Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C5 2004-2008 z silnikiem 2.0 HDI 136 km - pytania
Autor Wiadomość
Biały_Kruk

Mój samochód: Inny
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 107
Skąd: Chełm
Wysłany: 5 Listopad 2017, 21:24   C5 2004-2008 z silnikiem 2.0 HDI 136 km - pytania

Witam,

Chciałem Was podpytać o silnik 2.0 HDI w liftowym C5 po 2004 r. - na co tam zwrócić uwagę? Czy wtryski są tam regenerowalne, czy nie? Co z perspektywy czasu często się psuje (np. pompa WC, wspomnniane wtryski). Sprzęgło i dwumas razem z EGR uznaję za normalkę w dieslu, który ma naście lat. Pytanie natomiast o wtryski i pompę, bo to generuje również koszty, a nie znam się na tym. Czy są jakieś inne typowe i drogie w naprawie bolączki silnika HDI 136 km?

Hydro i samochód znam...sam trochę walczyłem z modelem przedliftowym (motoreduktory klimy, sztywne zawieszenie, czujniki, wypadania zapłonów i takie tam), ale z dieslami z Francji nie miałem do czynienia. Być może wrócę do hydrowozu, ale nie chcę już francuskich benzyn :573: i stąd powyższe pytania :)


Z góry dzięki za pomoc i podpowiedzi...

Pozdrawiam :)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Listopad 2017, 23:35   

Sam silnik jest udany, ale wlasnie system paliwowy jest bardzo kosztowny w naprawach. Od okolo 150 - 200 tys km pojawiaja sie problemy, czesto padaja pompy zasilajace zblokowane z pompa CR , wtryskiwacze przy tym przebiegu koncza zywot i czesto mozna tanio kupic auta w dobrym roczniku z ... drobnym defektem - uklad paliwowy. Sam osobiscie uzywam C5 FL ale z silnikiem 1.6 HDI, bo po pierwsze system Bosch, a po drugie bardzo oszczedny (srednio 5,5 l ), a mocy , jak dla mnie, wystarczy.

 
 
Biały_Kruk

Mój samochód: Inny
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 107
Skąd: Chełm
Wysłany: 6 Listopad 2017, 06:18   

Dzięki dejnekomirek za podpowiedzi. Tak coś mi się zdawało, że tu jest ''pies pogrzebany''. Nib silniky opinie zbiera dobre, ale układ paliwowy jest słabawy... 1.6 hdi jest dobry, moi znajomi w różnych samochodach mają. Jednak zależało mi na czymś mocniejszym...

 
 
Biały_Kruk

Mój samochód: Inny
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 107
Skąd: Chełm
Wysłany: 6 Listopad 2017, 17:50   

A ma ktoś doświadczenia z 2.2 hdi 170 km lub 133 km po lifcie? Jak tam sprawa wygląda? No szukam powodów, żeby wrócić do hydro :)

;)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Listopad 2017, 18:44   

W MkI ten silnik byl naprawde udany. Dosc mocy, duza trwalosc i ystem paliwowy Boscha. Ujezdzalem trzy sztuki, wszystkie z duzymi przebiegami i zero problemow. Przy wiekszych przebiegach warto zregenerowac wtryski. Wszystkie trzy nie mialy zadnego problemu z FAPem. Przebiegi: 420 tys, 330 tys i 240 tys km.
Jakie sa te silniki w MkII nie mam najmniejszego pojecia. Jak do tej pory mialem stycznosc tylko z 2.0 16V i to z paroma w C5 i w Fordach Mondeo - nie mam dobrego zdania o systemie paliwowym Siemensa. Wtryski juz regeneruja, ale ta pompa CR to duzy Problem. Nowa kosztuje majatek.

 
 
Biały_Kruk

Mój samochód: Inny
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 107
Skąd: Chełm
Wysłany: 6 Listopad 2017, 19:06   

Jeszcze raz dzięki dejnekomirek za opinię :) Co do 2.2 hdi to chyba z początku produkcji MKII też było 133 km, dopiero po 2006 roku był zmodyfikowany 170 km. Ciekawe, czy ten 133 km w modelach 2004-2006 to ten sam co w MKI? Może ktoś podpowie?

Teraz się nieco porozglądam, co mamy na rynku :)

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 8 Listopad 2017, 08:37   

Biały_Kruk napisał/a:
Ciekawe, czy ten 133 km w modelach 2004-2006 to ten sam co w MKI?

Myślę, że ten sam... choć ręki nie dam uciąć. :roll:

W chwili obecnej tyż ujeżdżam 2,2 133KM oczywiście I i mogę jedynie poprzeć wypowiedź kol.dejnekomirek.
Jak na razie (odpukać) nie mam powodów do narzekań. Na zegarku dochodzi do 300000...

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Biały_Kruk

Mój samochód: Inny
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 107
Skąd: Chełm
Wysłany: 8 Listopad 2017, 17:08   

No to jak coś ciekawego się trafi w 2.2 hdi 133 km, to może wrócę do hydro :)

 
 
Biały_Kruk

Mój samochód: Inny
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 107
Skąd: Chełm
Wysłany: 9 Listopad 2017, 21:03   

A podpowiecie jak jest z automatami po lifcie? Chodzi mi o kombinację 2.2 hdi 133 km z automatem po lifcie w hatchbacku. Ktoś może ma/miał taką kombinację? Te automaty są możliwe, czy podobna lipa jak w Lagunach v6? Mocno zamulają? Spalanie podnoszą bankowo o jakieś 1,5 litra... Ktoś coś podpowie? :))

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA