziom płynu w zbiorniczku. Jeśli będzie mniej dolać do poziomu maksimum?

Tak wyglądało gdy ostatnim razem zaczynał lecieć płyn za termostatem:
Przed rozpoczęciem płyniecia płynu
Po pewnym czasie gdy płyn się pojawił

Czy pojawienie się pary z odpowietrznika od termostatu jest prawidłową reakcją?
Czy na drugim filmie jak płyn wylatuje jest to prawidłowy sposób czy raczej powinien lecieć ciurkiem?
Robione to było na odkręconym korku od zbiorniczka wyrównawczego.

_________________
Jest: Laguna 3 2.0DCI, Exeo 2.0TDI CR
Było:XP 2.0HDI, 207 1.6 HDI, Ibiza EVO1
Corsa C Cosmo 1.2, Punto 2 Sound 1.2 8v
 
 
emswisnia


Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: aaaa
Wysłany: 20 Maj 2017, 20:32   

Dodam że dzisiaj zabrałem auto na przejażdzkę aby sprawdzić jeszcze raz cały ten układ.
Droga około 20km i tak po przejechaniu 5km z prędkościa 80km/h pojawiła się 1 kreska a po 9km 2 kreska na wyświetlaczu. Czy tak powinno być czy może jest to zbyt długi czas nagrzewania się silnika? (temperatura na dworze 20'C)

Przed jazdą sprawdziłem poziom płynu i był powyżej kreski minimum po przyjechaniu poziom był taki sam ale lekko pojawił się płyn z korku tak jakby taka struga delikatna.
Po około godziny sprawdziłem jeszcze raz i poziom płynu był dużo wyżej prawie na równi z gwintem od korka wlewu płynu.

Nie wiem już sam skąd się nagle wziął większy poziom płynu.

Szczerze to zgłupiałem jeśli chodzi o odpowietrzenie układu w cytrynie. Niektórzy mówią że przy nalewaniu nowego płynu powinno odkręcić się odpowietrzniki od nagrzewnicy i termostatu. Następnie podczas wlewania patrzeć gdy z odpowietrzników zacznie pojawiać się płyn i je zakręcić. Odpalić silnik i czekać aż się nagrzeje (chociaż HDI podobno bardzo są energochłonne i trudno o załączenie na postoju wentylatora). Poczekać aż ostygnie i jeśli jest taka potrzeba dopełnić płyn poziomu maksimum.

_________________
Jest: Laguna 3 2.0DCI, Exeo 2.0TDI CR
Było:XP 2.0HDI, 207 1.6 HDI, Ibiza EVO1
Corsa C Cosmo 1.2, Punto 2 Sound 1.2 8v
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 20 Maj 2017, 21:17   

Nic się nie stanie jak odkręcisz delikatnie na chwilkę kolejno odpowietrzniki w czasie pracy silnika
Tym sposobem odpowietrzysz , lub upewnisz się że odpowietrzony .

_________________
KK
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 21 Maj 2017, 07:12   

Narastanie cisnienia ponad norme swiadczy o uszkodzeniu ukladu chlodzenia. Powodem moze byc zaciety termostat, nieszczelna uszczelka pod glowica, zatkana chlodnica lub pekniecie w glowicy, ew. bloku.
Pisalem Tobie o koniecznosci wymiany czujnika temp. , ale jak widze wolisz dalej kombinowac.
Odpowietrzanie ukladu mialo znaczenie w starszych systemach, gdzie brak bylo przelewow miedzy silnikiem i chlodnica oraz zbiornikiem wyrownawczym. Twoj silnik nie wymaga dokladnego odpowietrzania.
Sumujac: jesli przy wzroscie temp silnika wzrasta cisnienie w ukladzie ponad norme, jak rowniez podnosi sie poziom plynu to masz ewidentnie uszkodzony uklad.
Zrob prosty test: po zagrzaniu silnika odkrec korek, spusc cisnienie, zakrec korek i obserwuj twardosc wezy, jesli po paru minutach pracy silnika sa znowu twarde masz uszkodzona uszczelke pod glowica, ew. pekniecie. W silniku benzynowym z LPG czasami dochodzi do wycieku gazu do ukladu chlodzenia, ale w dieslu to niemozliwe, taki zarcik :lol:
A tak na powaznie: to po tylu latach i po jezdzie z uszkodzona chlodnica czas najwyzszy na wymiane uszczelki i naprawe glowicy - jestem pewien, ze nie masz pojecia jak wyglada glowica po kilkunastu latach eksploatacji i jak to wplywa na prace silnika.

 
 
emswisnia


Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: aaaa
Wysłany: 21 Maj 2017, 08:18   

Test wykonałem tak jak mówiłeś i po spuszczeniu ciśnienia i zakręceniu korka, węże stają się z biegiem czasu twarde. Wychodzi na to że musi być jakaś nieszczelność w uszczelce albo jak piszesz pęknięcie.

Jaki jest mniej więcej koszt naprawy? Zmieszczę się w granicach 1000zł?

Tak z ciekawości pytam używał ktoś kiedyś taki środek jak K-seal uszczelka uszczelniacz głowicy i bloku? Bo nie raz widziałem takie coś u handlarzy aut.

Czy tester na pokazanie dwutlenka wegla w układzie czyli taki co zmienia kolor jest miaro dajny? Bo u mnie nie zmienia się kolor z niebieskiego na zielony.

_________________
Jest: Laguna 3 2.0DCI, Exeo 2.0TDI CR
Było:XP 2.0HDI, 207 1.6 HDI, Ibiza EVO1
Corsa C Cosmo 1.2, Punto 2 Sound 1.2 8v
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 21 Maj 2017, 11:54   

Odpowiem inaczej: w tym ukladzie temp otwarcia termostatu jest w okolicy 80 stopni , wiec uklad powinien prawidlowo pracowac z otwartym korkiem, bez zadnego wyrzucania plynu na zewnatrz. Podejrzewam korozje materialu glowicy i nieszczelnosc uszczelki. Kupilem niedawno C5 2.2 HDI i profilaktycznie zdjalem glowice, bo m/w co dwa tygodnie musialem dolewac z pol litra plynu. Na bloku pojawila sie rdza, a uszczelka w paru miejscach miala lekkie przedmuchy. Na szczescie glowica w idealnym stanie. Po sprawdzeniu zaworow, oczyszczeniu plaszczyzn bloku i glowicy, zlozylem calosc na nowa uszczelke i mam spokoj. Przy okazji oczyscilem kanaly ssace i wymienilem rozrzad z dokladnym ustawieniem, bo poprzednie ustawienie bylo nieprawidlowe.
Pytasz o uszczeniacz chemiczny do uszczelki - mysle, ze jest to tylko przedluzanie agonii, to moze pomoc, ale na krotko , wiec i tak czeka Cie cala praca z wymiana uszczelki, oby, bo rowniez glowica moze byc do wymiany.
Mam taki tester profesjonalny i rowniez uwazam, ze jest to zabawka. Pare razy tester pokazywal, ze wszystko ok, a problem byl w uszczelce. Duzo pewniejszy jest analizator spalin ( zbliza sie koncowke sondy do otwartego zbiornika ukladu chlodzenia i mozna oserwowoac zmiane skladu powietrza w ukladzie i na zewnatrz. Dla mnie miarodajny jest test z twardniejacymi wezami na goracym silniku po spuszczeniu cisnienia. Mam niemal 100% pewnosc, a te testery to czesto tylko wywalone pieniadze, bez konkretnych wynikow. No coz, powodzenia.

 
 
emswisnia


Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: aaaa
Wysłany: 21 Maj 2017, 13:01   

W moim przypadku gdy korek jest odkręcony i auto już zagrzane tzn termostat się otworzy to przy mocnym dodaniu gazu potrafi tak zwiększyć się ilość płynu że wyrzuci go ze zbiorniczka. Akurat mi nie wyrzuciło bo wykorzystałem wkręcony lejek aby zwiększyć wysokość płynu chłodzącego i objętość zaczęła się zwiększać tak że płyn pojawiał się w lejku.

Czyli zostaje mi tylko dać auto to mechanika aby rozebrał i zobaczył jaki stan jest uszczelki i czy trzeba naprawiać/wymieniać głowicę. Niestety samemu tej operacji raczej nie wykonam bo aż tak mocno nie znam się na mechanice. Lepiej nic więcej nie popsuć.

Jutro jeszcze sprawdzę dla pewności tak jak mówisz czy po rozgrzaniu i upuszczeniu powietrza korkiem będą za jakiś czas twarde przewody.
Przez twardość przewodów rozumiem że bardzo ciężko jest je zgnieść.

W normalnym układzie gdy silnik jest zagrzany bez problemu powinno się je ścisnąć?

_________________
Jest: Laguna 3 2.0DCI, Exeo 2.0TDI CR
Było:XP 2.0HDI, 207 1.6 HDI, Ibiza EVO1
Corsa C Cosmo 1.2, Punto 2 Sound 1.2 8v
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 21 Maj 2017, 14:05   

W normalnym ukladzie weze zawsze sa miekkie, po mocnym nagrzaniu troche twardnieja ( powodowane to jest rozszerzaniem sie plynu po nagrzaniu. Jesli to nadcisnienie ciagle rosnie podczas pracy silnika swiadczy to o uszkodzeniu .
Moze najpierw doprowadz czujnik do porzadku, sprawdz jakimkolwiek testerem jaka temp. ma silnik , a jaka ma faktycznie (jesli termostat otwiera sie, to musi miec minimum 80 stopni.
Mysle , ze mozesz smialo pojezdzic, z obserwowaniem stanu plynu w zbiorniku, bez zadnych dlugich tras. Jesli zacznie ubywac plynu pomysl o naprawie glowicy. Nie panikuj, nawet z uszkodzona uszczelka mozesz jeszcze troche pojezdzic.

 
 
emswisnia


Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: aaaa
Wysłany: 21 Maj 2017, 22:25   

Nie panikuje :) chodzi o to że auto jest ojca i mało jest używane. Panuje tzw. przyzwyczajenie do pojazdu.

Postaram się sprawdzić jak jest z czujnikiem temperatury - obstawiasz że będzie zepsuty w moim przypadku? A to że jest zepsuty i niewłaściwie ukazuje temperaturę może prowadzić do stanu taki jak występuje w moim przypadku? Chodzi mi o to że powiedzmy płyn będzie miał ponad 100stopni a wyświetlacz ukazywać będzie że 2 kreski czyli ponad 80'C.

Mam lexie więc podłączę pod komputer i będę obserwować.

Ciśnienie rośnie cały czas tzn jak je upuszczę prze korek to po jakimś czasie znowu węże robią się twarde.
Tutaj filmik gdy na postoju grzałem auto i tak się dzieje z wężami - siły trochę używałem, zresztą widać na filmiku.
Węże

Ciekaw jestem czy przewody twardnieją również gdybym jeździł z włączoną klimatyzacją aby wentylator chodził na 1 biegu cały czas.

_________________
Jest: Laguna 3 2.0DCI, Exeo 2.0TDI CR
Było:XP 2.0HDI, 207 1.6 HDI, Ibiza EVO1
Corsa C Cosmo 1.2, Punto 2 Sound 1.2 8v
 
 
emswisnia


Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: aaaa
Wysłany: 22 Maj 2017, 12:05   

Wczoraj na noc zostawiłem odkręcony korek od zbiorniczka gdzie poziom płynu był na wysokości gwintu (tak że płyn mógł wejść przez wężyk górny od chłodnicy - powrotny).
Dzisiaj podłączyłem pod komputer i tak:
Przy 77-78'C pojawia się druga kreska na wyświetlaczu.
Przy 82-83'C otwiera się termostat i widać jak pompowany jest płyn przez cienki wężyk od chłodnicy.
Przy 98'C załącza się wentylator na pierwszym biegu i schładza silnik do 91'C
Wentylator załącza się przy każdym razem gdy temperatura osiąga 98'C.

Przetestowałem Lexia wentylator na pierwszym i drugim biegu.
Podczas testów temperatura paliwa była 40'C
Temperatura na dworze 30'C
Temperatura płynu chłodzenia przeważnie pokazywała 0,5'C różnicy od temperatury wody (np. chłodzenia 91,5'C, wody 92'C)

Węże przez ten cały czas udawało się nagnieść bez większego oporu - na pewno lżej niż wcześniej.
https://youtu.be/nc2EJENsjJc

Jedyna rzecz jaka zauważyłem to że słychać syczenia z korka od zbiorniczka i po ostygnięciu czasami jakaś kropla pojawi się na zbiorniku.

Przy testowaniu na zimnym silniku poziom płynu był między kreską maks a minimum. Po odpaleniu auta poziom spadł poniżej kreski minimum ale tak że czujnik nie wykrywał że jest za mało płynu.
Gdy termostat się otworzył poziom płynu się zwiększył do stanu takiego jak przed testowaniem.

Jeśli otworzy się termostat i będzie pompowany płyn przez cienki wężyk od chłodnicy to czy w zbiorniczku będą pojawiać się jakby bąble albo spieniony płyn?

_________________
Jest: Laguna 3 2.0DCI, Exeo 2.0TDI CR
Było:XP 2.0HDI, 207 1.6 HDI, Ibiza EVO1
Corsa C Cosmo 1.2, Punto 2 Sound 1.2 8v
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA