Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Potrzebny stalowy przewód Pompa-konżektor PILNE !!!
Autor Wiadomość
trebacz87

Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 209
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 24 Czerwiec 2017, 16:24   Potrzebny stalowy przewód Pompa-konżektor PILNE !!!

Witam. Utknąłem w chorwacji Xm,em. Strzeliła główna rurka między pompą, a konżektorem ta nowsza ze stożkową tulejką na gwint 12x1. Posiada ktoś na sprzedaż albo pożyczyć jeśli nie używa auktualnie auta żebym tylko mógł wrócić nim do PL? Serwis i hydraulika siłowa nie są w stanie na chwile obecną pomóc, a szrotów żadnych tutaj nie ma. Starych Citroenów tym bardziej... Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 24 Czerwiec 2017, 19:31   

trebacz87, strzeliła... tak dokładniej... pękła całkiem, czy masz ino dziurkę i sika?
Jeżeli ta druga opcja to drut miedziany dokładnie i ciasno nawinąć (w okolicy dziury) zalutowac (dokładnie zalać cyną) i powinno na jakiś czas pomóc.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
trebacz87

Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 209
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 24 Czerwiec 2017, 19:52   

Gdzieś jest pewnie dziurka/szczelina pod kołnierzem od strony nakrętki, bo leje się spod nakrętki właśnie. Spawać mi tego nie chcą pewnie dlatego, że to spod kołnierza leci gdzie nakrętka cały czas dociska na kołnierz. Myślałem nad klejem dwuskładnikowym do metalu żeby to zalać ale czy wytrzyma 1400km drogi powrotnej? wątpie. Dobrze, że widoki chociaż dopisują to nastrój póki co jest pozytywny ale powrót już coraz bliżej. . .



IMG_9225 male.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 34,67 KB

IMG_9223 male.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 33,15 KB

IMG_9222 male.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 34,63 KB

IMG_9228 male.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 61,25 KB

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 24 Czerwiec 2017, 20:19   

To kiepscizna... :-( Paskudne miejsce.
Klej... będzie ciężko jakąś sensowne ściankę z niego zrobić w takim miejscu.
Może bardziej bym się skłonił w stronę skrócenia i ponownego zakucia owej rurki. Oczywiście jeżeli jest taka opcja. Przyznam, że nie miałem xm-a i nie wiem jak to dokładnie tam wygląda. Może jednak warto to wziąć pod uwagę.

Teraz dopiero fotki mnie się ukazały... :-D
Może jednak rurka jest cała a puściło na kołnierzu... trza by zrobić jakiś test rurki na szczelność.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
trebacz87

Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 209
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 24 Czerwiec 2017, 20:28   

Hydraulika siłowa nie może zakuć tej strony bo nie mają takich przyrządów. Od strony pompy nie problem z wadliwej strony duuzy problem tak Pan powiedział. W poniedziałek rano jadę do nich zostawić przewód (jedyny mój ratunek na chwilę obecną) powiedzieli że coś może wymyślą.
Tak myślałem jakby odciąć uszkodzony fragment i wstawić kawałek grubszej rurki i spowrotem oryginalną średnicę (wszystko polutowane, żeby to mniej więcej tak wyglądało -=- ) i na oryginalną grubość i odległość dotoczyć taki pierścień i go przyspawać do rurki żeby śruba miała co dociskać. Tylko nie wiem czy takie coś będzie trzymało i czy w ogóle zrobią coś takiego.

 
 
trebacz87

Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 209
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 24 Czerwiec 2017, 20:34   

Właśnie od strony tej tulejki wszystko wygląda ładnie i równo wytarte. Też myślałem, że może ta tulejka nie trzyma ale podejrzewam, że za mocno rurkę dokręcałem i przez 9 lat drgania zrobiły jakiś tam mikroskopijny prześwit do wnętrza rurki. Widać wygniecenie ta tym kołnierzu od nakrętki.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 24 Czerwiec 2017, 21:58   

Od księżnej 2.0 HDI podpasuje ? Podaj więcej danych tego przewodu, bo nie wiem gdzie go dokładnie szukać, numer OEM masz ?

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
trebacz87

Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 209
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 24 Czerwiec 2017, 22:46   

Nr 5270 FQ , 6,35mm średnicy ok 1020mm długości , gwint 12x1

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 24 Czerwiec 2017, 23:40   

trebacz87, z tym rozcinaniem i wstawką to raczej słabo wypali. Za duże ciśnienie w układzie... cyna tego nie wytrzyma. Pierdyknie na trasie i co wtedy...
To co proponowałem to na małe dziurki i ino doraźnie.
W X mi wytrzymywalo około miesiąca... później zaczynało saczyc.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
trebacz87

Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 209
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 25 Czerwiec 2017, 09:05   

Muszę zaryzykować, na chwilę obecną nie mam innego wyjścia. Chyba, że przewód od Wojtis 2.0HDI Xantii podejdzie ale wątpię aby czasowo zdążył tutaj dojść. Oby do połowy Austrii dojechał bo później już miałbym holowanie z Assistance ważne...

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Czerwiec 2017, 13:08   

Witam. Mozna sprobowac polutowac ten przewod lutem twardym- najlepiej srebrem technicznym- uszkodzona koncowke odtluscic acetonem (nitro) i pobielic srebrem uszkodzona czesc rurki. Pare razy udalo mi sie uratowac na jakis czas auto. Mozna tez pokusic sie o wytoczenie z mosiadzu tulejki o ksztalcie tego zgrubienia na rurce i wlutowanie tego rurke troche powyzej miejsca uszkodzonego na srebro. Istotna jest ksztalt stozka uszczelniajacego. Srebro dobrze nawilza powiezchnie- wplywa wszedzie , w przeciwienstwie do mosiadzu, ktory czesto nie chce przy lutowaniu wniknyc w pekniecia.
Nie wiem, jakich fachowcow, z jakim sprzetem, masz pod reka, ale jest to sprawa do ogarniecia.
Powodem uszkodzenia sa drgania rurki pod wplywem skokow cisnienia przy zalaczaniu pompy. Bardzo czesto awaria wystepuje jesli brakuje uchwytow usztywniajacych przewod. Zycze powodzenia

 
 
trebacz87

Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 209
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 25 Czerwiec 2017, 23:22   

Problem taki, że nie zgadzają się na lutowanie dziury tylko chcą skrócić rurkę i jakoś dorobić brakujący element. Mam nadzieje, że poprzez jakąś tulejkę, która trochę usztywni połączenie tych rurek. Jutro rano oddaję im przewód także kilka dni i będzie wiadomo czy coś wymyślili. Ogólnie ciężko się tam rozmawia bo tylko po polsko/chorwacku, angielskiego nie znają albo nie chcą.

 
 
trebacz87

Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 209
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 27 Czerwiec 2017, 15:54   

Przewód zamontowany póki co szczelny. Wstawili tulejkę na szczęście. Przy montowaniu powyginałem tak przewód, że po przykręceniu na wszystkie mocowania dało radę wkręcić nakrętkę w konżektor palcami. Znalazłem chyba przyczynę usterki. Na konżektorze mam kątownik do którego przykręca się ostatnie mocowanie, nie był dokręcony na sztywno i te minimalne drgania wykończyły chyba przewód.
Z góry dzięki wszystkim za pomoc i zaangażowanie. Mam nadzieję, że w piątek bez przygód wrócę do domu. Swoją drogą polecam zakład między Trogirem a Splitem o nazwie MAG-SISTEM. Robotę wycenili na 150KN czyli ok 85zł. Pozdrawiam.



IMG_9938 male.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 65,11 KB

IMG_9939 male.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 63,98 KB

IMG_9940 male.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 56,6 KB

IMG_9941 male.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 58,13 KB

 
 
trebacz87

Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 209
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 3 Lipiec 2017, 11:01   

Auto dojechało do domu bez problemów. Jeszcze raz dzięki za pomoc.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Lipiec 2017, 11:23   

trebacz87, Dobrze, że szczęśliwie się to skończyło. Ja 2x byłem BX-em w Chorwacji. Za drugim razem, po przejechaniu ponad 3tys. km nie wytrzymało siedzenie kierowcy i pękło na Wrocławskich dziurach - przed samym domem ;) Ale widziałem jak Polacy wracali z wakacji z 10x młodszym autem od mojego na lawecie....
A w tamtym roku kolesiowi turbina padła na autostradzie w Chorwacji. Dobrze, że wracał bo wakacje by miał spierdzielone. Dodam tylko, że był to młody Ford ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA