Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
pechowy wyciek oleju - kilka pytań
Autor Wiadomość
Andrzej_milczek

Mój samochód: C5 2,0i 16V
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb
Wersja:: HATCHBACK
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 34
Skąd: małopolskie
Wysłany: 18 Kwiecień 2018, 10:53   pechowy wyciek oleju - kilka pytań

Cześć.
Trafił mi się taki pech, że pod autem zaczęły pojawiać się kropki oleju... bagatelizowałem przez jakiś czas, bo ani na bagnecie ani na wskazaniu z czujnika nie było to bardzo widoczne. Ot - za 4 miesiące dolałem jakieś 0,3-0,4 litra oleju do stanu 3/4 na wskaźniku i jeździłem bez większego stresu.
Ostatnio zaś, wlazłem pod auto coby wymienić łącznik wydechu, i po zdjęciu osłony silnika ciut się przeraziłem! Okazuje się, że tam nazbierało się olejowego błota co niemiara...cała misa olejowa mokra. Spód silnika obrzygany oliwą.... No nic, trza dociec skąd leje i uszczelnić.
Spód silnika został porządnie umyty. Wykluczyłem uszczelniacz od strony skrzyni i od strony rozrządu. Lało się przodem misy - jakby spod sprężarki klimatyzacji. Po kilku dniach obserwacji, byłem na 99% pewny że leje uszczelnieniem misy olejowej i poci się też uszczelka podstawy filtra oleju.
No to zrzuciłem dolot i misę olejową. Umyłem wszystko na glanc, wymieniłem co trzeba, misę skręciłem na czarnym Reinzu. Łącznie 3 popołudnia roboty by silnik był suchutki i czyściutki :)
Zalałem olej, odpaliłem i.... (tu zaduma nad własną głupotą i pechem) leje się jak się lało!

Niedostatecznie dokładnie wcześniej obadałem sprawę, a dopiero po porządnym wyglancowaniu silnika i niepotrzebnym zrzucaniu misy - okazało się że wyciek jest ciut wyżej - na pompie olejowej! Jak pech, to pech!

https://www.dropbox.com/s...C5%82u.jpg?dl=0

Już mniej by mnie bolało, gdyby ciekł uszczelniacz wału... a tu najwidoczniej poszedł oring za 50 groszy...
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że winna jest taka pierdółka!

https://www.dropbox.com/s...wyciek.jpg?dl=0


Wiem, że chcąc to naprawić - ponownie muszę zrzucić misę olejową oraz zdemontować rozrząd.
I tu kilka pytań:
Rozrząd wymieniany był jakieś 30 tys przebiegu temu, trochę jeszcze miał polatać i ciut mnie nie stać na marnację kasy - czy przy demontażu w celu usunięcia wycieku, można złożyć rozrząd na obecnych częściach? Czy też konieczna jest wymiana kompletu rozrządu? A może np sam pasek nowy wystarczy?

O ile mógłbym to sam rozbebeszyć, to powątpiewam czy umiałbym poprawnie rozrząd złożyć i ustawić - muszę zatem znaleźć Mechanika. Ile może kosztować taka usługa u kompetentnego człowieka?
Nie chodzi o to że chcę zaoszczędzić na siłę. Ale, miałem już kilka razy nieprzyjemność trafić na "speców" którzy przy inkasowaniu należności zwyczajnie mnie chcieli orżnąć jak głuptaka, co to nie ma pojęcia o własnym samochodzie i wciskali mi ciemnotę w zdecydowanie zawyżonej cenie ;)
Chciałbym zwyczajnie wiedzieć na ile się przygotować w tej frustrującej sytuacji. Frustrującej, bo pewnie kilka stówek po dupie by dogrzebać się do gumki za grosze :)
Jakieś namiary na sensownego mechanika w okolicach Wieliczki/Bochni/Niepołomic z ludzkimi terminami?

Trzecie, naiwne (wiem) pytanie - nie da się tego jakoś oczarować, zakląć, uszczelnić jakoś z zewnątrz? A może na przykład poradził by jakiś preparat niwelujący wycieki? Macie jakieś doświadczenia z takimi specyfikami?
Pytam trochę desperacko, bo zwyczajnie mam ból dupy na wydanie kupy kasy w związku z tak błahą usterką.
Pozdrawiam, Andrzej

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 18 Kwiecień 2018, 11:46   

powiem tak...
jak u mnie pokazała się plamka oleju pod autem i się tym zająłem...
to skończyło się na 1800zł (w tym wymiana koła pasowego i sprzęgiełka alternatora) rachunku i uszczelnieniu praktycznie wszystkiego...
uszczelnione zostało:
-miska olejowa
-pokrywa zaworów
-rurka turbo
-simering od strony rozrządu z wymiana rozrządu
-simering od strony sprzęgła
wszystko to było jedno po drugim bo jak wymieniłem jedno to ciśnienie wypychało drugie... więc tak bywa... ręce mi opadały ale nie miałem wyjścia...
nie chcę cię dołować ani mówić że u ciebie będzie tak samo... ale możliwe jest to co u mnie...
więc życzę ci żeby było tanio

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA