Użytkownicy
Grupy
Statystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Przyrząd do sprawdzania ciśnienia w kulach
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 100 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4577
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2011-01-02, 23:34   Przyrząd do sprawdzania ciśnienia w kulach

Aby wykonać własny sprzęt do sprawdzania ciśnienia w kulach, wystarczy konżektor, zbiornik z BXa i pompa hamulcowa. Do tego jakiś zegar do ciśnienia i trochę przewodów. Jak widać na fotce, wygląda to nawet estetycznie, gdy odpowiednio się pomaluje.


_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 2011-01-03, 06:51   

ten jest dużo prostszy do wykonania
przyrząd

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM 2,1TD
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1028
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 2011-01-03, 09:56   Re: Przyrząd do sprawdzania ciśnienia w kulach

robson napisał/a:
Do tego jakiś zegar do ciśnienia i trochę przewodów.

Jakiś to chyba nie ? na pewno lepszy będzie wypełniony gliceryną ( trwalszy ) :)
Przedstawiony przez Tomka jest faktycznie prostszy do wykonania ,ale jak wiadomo każdy zrobi to co ma pod ręką :)

 
 
been1

Mój samochód: xantia hdi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 4
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2011-01-13, 08:17   

A ja wpadłem na inny pomysł. Używam przyrządu do sprawdzania wtrysków. Wykonałem redukcję którą wkręcam w kule, a z drugiej strony nakręcam końcówkę od przyrządu. Spisuje się doskonale.




może jakieś foto ?!
//dodał: robson
 
 
wuwik82

Mój samochód: xantia
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: disel
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 2
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-02-12, 15:25   

A ja mam pytanie co do zasady działania, skąd wiadomo kiedy przestać pompować żeby odczytać wartość ciśnienia w kuli?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 100 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4577
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2011-02-12, 17:05   

wuwik82, Zasada jest taka, że pompujesz do ugięcia się membrany. Czyli równoważysz ciśnienie w kuli - ciśnieniem wywołanym z zewnątrz. Podczas pompowania, ciśnienie gwałtownie rośnie, ponieważ olej nie jest ściśliwy. Pompując dalej, dochodzimy do momentu wyrównania ciśnień i podniesienia się membrany. Ciśnienie przestaje gwałtownie rosnąć. Wtedy odczytujemy wskazanie manometru. Oczywiście dalej pompując, ciśnienie będzie rosło ale w nieporównywalnie mniejszym stopniu, ponieważ olej zaczyna wypełniać kulę.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-02, 08:33   

been1 napisał/a:
A ja wpadłem na inny pomysł. Używam przyrządu do sprawdzania wtrysków. Wykonałem redukcję którą wkręcam w kule, a z drugiej strony nakręcam końcówkę od przyrządu. Spisuje się doskonale.


Ponieważ też posiadam taki przyrząd podchwyciłem pomysł i również dorobiłem redukcję. Jednego tylko nie przewidziałem, że ten przyrząd nie ma możliwości spuszczenia ciśnienia z układu, bo w sumie do sprawdzania wtrysków takowy nie jest potrzebny, wiec w najbliższym czasie trzeba będzie pomyśleć nad jakimś, bo inaczej strasznie "sika" przy odkręcaniu kuli :) .
W zeszły tydzień uszczelniałem konżektor i przy okazji mogłem przetestować urządzenie na kuli konżektorowej - wynik to ok 40 bar więc jeszcze nie najgorzej... Także przyrząd spisuje się rewelacyjnie, choć przy uruchamianiu jego nie obyło się bez niespodzianek, bo trzeba było "wskrzesić" pompkę (kilka lat leżakowania zrobiło swoje)...

Za miesiąc, może dwa zabieram się za swoje zawieszenie wiec muszę jeszcze do tego czasu wymyślić jakąś przejściówkę do nabijania sfer i wtedy będę już miał kompletne narzędzie...

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 100 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4577
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2011-03-07, 20:47   

Prosty patent ;)





_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM 2,1TD
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1028
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 2011-03-07, 21:33   

A gdzie szajbka do kręcioła ?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 100 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4577
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2011-03-07, 21:50   

henryxm, Bierzesz nasadkę i kręcisz korbelką ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-08, 08:48   

Zbiornik na LHM pierwsza klasa :D

 
 
tomik83


Mój samochód: Citroen Xm mk II
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb+Lpg
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 13
Skąd: płn-wsch.
Wysłany: 2013-09-15, 08:46   

Słuchajcie: a co to za część, ta która łączy podnośnik i sferę? Ta w poście tomektb.

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / JUMPER
Poj. silnika (cm3): 20151422
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3520
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-09-15, 13:20   

tomik83, W opisie nie ma ?

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1908
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 2013-09-15, 18:31   

to tulejka, z jednej strony ma gwint na kulę z drugiej na lewarek.Pewnie dorabiane przez znajomego tokarza.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
niamniam29

Mój samochód: Citroen C Crosser
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: suv
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 75
Skąd: Somonino
Wysłany: 2013-09-19, 19:28   

można zamiast pompy wykorzystać coś innego?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA