kermu
Mój samochód: Citroen Berlingo 2.0HDI
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 6 Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Maj 2017, 11:01 Półoś regenerowana czy zamiennik ?
Stanąłem przed koniecznością podjęcia decyzji odnośnie zakupu prawej półosi do 15-letniego Citorena Berlingo 2.0HDI (90KM) 1-sza generacja. Mam do wyboru zakup zamiennika brandowanego przez firmę Lauber za 350 zł lub wykonanie regeneracji w cenie na chwilę obecną nieznanej. Teoretycznie na zamówienie mechanik może jeszcze sprowadzić półosie brandowane przez firmy Spidan lub Meyle. Co byście poradzili w takiej sytuacji ?
Auto planuję sprzedać w niedalekiej (do roku czasu) przyszłości. Przebiegi przez ostatnie 3 lata wynosiły nie więcej niż 7 tys. rocznie.
Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 15 Maj 2017, 11:29
A nie wystarczy wymienić samych przegubów? Będzie taniej. Pozatym przy takich przebiegach na rok użytkowania to nawet jak kupisz chińczyka to ci wytrzyma.
iparts
Mój samochód: Citroën C3 Picasso
Paliwo: Diesel
Wersja:: 1.6 HDi 90KM
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 31 Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Wrzesień 2017, 13:35
A dlaczego decyzja że do wymiany jest cała pół oś? Może faktycznie tak jak kolega wyżej pisze - wystarczy wymienić przeguby? Cenowo korzystnie wychodzą http://www.iparts.pl/auto...491-100071.html Warto sprawdzić przed kupieniem całej pół osi.
Mój samochód: Citroen Berlingo 1.8i 90KM
Poj. silnika (cm3): 1760
Paliwo: Benzyna + Gaz
Wersja:: I
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 12 Sie 2017 Posty: 9 Skąd: Sieradz
Wysłany: 29 Listopad 2017, 18:31
Też jestem na etapie poszukiwań przegubu zewnętrznego do mojego Berlingo - co zaobserwowałem jest kilka rodzai o różnej ilości zębów, do wersji z ABS i bez ABS - najlepiej mieć stary wymontowany i na jego podstawie zakupić nowy bo ja bez wymontowania próbuje jakiś wybrać do mojego i mam z tym problem (wersja bez ABS)
Dodatkowo spotkałem się gdzieś ze zdaniem wyczytanym w internecie że niektóre wersje przegubów są nie rozbieralne i wtedy należy zakupić całą półoś
Podpowiem jak byś wyciągał półoś ze skrzyni od razu wymień sobie pierścień uszczelniający oraz zaopatrz się w nowy olej do skrzyni
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum