Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przyrząd do sprawdzania ciśnienia w kulach
Autor Wiadomość
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 20 Wrzesień 2013, 01:35   

niamniam29 napisał/a:
można zamiast pompy wykorzystać coś innego?

Można, odpowiedź w drugim poście od góry.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
niamniam29

Mój samochód: Citroen C Crosser
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: suv
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 83
Skąd: Somonino
Wysłany: 20 Wrzesień 2013, 16:15   

ok, dzięki bardzo:)

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 20 Wrzesień 2013, 23:36   

Proszę. Służe pomocą - zawsze.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
white_duck


Mój samochód: Citroen 2CV6
Poj. silnika (cm3): 602
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Club
Rok prod.:: 1985
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 10
Skąd: Milicz
Wysłany: 23 Luty 2014, 14:58   

Mój tester jest zrobiony z jednosekcyjnej pompy z XMa i konżektora z BXa. Do tego oczywiście zbiornik i zegar. Najbliżej mu do tego, którego pokazał Robson, tylko mój ma nieco bardziej stabilną budowę :)
Ciekawi mnie jedna rzecz- otóż w zasadzie działa to tak jak napisał Robson w 6 poście, tyle tylko, że nie zawsze. Czasami nie ma tego wyraźnego momentu zatrzymania się wskazówki na zegarze i ciśnienie jest nabijane na konżektorze. Wtedy, żeby sprawdzić jakie jest ciśnienie w sferze, trzeba lekko odkręcić śrubę upustową na konżektorze, co spowoduje, że wskazówka zacznie powoli opadać aż do momentu, w którym opadnie natychmiast - i ten moment pokaże na zegarze ciśnienie azotu w sferze. Sposób jest jak najbardziej skuteczny, bo sprawdzam tak zarówno przed jak i po napełnieniu sfery azotem, a wtedy wiem ile BAR nabiłem z odczytu zegara w urządzeniu do napełniania.
Interesuje mnie, z czego to wynika, że czasami tester nie zatrzymuje się na wskazaniu ciśnienia w sferze, tylko szybko przeskakuje i nabija w konżektor? Nie przeszkadza mi to, bo jak pisałem, i tak wartość jest prawidłowa, tylko chciałbym wiedzieć z czystej ciekawości :)

_________________
2CV6 Club '85 • XM 2.1TD Pallas '91 • XM 2.1TD automat '98 • XM 2.1TD Break '98 • Xantia X2 2.1TD Activa '98
 
 
PanTenorek

Mój samochód: Citroen C3 XTR
Poj. silnika (cm3): 1.4
Paliwo: Diesel
Wersja:: XTR
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Baczyn
Wysłany: 8 Styczeń 2015, 13:52   

Witam. A ktoś mi powie jak wykonane jest urządzonko (czy jak to nazwać ) do nabijania sfer azotem? Wiem że trzeba butlę z azotem ale do czego wkręcać kulę jak nabijać i skąd wiedzieć czy już wystarczająco jest nabita? ktoś pomoże?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 9 Styczeń 2015, 07:31   

PanTenorek, To test przyrząd do sprawdzania a nie do nabijania sfer.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
XxxCinuxxX

Mój samochód: Citroen Xantia Break , C5 MK I 3.0V6
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel, PB+LPG
Wersja:: Średnio-Bogata, Exclusive
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 230
Skąd: Zabrze
Wysłany: 31 Marzec 2015, 11:04   

Hejka sorki za odkop ale nie chcialem zakladac nowego tematu. Otoz zamierzam wybrac sie na szrot i zrobic taki przyrzad tylko nie wiem co dokladnie oprocz konzektora z BX i czujnika zegarowego bede potrzebowal. Czy pompa musi byc konkretnie z XM'a? Bo jak nie to wezmę i dam hamulcowa tylko ta hamulcowa z pierwszego postu to z jakiego auta? Bo hamulcowe z reguly maja 4 wyjscia. Zbiornik musi byc z BX'a czy z Xantii tez bedzie ok? Prosze o pomoc w tym temacie nawet najmniejsze uwagi i sugestie i foto sie przydadza ;-)

 
 
avalon1

Mój samochód: Citroen Xantia 1,8i 16V, BX TZD Turbo, GSA X3
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 26 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Mikołów
Wysłany: 29 Marzec 2016, 09:43   

A może ktoś by machnął takie urządzenie w celach lekko zarobkowych?
Chętnie bym coś takiego posiadał, ale za bardzo samemu tego nie skonstruuję ;-)
Mogę dać na wymianę regulator.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA