Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Antipollution fault - nie działa pompa powietrza wtórnego
Autor Wiadomość
Pitcarn

Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 170
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Wrzesień 2017, 17:37   Antipollution fault - nie działa pompa powietrza wtórnego

Witajcie,

za zwyczaj to tylko przeglądam forum w poszukiwaniu rozwiązania problemu.
Dzisiaj chciałem się zrewanżować i napisać jak coś naprawić.

Sytuacja: zapala się check engine i wyświetla się antipollution fault.
Diagnostyka: elmem sprawdzam błędy - jest p0410 - pompa powietrza wtórnego nie działa.
Rozwiązanie: Sprawdzam bezpiecznik pod maską - F16-30Amperów (łatwo go poznać ponieważ jest większy od pozostałych.

Oczywiście bezpiecznik spalony. Ogólne rozwiązania z forum to: zrobić obejście, zewrzeć piny i załatać wtyczkę w instalacji idącej do pompy; Dać większy bezpiecznik np 40A; wymienić pompę na nową.

Podobno tych pomp nie da się naprawić, ja tego nie wiedziałem, dlatego czytajcie dalej :)


Odkręcamy 3 śruby mocujące pompę: jedna jest między wężami, jedna po lewej stronie i ostatnia od spodu bliżej frontu pojazdu.
Dodaję link do zdjęć pompy ze sklepu EuroFrance (maja dobre zdjęcia, nie jest to kryptoreklama). I jeszcze fotka na mocowanie po wyjęciu pompy. Zdjęcie jest obrócone. Góra jest po prawej stronie. Sama pompa znajduje się pod akumulatorem.

Odłączamy węże i wtyczkę. Śrubę z dołu i wtyczkę wygodniej obsługiwać po zdjęciu osłony silnika od dołu. Trzeba podważyć śrubokrętem czerwony pierścień na wtyczce, wysunie się on do połowy długości, potem rozdzielamy obie połówki.
Jeśli wszystko przebiegło pomyślnie to możemy wyjąć pompę z auta.
Warto podłączyć ją na krótko do aku by sprawdzić czy pompa ruszy. U mnie nie działała ale się nie zrażamy ;)

Następnie odkręcamy 4 długie szpilki z obudowy pompy (są na torxy) i jedną na środku obudowy. Górną obudowę łatwo zdjąć podważając obudowę śrubokrętem.
Następnie oddzielamy główny korpus.
Ukaże nam się taki widok:

Naprawa jest prosta, bierzemy jakiś środek typu break cleaner, carb cleaner czy inny (ja lubię vulcan od K2). Lejemy obficie przez otwory w obudowie silnika elektrycznego. Będzie spływał czarny osad. Lejemy aż wypływający płyn będzie czysty.
Następnie upewniamy się że na wirniku nie ma żadnych brudów (u mnie były przylepione do łopatek wirnika czarne klejące się "gluty", jak by klej i opiłki tworzywa).

Po dokładnym wyczyszczeniu należy sprawdzić czy wirnik obraca się z lekkością. Przed czyszczeniem nie byłem wstanie go obrócić o 360stopni, zatrzymywał się w połowie drogi i trzeba było mocno go pchać żeby wykonał cały obrót.
Oprócz czyszczenia/ płukania dodatkowo puściłem do korpusu silnika elektrycznego trochę wd 40 a potem olej wazelinowy (innego nie miałem) dla lepszego smarowania.

Zakładamy górną połowę obudowy (plastikowa) i przez oczko obracamy wirnik by upewnić się czy nie obciera o obudowę. Jeśli jest ok składamy wszystko do kupy, jeśli trze to trzeba trochę spiłować plastik obudowy.
Możemy taką rozebraną pompę podłączyć bezpośrednio do aku, niespodzianka - działa :)

Składamy pompę do kupy, montujemy na aucie, podłączamy do wtyczki, wymieniamy wadliwy bezpiecznik (pamiętajcie oryginalnie jest 30A nie 40 jak niektórzy radzą) i po sprawie. Pompa działa, błąd nie występuje. A my zaoszczędziliśmy kasę na browarka :) przeca się należy po takiej robocie :D

Moim zdaniem wirnik w pompie troszkę obciera się o plastik obudowy. Powstałe opiłki łączą się ze smarem w silniczku elektrycznym utrudniając jego obrót. Przez co palą się bezpieczniki. Po czyszczeniu problem ustępuje całkowicie.

Wybaczcie brak większej ilości zdjęć. Pogoda dzisiaj nie rozpieszcza i chciałem koniecznie zdążyć przed ulewą. Co prawda nie do końca mi się udało i montaż odbywał się w lekkim deszczu a nie mam garażu więc pośpiech był wskazany.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Wrzesień 2017, 21:08   

Naprawia się naprawia...
Znam przypadek gdzie pan pomylił zaslepke rury zasysajacej z wlewen spryskiwaczy i zalal do pełna :) wyjęcie czyszczenie suszenie i działa jak nowe

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
ajc

Mój samochód: C5 136KM
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B+G
Wersja:: MK1 Break
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 15 Sty 2024
Posty: 1
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Styczeń 2024, 17:59   

Może banalne pytanie, ale jak mogę wyjąć obudowę filtra powietrza, bo trzyma mi ją plastikowe okrągłe obramowanie, które blokuje rurę powietrza idącą w dół?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA