vynalazek
Mój samochód: Xantia 1.8 AT XU7JP + 1.8 16V XU7JP4
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: Benzyna, LPG
Wersja:: SX
Rok prod.:: 19961999 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 11 Luty 2018, 18:37 Odma w 1.8 8V
Czy często mieliście problemy z odmą w warunkach zimowych?
Mnie spotkało to już drugi raz w ciągu czterech lat, że odmę zatkało, a tam średnice ogromne w wężach...
Wywaliło olej oczywiście bagnetem.
Jeden dzień tylko było minus 12 i taki zonk...
Olej był zmieniany w maju i przebieg tym razem to jakieś osiem miesięcy max.
Tego roku jak właśnie cztery lata temu, pojazd małe przebiegi robi, 20-30km na dzień
i podejrzewam, że to mu daje popalić...
_________________ ...nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne...
rewers
Mój samochód: Citeoen xantia, był AX, BX Audi 80
Poj. silnika (cm3): 1762
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997 Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Kwi 2012 Posty: 287 Skąd: Lubartów
Wysłany: 11 Luty 2018, 19:21
vynalazek napisał/a:
Tego roku jak właśnie cztery lata temu, pojazd małe przebiegi robi, 20-30km na dzień
i podejrzewam, że to mu daje popalić...
i jeszcze widzę ,że masz LPG, jeszcze może być niesprawny termostat.
Trzeba by przegonić auto, pozwiedzać coś poza miastem aby trochę tej wody odparowało.
Ja nigdy nie miałem problemów robię też nie dużo ale 20-25 km w jedną stronę mam więc trochę dłużej silnik zagrzany i nie było problemów.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Luty 2018, 21:27
Miałem ten sam silnik w ZX. W 2012 miałem problemy z wywalaniem oleju, dwa razy przez uszczelkę pokrywy zaworowej, raz przez bagnet. Dwóch mechaników nie chciało, albo nie wiedziało jak temu zapobiec. Zostałem sam z problemem.
Dowiedziałem się, że jeden z mechaników przez dwa sezony lał do mojego silnika Platinum z beczki.
Więc pierwsze co zrobiłem to płukanka i zmiana oleju na syntetyczny.
Co roku robiłem przebiegi, które wymagały dwóch wymian w roku, więc na zimę obowiązkowo lałem lepsze oleje. Ilość wytrącających się parafin zależy znacznie od marki oleju.
Oczywiście, przed zmianą oleju obowiązkowo wyczyściłem odmę.
Dodatkowo zacząłem przesłaniać chłodnicę w 3/4 powierzchni. Przesłonięta chłodnica zapobiegała bezpośredniemu zimnemu nadmuchowi na odmę, która jest umieszczona przed silnikiem.
Po tych zabiegach nigdy później nie wywaliło mi oleju.
vynalazek
Mój samochód: Xantia 1.8 AT XU7JP + 1.8 16V XU7JP4
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: Benzyna, LPG
Wersja:: SX
Rok prod.:: 19961999 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 12 Luty 2018, 12:26
Czyli jednak...
U mnie podejrzewam, że uszczelnienie pokrywy zaworów też puściło,
a dopiero co jesienią udało się za trzecim podejściem uszczelnić ją jak trzeba,
(oczywiście innym sposobem niż uszczelka, bo ta już nic nie daje)
co do oleju, cały czas półsyntetyk Totala, teraz Mobil.
Jedno co mnie zastanawia, to że przy takich dużych przekrojach węży potrafi zakitować.
I tym razem nie było tego nawet dużo...
Mój błąd, że miesiąc temu profilaktycznie nie sprawdziłem.
Trzeba z tym żyć jak to mówią.
_________________ ...nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne...
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Luty 2018, 15:35
Nie baw się w silikonowanie. Wymień uszczelkę pod pokrywą na nową.
Przeczyść odmę i zabezpiecz przed nadmuchem zimnego powietrza. To najprostsze co można zrobić. Czytałem kiedyś o takich rozwiązaniach, gdzie samą odmnę ocieplano włókninami/matami izolacyjnymi oraz grzano przepływowo - za pomocą wężyka z układu chłodzenia nawiniętego na odmę. Pomysł ciekawy
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4266 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 12 Luty 2018, 17:01
Co do tego co sugeruje jarulis to nabyte auto Peugeot 207 fabrycznie ma przewody odmy ocieplone pianką jaką stosuje się w ocieplaniu rur centralnego ogrzewania:) widać działa takie rozwiązanie
vynalazek
Mój samochód: Xantia 1.8 AT XU7JP + 1.8 16V XU7JP4
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: Benzyna, LPG
Wersja:: SX
Rok prod.:: 19961999 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 13 Luty 2018, 19:20
jarulis napisał/a:
Nie baw się w silikonowanie. Wymień uszczelkę pod pokrywą na nową.
Napisałem, że żadna uszczelka już tego nie uszczelni.
Prawdopodobnie ta bezsensowna pokrywa, jest już zdeformowana.
A dokręcać nawet na żywca nie ma czym.
Ten typ tak ma i już.
_________________ ...nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne...
vynalazek
Mój samochód: Xantia 1.8 AT XU7JP + 1.8 16V XU7JP4
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: Benzyna, LPG
Wersja:: SX
Rok prod.:: 19961999 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 21 Luty 2018, 11:21
jarulis napisał/a:
Pokrywę kupiłem za niewielkie pieniądze. Może też dasz radę? Tych silników jest sporo.
nie widzę głębszego sensu na zabawy w królika doświadczalnego,
nikt nie da gwarancji, że kupię dobrą, tak więc niech tak zostanie,
reinzosil jest w porządku...
_________________ ...nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum