Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 16 Listopad 2017, 21:00 Pytanie do posiadaczy C5 ze wskaźnikiem ładowania
Jak się zachowuje wasza wskazówka...
tzn:
1 - sam zapłon
2 - po odpaleniu
3 - pod obciążeniem np ogrzewaniem tylnej szyby
Chodzi mi o to czy się rusza i w jak dużym zakresie...
U mnie ciągle się rusza w zależności od obciążenia a u szwagra czy jest 11.8V czy 13.8 pokazuje praktycznie to samo... różnice są takie że ja mam mk1 a szwagier mk2... chyba że po lifcie zmienili coś w tym temacie i o tym nie wiem
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
pedro, w moim bolidzie przed odpaleniem... na zapłonie pokazuje 1/4 skali. Po odpaleniu wędruje na około 3/4, a po załączeniu dogrzewania schodzi na 1/2 skali.
Jak znajdę chwilę to zrobię fotki i zapodam.
_________________ Pozdrawiam Jacek
Pyotrek
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 23 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 442 Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Listopad 2017, 01:11
Tu jest rozpiska jak BSI pokazuje napięcie, pierwsza kolumna to tylko po zapłonie, druga po uruchomieniu.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Listopad 2017, 08:37
Z tego pdf wynika ze wskaznik u szwagra pokazuje glupoty... Porównując z moim tez tak sądziłem ale teraz się upewnilem...
Tak czy owak zalecilem mu wizytę u elektryka bo ladowanie 13.5 to raczej słabe... A akumulator na pozionie 11.35 - 11.90 też kiepsko brzmi ale to może być wina ładowania.
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Pyotrek, dobra robota
pedro, może faktycznie coś pokombinowali w II... a to 13,5 przy obciążeniu?
Fotek nie robię, bo jest ładny pdf widać wsio elegancko.
pedro, tragedii nie ma ale wesoło tyż nie. Trzeba
sprawdzić stan altka...
_________________ Pozdrawiam Jacek
Pyotrek
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 23 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 442 Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Listopad 2017, 00:48
Pytanie jakie ma obciążenie i czy po wyłączeniu obciążenia wraca do około 14V.
U mnie na światłach + po załączeniu elektrycznej grzałki w nagrzewnicy + grzanych siedzeń + nawiewu napięcie potrafi spadać do około 13,3V. Alternator po kompletnej regeneracji, a BSI i tak mi potrafi siedzenia wyłączyć.
Wynika to z tego że alternator na biegu jałowym powinien mieć około 50% sprawności, więc przy klasie alternatora 15 maksymalny prąd na biegu jałowym będzie około 75A.
Sama grzałka w ustawieniu na średnie grzanie ma 600W czyli pobiera około 50A + światła + parę innych rzeczy i zaczyna brakować prądu, wtedy akumulator robi jako dodatkowe źródło energii.
BSI potrafi też odłączać mniej ważne odbiorniki kiedy brakuje prądu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum