Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: grigori333
23 Marzec 2018, 06:28
Silnik gaśnie zaraz po uruchomieniu
Autor Wiadomość
Piotrek D

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: benzyna + gaz
Wersja:: 3,0 V6 Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 31
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Marzec 2018, 23:25   Silnik gaśnie zaraz po uruchomieniu

Cześć,

Może ktoś już się z tym spotkał, może nawet pisał o tym, ale tych tematów jest tak wiele, że nie sposób wszystkie je przejrzeć.
Od dwóch miesięcy jestem właścicielem C5 Mk1 z silnikiem V6. Auto ma 16 lat, więc wiadomo, że nie wszystko w nim będzie OK. Ale do tej pory było. Dzisiaj wsiadam do auta, przekręcam kluczyk, silnik się uruchamia i dosłownie po pół sekundy gaśnie. Przekręcam jeszcze raz i dokładnie to samo: uruchamia się i zaraz gaśnie. I tak parę razy. Nie pomogło odłączenie klemy i odczekanie paru minut. Za którym razem wreszcie się udało, ale nie o to chodzi, żeby się udało za dziesiątym razem. Ktoś wie, co może być przyczyną? Jak z tym walczyć, bo skoro zdarzyło się raz, to może zdarzyć się powtórnie. Poprzedni właściciel nie miał takich przygód, więc nie bardzo mógł mi pomóc w tym zakresie. Wie ktoś, o co tu chodzi?


Proszę zwracaj uwagę gdzie zakładasz temat.
/ swoje 3 grosze doda: grigori333
 
 
Pyotrek

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Marzec 2018, 10:36   

Może być np problem z gazem, sprawdź czy jak zgasisz wieczorem na benzynie to czy rano będzie tak samo.

 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 23 Marzec 2018, 12:32   

Zacząłbym od wyczyszczenia/przemycia przepustnicy. Wiele problemów z rozruchami benzynowych francuzów wynika z mocno zabrudzonej przepustnicy powietrza.
Odpinasz klemy z aku (najpierw minus potem plus), przekręć jeszcze dla pewności kluczykiem jakbyś chciał odpalić niech tam wszystkie kondensatory, kostki itp oddadzą resztę prądu i zabierz się za rozbieranie.
Przemyć ją porządnie jakimś zmywaczem do hamulców w spray`u, delikatnie przetrzeć to co nie zlazło wysuszyć i składać. W kostkę elektryczną psiknij jakiego kontaktronu, pospinaj, poskręcaj i poskładaj do kupy.
Następnie zacisk + na akumulator, jako ostatni zacisk -. Przy okazji sprawdzić, przeczyścić i zabezpieczyć przed utlenianiem. Podobnie masę na budę.
Kluczyk w stacyjkę, załącz zapłon i odczekaj ok 30sek i cofnij kluczyk do OFF.
Teraz możesz już odpalać auto. Powinno pomóc a na pewno nie zaszkodzi. Wyeliminujesz jedną z możliwych przyczyn.
Jeżeli nie pomoże to kolejny krok z tym gazem. Odepnij wężyk podciśnienia idący z reduktora LPG do kolektora i zaślep aby kolektor nie zasysał lewego powietrza. Najlepiej z bezpiecznika odłącz instalację i zobacz rano jak się zachowuje na samej benznynie.

 
 
ZygEla

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: ON
Wersja:: HB-Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 51
Skąd: Giżycko
Wysłany: 23 Marzec 2018, 14:29   

Pytanie podstawowe, czy kolega tankował BENZYNĘ aby uruchamiać silnik - może sucho w zbiorniku?

 
 
wojtekadam

Mój samochód: citroen c5 FL
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna+LPG
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 146
Skąd: Lublin
Wysłany: 24 Marzec 2018, 10:07   

ZygEla napisał/a:
Pytanie podstawowe, czy kolega tankował BENZYNĘ aby uruchamiać silnik - może sucho w zbiorniku?

Od tego trzeba zacząć . Wielokrotnie spotykałem się z taką "awarią" w swojej długiej karierze mechanika .

 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 23 Marzec 2018, 14:36   

Trafne pytanie :-D

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 23 Marzec 2018, 20:35   

Ja bym zaczął od odczytu błędów i sprawdzeniu czujnika halla...
Miałem taki sam przypadek w xm 3.0 v6 i ten właśnie czujnik był winny

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Marzec 2018, 20:00   

"Następnie zacisk + na akumulator, jako ostatni zacisk -. Przy okazji sprawdzić, przeczyścić i zabezpieczyć przed utlenianiem. Podobnie masę na budę.
Kluczyk w stacyjkę, załącz zapłon i odczekaj ok 30sek i cofnij kluczyk do OFF" -
No i na pewno blad immo, gdyz w C5 trzeba odczekac przynajmniej minute bez zadnej ingerencji kluczykiem po podlaczeniu akumulatora, bo inaczej zablokuje sie immo.
Swoja droga to bardzo ciekawa procedura odlaczania i podlaczania klem akumulatora.
Generalnie nie powinno sie odlaczac akumulatora przed uspieniem sterownikow po wylaczeniu zaplonu ( okolo 4 min ) i tak samo zadnego wlaczania zaplonu przed uaktywnieniem sie immo po podlaczeniu klem akumulatora. Najmniejszego znaczenia nie ma kolejnosc podlaczania klem.
P.S. Nie edytowalem zdania , gdyz zniknela funkcja edytowania zaznaczonego fragmentu tekstu.

 
 
Piotrek D

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: benzyna + gaz
Wersja:: 3,0 V6 Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 31
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Marzec 2018, 09:26   

Cześć wszystkim,


Przede wszystkim sorry za długą przerwę, ale przez te parę dni nie miałem dostępu do komputera. Serdeczne dzięki za wszystkie porady, na pewno z nich skorzystam. Obawiam się jednak, że to kolega Pedro miał rację. Byłem u gazownika sprawdzić instalację gazową i przy okazji podłączyliśmy auto do komputera. I okazało się, że przyczyną moich zmartwień był czujnik położenia wału korbowego, który podobno przy rozruchu ciepłego silnika potrafi płatać figle. Bo nie wspomniałem, że kłopot z rozruchem miałem tylko przy rozgrzanym silniku. Tak więc jeszcze raz serdeczne dzięki za porady.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 27 Marzec 2018, 14:53   

To fajnie :D jak pomogłem to się cieszę...
kliknij "pomógł" jeżeli tak się stało

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA