Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4272 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Czerwiec 2017, 13:25
fannadil, tym bardziej że idzie do filtra powietrza..szukaj węży z metra w sklepie olejoodporne -różne rozmiary mają jak tylko na wcisk ..ewentualnie mała opaska
fannadil
Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 43 Skąd: Zielonka
Wysłany: 1 Czerwiec 2017, 14:11
Dzieki Sasun.
Jakby poprawiła się kultura pracy silnika po wymianie tego wężyka chociaż może to tylko "placebo".
Natomiast od jakiegoś czasu na 1 i 2 biegu przy obrotach około 1500 do 2000 występuje jakby zjawisko hamowania czyli takie coś jakby auto łapało lekkiego kangura Nie występuje to zawsze ale jednak. Myślałem że ten przewód załatwi tą sprawę. Przeczyszczenie przepustnicy może coś przy tym pomóc czy szukam w złym kierunku?
fannadil
Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 43 Skąd: Zielonka
Wysłany: 1 Czerwiec 2017, 19:04
Przepustnica rozmontowana na klapce było sporo czarnego osadu i oleju, wszystko wyczyszczone. Nie wiem czy to normalne bo aż tak się nie znam klapka jest delikatnie pochylona i nie jest zamknięta szczelnie.
Przy okazji podciągnąłem jeszcze linkę gazu bo był na niej delikatny luz.
Zobaczymy czy coś to pomoże.
W drodze do domu wcześniej(przed czyszczeniem po wymianie wężyka) auto tak zafalowało na jałowym biegu że aż zgasło zdarzyło mi się to pierwszy raz.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4272 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Czerwiec 2017, 23:42
fannadil, Trudno ocenić dlaczego zgasło zanim robiłeś te zabiegi..Ale odnośnie linki gazu upięta to tez może ci namieszać błędem potencjometru gazu w odczytach błędu..tak miałem w dieslu bo regulowałem ten luz kiedy obroty zrobiły się zbyt niskie;)a przyczyna była w oporach łożyska osprzętu paska kiedy na luz
fannadil
Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 43 Skąd: Zielonka
Wysłany: 2 Czerwiec 2017, 09:09
po tych zabiegach na razie wszystko wydaje się być w porządku auto jakby lepiej reaguje na gaz
od dłuższego czasu jeżdżę z check engine, niestety katalizator nie wyrabia chyba bo od niego jest błąd, zastanawiam się nad zastosowaniem "emulatora" lambdy, innych błędów nie mam
fannadil
Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 43 Skąd: Zielonka
Wysłany: 28 Sierpień 2017, 20:21
Od czasu jak pisalem tutaj o problemie sytuacja znaczaco sie pogorszyla mimo ze po czyszczeniu przepustnicy bylo niby lepiej. Auto w ostatnim czasie zaczelo mocno falowac od 400 obrotow w zwyz i to raz na jakis czas bardzo nieregularnie, do tego dusilo sie az do zgasniecia, zawsze na jalowym np przy zmianie biegow tez.
Zdaje sie ze znalazlem winnego i chyba jest to czujnik map, dotkniecie kostki przy tym czujniku powoduje dlawienie sie silnika, czy tak moze sie objawiac uszkodzony czujnik? Wypiecie tej kostki spowodowalo ze auto pracuje zupelnie normalnie nie ma dlawienia, chyba pozostaje mi zakupic nowy czujnik...
fannadil
Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 43 Skąd: Zielonka
Wysłany: 30 Sierpień 2017, 14:44
dla potomnych wymiana tego czujnika rozwiązała 100% problemów, czujnik o tych samych numerach co poprzedni kupiony za 32 zł z przesyłką na znanym portalu z aukcjami
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum