Wysłany: 11 Styczeń 2018, 13:01 słabe ogrzewanie w C4 II
Witam
Mam pytanie
Co według Was może być przyczyną słabego ogrzewanie w C4 II 1,6 benzyna.
Od jakiegoś czasu zauważyłem że nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów z nawiewów leci zaledwie letnie powietrze a w kabinie jest chłodno. W zeszłym roku pamiętam że już po chwili jazdy było ciepło a z nawiewów leciało cieplutkie powietrze. Dodam że próbowałem już chyba wszystkich możliwych sposobów tak jak: ustawienie ręczne siły nawiewu, wyłączenie klimatyzacji, nastawienie maksymalnej temperatury i nic. Myślę że termostat jest sprawny bo przy rozgrzanym silniku na postoju włącza się wentylator. Jaka może być przyczyna złego działania ogrzewania?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Styczeń 2018, 19:55
Witam. Sprawdz po pierwsze, czy termostat naprawde dziala prawidlowo, masz wskaznik temp. silnika? Po zachowaniu sie wskazowki mozna okreslic stan termostatu. Jesli brak tego wskaznika, to albo podlaczenie testera i podglad temp. silnika w czasie jazdy, albo sprawdzenie manualne stanu wezy do chlodnicy w czasie nagrzewania sie silnika. Jesli szabko robia sie cieple i nie nagrzewaja sie mocno- termostat do wymiany. Innym powodem moze byc uszkodzona uszczelka pod glowica i zapowietrzajacy sie uklad ogrzewania, jak rowniez zapchany obieg nagrzewnicy, typowy objaw eksploatacji pojazdu na wodzie w ukladzie chlodzenia.
To, ze na postoju wlacza sie wentylator wcale nie oznacza dobrego stanu termostatu. Istotna jest temperatura w ukladzie w czasie jazdy i odpowiednie dzialanie regulacji temperatury silnika przez termostat.
Nie mam wskaźnika temp. silnika, ale dziś sprawdzę po wężach czy faktycznie robią się ciepłe i tak czy inaczej poszukam warsztatu żeby sprawdzić temp. silnika. Jak piszesz przyczyn może być wiele.
Serdeczne dzięki za rade
Sprawdzałem po wężach i tak: po 4 min pracy na zimno na wolnych wszystko zimne, przejechałam 3 km i górny wąż ciepły tak gdzieś 40-50 stopni dolny letni.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Styczeń 2018, 12:07
Co masz na myśli górny wąż i dolny wąż?
Krótki obieg - do nagrzewnicy. Duży obieg do chłodnicy. Powinienieś sprawdzić wąż/węże w rejonie nagrzewnicy (płyta grodziowa) z wężem do chłodnicy.
Możliwości jest kilka, najtrudniej zdiagnozować jak termostat działa zmiennie, czy nieprawidłowo. Na szczeście, najcześciej uszkodzenie polega na zacięciu w jakimś położeniu.
Jeśli termostat jest:
- stale zamknięty (szybko ciepły, a nawet gorący krótki obieg, duży - zimny), ale takiej sytuacji nie masz,
- stale otwarty (długo się nagrzewają oba węże, i nie sa dogrzane) - to może być Twój przypadek.
Jeśłi stwierdzisz, że wąż do nagrzewnicy jest ciepły, a nie ma ciepłego powietrza, to winowajcą są motoreduktory klimatyzacji - częsty problem w C4 I.
Teoria otwartego termostatu potwierdza się!
W piątek zrobiłem trasę 240 km, dziś powrót. Po 90 km oba węże w dużym obiegu nadal letnie, w kabinie zaledwie 17 stopni i lekko cieple powietrze z nawiewów . Dopiero na trasie S3 i przy 130 km/h silnik rozgrzał się, z nawiewów gorące powietrze a kabinie ciepło 22 stopnie. Powrót na zwykłą drogę na budziku 100km i znów letnie powietrze z nawiewów. Następnie przejazd przez miasto trochę stania na światłach, przyspieszanie, hamowanie i znów ciepło.
Panowie dzięki za podpowiedzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum