Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa uszczelki pod głowicą
Autor Wiadomość
emswisnia


Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: aaaa
Wysłany: 23 Listopad 2017, 21:48   Naprawa uszczelki pod głowicą

Witam,


Chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje wymiana/naprawa gdy uszkodzeniu ulegnie uszczelka pod głowicą?
Niestety pierwszy raz przydarzyło mi się to w aucie które posiadam i zbytnio nie jestem rozeznany w temacie.
Nie chciałbym też abym został zbytnio zdarty przez "mechanika".

Czy do planowania głowicy w XP 2.0 HDI trzeba wyjmować zawory?

_________________
Jest: Laguna 3 2.0DCI, Exeo 2.0TDI CR
Było:XP 2.0HDI, 207 1.6 HDI, Ibiza EVO1
Corsa C Cosmo 1.2, Punto 2 Sound 1.2 8v
 
 
rewers

Mój samochód: Citeoen xantia, był AX, BX Audi 80
Poj. silnika (cm3): 1762
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 287
Skąd: Lubartów
Wysłany: 26 Listopad 2017, 08:51   

emswisnia napisał/a:
Czy do planowania głowicy w XP 2.0 HDI trzeba wyjmować zawory?


Jak oddaję głowice do zakładu to się niczym nie przejmuję, zawory sobie sami wyciągają- tak trzeba wyciągać ale potrzebny specjalny przyrząd.
Dodatkowo frezują gniazda zaworowe i wymieniają uszczelniacze koszt około 300zł
Do tego nowa uszczelka pod głowicę, powinny być nowe szpilki, pompa wody, rozrząd, nowe płyny. Robocizna ze 400.
Naprawa w 1500 powinna się zamknąć.

Pozdrawiam.

PS: Gdzie leży "aaaa"

 
 
emswisnia


Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: aaaa
Wysłany: 29 Listopad 2017, 13:43   

Płyny mam więc odpadają tak samo jak rozrząd i pompa wody bo były niedawno wymieniane - nie wiem czy pasek jedynie nowy nie powinien być.

Jaki koszt ogólnie bez tych rzeczy byłby?

300zł za frezowanie i 400 robocizna?

Typowych objawów walniętej uszczelki u mnie nie ma.
Korki od wlewu oleju czyste, auto ma moc, zbiorniczek z płynem czysty, nie kopci z rury.

Jedynie poziom płynu się podnosi przy szybszej jeździe i słychać syczenie z korka.
Jak jeźdzę energicznie to potrafi wyrzucić płyn lekko przez korek - jak odkręce na ciepłym jest wówczas wielkie bulgotanie i potrafi wylać płyn.

_________________
Jest: Laguna 3 2.0DCI, Exeo 2.0TDI CR
Było:XP 2.0HDI, 207 1.6 HDI, Ibiza EVO1
Corsa C Cosmo 1.2, Punto 2 Sound 1.2 8v
 
 
rewers

Mój samochód: Citeoen xantia, był AX, BX Audi 80
Poj. silnika (cm3): 1762
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 287
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2 Grudzień 2017, 18:58   

300 zł +vat za planowanie, sprawdzenie szczelności, szlifowanie(frezowanie) zaworów, nowe uszczelniacze. Do tego nowa uszczelka pod głowicę i nowe płyny obowiązkowo, na tym nie ma co oszczędzać, jak nie chcesz nowej pompy wody twój wybór za 2 m-ce padnie i znowu 300 za robotę.

jedz do mechanika niech sprawdzi przyrządem czy spaliny dostają się do płynu, a jak nie to porządnie odpowietrzyć i nie odkręcaj korka na rozgrzanym silniku.

 
 
emswisnia


Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: aaaa
Wysłany: 11 Styczeń 2018, 06:30   

Temat rozwiązany i udało się bez wymiany uszczelki.
Po użyciu preparatu K-Seal efekt ciśnienia zniknął - może nie od razu jak przedstawia to producent ale po dwóch dniach intensywnej jazdy.

Tak że jestem zaskoczony po użyciu tego środka - działanie potwierdzone w dwóch samochodach Citroen Saxo 1.1 oraz Xsara Picasso 2.0HDI.

_________________
Jest: Laguna 3 2.0DCI, Exeo 2.0TDI CR
Było:XP 2.0HDI, 207 1.6 HDI, Ibiza EVO1
Corsa C Cosmo 1.2, Punto 2 Sound 1.2 8v
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 11 Styczeń 2018, 12:25   

emswisnia, Zobaczymy na jak długo to będzie skuteczne. Ponoś stare przysłowie mówi, że umarłemu kadzidło nawet nie pomoże... ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
emswisnia


Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: aaaa
Wysłany: 12 Styczeń 2018, 05:58   

Sam jestem ciekaw.
Bo zrobiłem to dla ludzkiej ciekawości bo niczym nie ryzykowałem.
Miałem możliwość ściągnięcia preparatu z USA - gdzie jest gwarancja jeśli nie zadziała, tylko się w nią nie wczytywałem.

Z użycia wiem że Saxo 1.1 jeździ już prawie 8 miesięcy i efekt przedmuchu się nie pojawił.

_________________
Jest: Laguna 3 2.0DCI, Exeo 2.0TDI CR
Było:XP 2.0HDI, 207 1.6 HDI, Ibiza EVO1
Corsa C Cosmo 1.2, Punto 2 Sound 1.2 8v
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA