Użytkownicy
Grupy
Statystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Xm 2,1td 1999
Autor Wiadomość
Miszi

Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 84
Skąd: Miastko
Wysłany: 2018-04-11, 18:31   Xm 2,1td 1999

Siema wszystkim

Jestem zmuszony pożegnać się z moim oczkiem w głowie ostatnich lat. Zmieniam auto i pomimo tego, że chętnie zostawiłbym Xma w garażu i doprowadził go do ideału, w myśl idiotycznych polskich przepisów nie mam możliwości wyrejestrowania auta, a nie stać mnie na opłacanie dwóch. Dlatego jeśli ktoś z Was byłby zainteresowany, to moglibyśmy się jakoś dogadać, bo szczerze, nie jestem w stanie go wycenić. Patrzę na niego inaczej ze względu na poświęcony czas i zawsze go chciałem zostawić u siebie do końca.

Postaram się wszystko szczerze opisać, bez owijania w bawełnę, na dowód tego opiszę najpierw rzeczy, które są do zrobienia.

Jestem pierwszym właścicielem w Polsce, sprowadziłem go z Holandii 5 lat temu, z autoryzowanego serwisu. U mnie bezwypadkowy, ale podejrzewam, że był stuknięty bo holenderscy partacze nie zrobili odpowiednio blach, czego efektem jest korozja progu i podwozia. W tym momencie jest dziura wielkości pięści w przedniej części progu pasażera. Wspawać też trzeba próg wewnętrzny i kawałek podłogi. Próg mam zakupiony niestety mechanicy w mojej okolicy zawsze nieosiągalni więc nie udało mi się o to zadbać. Podłoga też wymaga odnowienia konserwacji, chociaż nie ma dziur. Do wymiany są też oba błotniki ze względu na odpadający szpachel, "fachowcy" pewnie nie zadbali odpowiednio o przygotowanie powierzchni ocynkowanej i teraz są efekty. Błotniki oba też posiadam, nie są idealne, ale nadają się spokojnie do renowacji. Zamontowane są lampy musketiera, jedno szkło i obudowa pęknięta (jest poklejona, trzeba poszpachlować). Grill i maska do polakierowania i to tyle ze spraw karoserii.

Ze spraw mechanicznych...
Sprzęgło wymienione około 20tyś km temu
Rozrząd wymieniony około 10tyś km temu
Chłodnica 3 lata temu
Przednie sfery siłowników 3 letnie
Konżektor 3 letni
Sfery HA + tylne siłowników 6 miesięcy temu
Do wymiany antyopad
Tarzce i klocki z przodu wymieniane 4 lata temu, ale niskie przebiegi, więc jeszcze spooooro km zrobią
Tarcze i klocki z tyłu nieruszane
Wymienione wszystkie przewody stalowej idące pod autem + 2 sztuki z tyłu nad belką.
Alternator wymieniony na nowy rok temu
Pompa Lhm uszczelniona przy kole
Akumulator 3 letni
Cały zestaw paska klinowego łącznie z tłumikiem drgań wymieniony na nowy
Klima do uszczelnienia
Całkiem niedawno wymienione drążki kierownicze (lemforder), drążki stabilizatorów (febi)
Kupione mam sworznie (lemforder) i tuleje wahacza metalowo-gumowe (hutchinson), nie są problemem jeszcze, ale można już wymienić.
Niedługo będzie trzeba zregenerować maglownice.
Poduszka silnika do wymiany, szarpie dźwignią zmiany biegów.
W tym momencie brak prądu w klapie (podejrzewam brudną wtyczkę w progu, wrócę do domu to zerknę na to)
Do wymiany popychacze zaworów, uciążliwie już stukają, chociaż czasem się uspokajają i jest cichutko.
Olej 10w40 3tyś km temu
Lhm dolewany przy różnych naprawach i awarii przewodu pod autem, więc jest dosyć świeży.
Są 3 drobne wycieki, spod konżektora z maglownicy i z trójnika nad belką.
Zakupione mam zestawy regeneracyjne do belki i gumy na których belkach siedzi, chociaż jeszcze z nią wszystko w porządku.
Rocznie robione jakieś 7tyś km.

Myślę, że nic nie pominąłem, więc przejdę do wyposażenia.
Oryginalnie 4 poduchy, ale ze względu na wymiane foteli z beżową skórą ze starszej wersji, zostały dwie. Żaróweczka wyciągnięta z kontrolki. Mam oczywiście oryginalny welur jakby ktoś chciał. Swoją drogą fotel kierowcy i podłokietnik do obszycia, są bardzo mocno zużyte. Fotel pasażera w dolnej częsci polakierowany w delikatnie inny odcień, więc można obszyć to też, ale nie przeszkadza mocno.
Oryginalne drewno w ciemnym kolorze wokół gałki i kodu (na zdjęciu przed impregnowaniem) + drewno na boczkach.
Fotele przednie elektryczne, podłączone kabelkami do kostek (nieoryginalne łączenie)
Zregenerowany wyświetlacz incydentów
Szyberdach ciężko chodzi, silnik może być do wymiany, bo przekaźnik webasto wymieniony na nowy
Licznik raz chodzi raz nie (3x przelutowane styki w zegarach + wyczyszczony czujnik prędkości w skrzyni, podejrzewam, że trzeba wymienić)
4 elektryczne szyby, elektryczne lusterka (prawe indeksowane)
Zawieszenie Hydractive II (miesiąc temu jeszcze paliła się kontrolka "autocheck" przy odpalaniu, teraz złapał jakiś błąd)
Posiadam oryginalne radio (wsadzone inne)
Auto posiada hak

Wrzucam foty :
http://polskajazda.pl/Samochody/Citroen/XM/147103

Posiadam do niego też pakiet Zender:
https://www.olx.pl/oferta...html#acb42cdec7


Jest trochę pracy i wydatków, ale starałem się o niego dbać z sercem i zamiarem zostawienia dla siebie.

Przegląd zrobiony w styczniu, OC do końca września.

Nie chcę go oddać za bezcen, wolę zostawić wyrejestrowanego na "pamiątkę". Liczę, że ktoś go doceni i się dogadamy :)

Jak jeszcze jakieś pytania to priv. Pozdro

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA