Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze wskazaniem wskaźnika ładowania
Autor Wiadomość
Luksland

Mój samochód: Citroen C5 Mk I
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12 Styczeń 2018, 22:34   Problem ze wskazaniem wskaźnika ładowania

Witam,
mam problem ze wskazaniami wskaźnika ładowania w Citroenie C5.
1. Po włączeniu zapłonu - wskazówka idzie maksymalnie w prawo na czerwone pole.
2. Po uruchomieniu silnika i przejechaniu 500 km opadła kilka mm ale nadal jest na prawym czerwonym polu.

Mierzyłem napięcie ładowania na akumulatorze i bezpośrednio na alternatorze i wynosi 14,2 - 14,4 V.

Nie mam pomysłu jaka może być przyczyna.
Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?

Z góry dzięki za pomoc.

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Styczeń 2018, 00:23   

Zmierzone napięcie masz prawidłowe.
Więc uszkodzony jest pewnie wskaźnik.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
Luksland

Mój samochód: Citroen C5 Mk I
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13 Styczeń 2018, 09:45   

Znasz przypadek uszkodzenia samego wskaźnika?

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Styczeń 2018, 10:57   

Nie interesuje się takimi statystykami.
Wskaźnik nie ma skali. Nie wiadomo co pokazuje. Wskazuje jednak przekroczenie napięcia (zbyt wysokie --> czerowne pole +) na akumulatorze, który pewnie nie ma więcej niż 12,5V oraz podczas ładowania przy zmierzonym prawidłowym napięciu.
Jeśli miałby dodatkowe pobory, czy to podczas dłuższego postoju (rozładowanie aku), czy podczas jazdy (np. dodatkowe ogrzewanie szyby, klimatyzacje, itd.) to logicznie, napięcie powinno spadać.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
Pyotrek

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Styczeń 2018, 15:10   

jarulis napisał/a:
Nie interesuje się takimi statystykami.
Wskaźnik nie ma skali. Nie wiadomo co pokazuje.


To że nie ma skali to nie znaczy że nie wiadomo co pokazuje, jest dokładnie podane jakie wskazanie odpowiada jakiemu napięciu i dodatkowo jest to podane dla dwóch pomiarów:
1. po przekręceniu stacyjki czyli wskazanie napięcia na akumulatorze
2. i po rozruchu kiedy wskazuje napięcie ładowania.

 
 
Luksland

Mój samochód: Citroen C5 Mk I
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14 Styczeń 2018, 18:11   

Jeśli po odpaleniu pokazuje napięcie ładowania, to dlaczego jest na czerwonym polu skoro zmierzone ładowanie wynosi 14.2 V?

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 14 Styczeń 2018, 21:17   

lexia -
test wskazówki ładowania i masz pewność czy działa jak trzeba
nie pamiętam w której zakładce jest pokazane zmierzone napięcie przez komputer... można tam sprawdzić czy komputer prawidłowo odczytuje napięcie - i wiesz że jest ok albo nie...
i tyle w temacie...

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Pyotrek

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Styczeń 2018, 01:47   

Tak to powinno wyglądać przy prawidłowym odczycie napięcia prze BSI:



C5_volty.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 301 raz(y) 64,39 KB

 
 
Luksland

Mój samochód: Citroen C5 Mk I
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15 Styczeń 2018, 09:34   

Dziękuję za odpowiedzi. A jeśli komputer będzie odczytywał zbyt duże ładowanie to jakie na to lekarstwo? Jest jakiś osobny mierniko-czujnik który przekazuje informacje do komputera?

 
 
Pyotrek

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Styczeń 2018, 01:55   

Najpierw to podłączyć Lexię i sprawdzić jakie odczytuje napięcie, potem można się zastanawiać co dalej.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA