Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana płynu wspomagania
Autor Wiadomość
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 23 Grudzień 2013, 17:53   Wymiana płynu wspomagania

Na początku napisze wam, dlaczego postanowiłem wymienić płyn. Po pierwsze instrukcja zaleca wymianę co 30 000 km, gdy temperatura spadła poniżej -5 stopni zdarzało się, że kierownicą trochę ciężej się kręciło, jak się autko zagrzało to już było trochę lepiej, a że butelka płynu kosztuje 25 zł, i nie wiedziałem kiedy poprzedni właściciel płyn wymieniał postanowiłem poświęcić trochę czasu Xsarze.
Instrukcja mówi aby użyć do tego celu czerwonego płynu do automatycznych skrzyń biegów: TOTAL FLUIDE AT 42, ale w moim sklepie tego akurat na stanie nie było i kupiłem TOTAL FLUIDE ATX który też można zastosować. W układzie mieści się niecały litr i jedna butelka wystarczy. A teraz do rzeczy.

Szukamy sobie odpowiedniego miejsca ( kanał, krawężnik, albo lewarek ).



Musimy zaopatrzyć się w naczynie do spuszczenia płynu ( ja wyciąłem dziurę w bańce bo płynie do spryskiwaczy ), zawartość zbiorniczka odessałem za pomocą strzykawki z wężykiem ( taki zestaw bardzo często się przydaje, a jak wyjmiemy tłoczysko strzykawki to mamy lejek :-) ).



Zabieramy ze sobą klucz nr.12 ( płaski albo taki do przewodów hamulcowych ) i odkręcamy przewód, podstawiamy naczynko, idziemy do autka i kręcimy kierownicą kilka razy w położeniach maksymalnych i idziemy palić fajkę, pić kawę albo co tam kto lubi żeby sobie reszta ściekła.



No i reszta w odwrotnej kolejności, zakręcamy przewód, wlewamy płyn, kręcimy kierownicą prawo, lewo, odpalamy silnik, kręcimy dalej, gasimy silnik, sprawdzamy poziom płynu i czy nam nigdzie płyn nie ucieka i to byłoby na tyle.
Stary płyn oddaje mechanikowi który gdzieś tam sobie to utylizuje.



_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 24 Grudzień 2013, 08:15   

wojtis1990, ZUCH :mrgreen:

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Cytrynka91

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 152
Skąd: BDG
Wysłany: 18 Październik 2014, 04:49   

Dzięki za poradnik, tylko szkoda, że nie do mojej wersji. Gdzie odkręcić w Xsarze II, żeby płyn spłynął?


 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 18 Październik 2014, 09:03   

Niestety tylko taką Xsarą dysponuję heh.
Ale przecież na twoim obrazku widać przewody od magla, wchodzą tu gdzie masz zaznaczone oringi numer 15 i 16.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Cytrynka91

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 152
Skąd: BDG
Wysłany: 22 Sierpień 2015, 12:50   

Ja tu tylko dopiszę, że przed wymianą płynu kierownica u mnie ciężko chodziła (np. na parkingu, gdy samochód stał w miejscu). Po wymianie kierownica chodziła tak samo ciężko. Dopiero po wymianie dwóch łączników stabilizatorów nastąpiła poprawa i teraz kierownica chodzi leciutko. Łączniki stabilizatora były chyba jakieś z Peugeota (zły nr OEM i nie pasowały do końca (długość 306 mm zamiast 300 mm oraz inna grubość). Jakiś mechanik-Janusz zamontował zły model, wziął kasę i zadowolony (to u poprzedniego właściciela)), wymieniłem sam na poprawne i chodzi lekko (dodatkowo tak mnie nie zarzuca na boki przy zakrętach).
Było to (OE 5087 42):


Jest to (OE 5087 61):


 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Marzec 2016, 17:19   

Dopisze się do tematu ponieważ dziś też wymieniłem płyn wspomagania,moja metoda bez magicznego klucza 12 jak u Wojtka oraz lewarka i kanału;) po prostu odessałem ze zbiornika płyn,potem zdjąłem powrót przy korku i podłączyłem dodatkowo wężyk do pustej butelki do której przelał się stary płyn z układu a w chwili pojawienia się świeżego została wyłączona pompa(coś 3sek od zapłonu),uzupełnienie płynu w zbiorniku,kilka skrętów bez zapalania silnika,podłączenie ponownie wężyka powrotu i uzupełnienie płynu...pewność że w układzie nie ma starego płynu jedynie strata trochę nowego;) Zaś w korku na końcu bagnetu mamy magnes który należy oczyścić z mazi metalowej i opiłków..demontuje się go z trzech pazurków na końcu:)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA