Noszę się z zamiarem wymiany rozrządu w moim Berlingo, 1.8 8V kod silnika LFX - możecie polecić co wybrać pasek/pompa - ja myślałem o całym zestawie BOSCH lub druga opcja pasek INA pompa DOLCE - i jak zablokować koła do wymiany żeby niczego nie poprzestawiać. Mam dostęp do bogatego zaplecza warsztatowego lecz będę musiał to zrobić sam bo mechanik na L4 - mechaniką zajmuję się czesto lecz rozrządu sam jeszcze nie wymieniałem
Poza tym czy przy wymianie rozrządu jak zobaczę jakieś upocenie wymieniać uszczelniacz wału i wałka rozrządu? Jeżeli tak to też proszę o wskazówki jak się do tego zabrać co poblokować i na co uważać żeby nie narobić sobie problemów
Mój samochód: Citroen Berlingo 1.8i 90KM
Poj. silnika (cm3): 1760
Paliwo: Benzyna + Gaz
Wersja:: I
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 12 Sie 2017 Posty: 9 Skąd: Sieradz
Wysłany: 23 Sierpień 2017, 08:15
Dostałem się do rozrządu to wszystko wyglądało tam jak nowe - pasek bez żadnych oznak zużycia - pompa bez luzów na osi - postanowiłem uwierzyć że był wymieniany 25 tyś temu i zostawiłem lecz zaniepokoił mnie kolejny fakt....
po zdjęciu koła paska klinowego zauważyłem brak klina na wale ( chyba że występują dwa i ten pierwszy jest głęboko osadzony a brakuje tylko klina do koła paska klinowego)
co o tym sądzicie
przy okazji zadam pytanie z innej beczki. Czy uszczelniacz półosi od strony skrzyni w silnikach LFX ze skrzynią BE3/4 posiada jakąś dodatkową osłonę czy wchodzi tylko uszczelniacz i pracuje "na wierzchu"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum