Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Xantia II break 3.0 problem z układem hydraulicznym
Autor Wiadomość
Miszi

Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 106
Skąd: Miastko
Wysłany: 19 Kwiecień 2018, 08:12   Xantia II break 3.0 problem z układem hydraulicznym

Witam wszystkich!


Jestem świeżo po zakupie księżnej z zawieszeniem hydractive 2. Stała ponad pół roku, ma stare sfery, da się nią jeździć, ale przed dłuższą trasą martwi mnie stan jej hydrauliki. Kilka dni temu miała wymieniane dwa przewody hydrauliczne, jeden od wspomagania. Lhm nowy.


Mianowicie, po odpaleniu i wypoziomowaniu, przy skrętach kołami odzywa się pompa, tak jakby w normalnym aucie była do wymiany pompa od wspomagania, zaczyna można powiedzieć "wyć". Kierownica dość ciężko chodzi. Zawieszenie mocno sztywne. Natomiast z położenia do jazdy podnosi się sprawnie i szybko do pozycji serwisowej. Konżektor cyka dość często, nie zmierzyłem jeszcze czasu między cyknięciami, bo aktualnie wymieniam poduchy silnika i będę testował dalej na dniach. Przy opuszczeniu na sam dół jest dużo pęcherzyków powietrza w zbiorniku. Cały spieniony. jak długo może odpowietrzać się układ i czy mogę mu pomóc oprócz podnoszenia i opuszczania auta.


Wiem, że temat rzeka i rozwiązań może być mnóstwo, lecz liczę na wasze porady co dalej sprawdzać i co wymieniać.


Na starcie planuje wsadzić inny konżektor.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 19 Kwiecień 2018, 09:02   

Na początek sprawdziłbym wszystkie sfery, piana z zbiorniku może oznaczać zapowietrzający się układ albo pękniętą membranę - sfera złom - azot pomieszał się z LHMem. Od tego zacznij.

Miszi napisał/a:
Na starcie planuje wsadzić inny konżektor.

Sprawdź najpierw samą sferę.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Miszi

Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 106
Skąd: Miastko
Wysłany: 19 Kwiecień 2018, 14:13   

To miałem na myśli, samą sfere w sensie. Zobaczę efekt, całą reszte mogę sobię na spokojnie w domu posprawdzać, muszę ją doprowadzić do w miare sprawnego stanu, żeby wrócic do Polski.

 
 
mamtu

Mój samochód: Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Olej napędowy
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 102
Skąd: Warszawa/Płochocin
Wysłany: 27 Maj 2018, 18:48   

Wymień gruszkę konzektora

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 24 Czerwiec 2018, 10:59   

Robisz pompki Góra dół i po 3-4 takich jak auto jest na glebie popuszczasz śrubę 12 na konzektorze... To jest sruba do spuszczania ciśnienia jednocześnie odpowietrza sam konzektor.

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Miszi

Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 106
Skąd: Miastko
Wysłany: 25 Październik 2018, 10:11   

Witam ponownie

Xantia ma wymienione sfery siłowników + konżektorową. Jest różnica w twardości jednak to jeszcze nie to. Płyn w zbiorniku pełen pęcherzyków. Wspomaganie też nie działa jeszcze sprawnie.

Podejrzewam, że muszę wymienić pozostałe 3 sfery, bo najprawdopodobniej mają popękane membrany. Przy odkręcaniu tylnej siłownikowej auto opadło do końca dopiero po jej wyciągnięciu.

Po nocy tył opada. Zawór antyopadu do czyszczenia?

Pozdrawiam

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 25 Październik 2018, 20:58   

Miszi, tyłek zawsze trochę siada. Chyba że leży całkiem na glebie, to mamy problem 😉

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Miszi

Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 106
Skąd: Miastko
Wysłany: 26 Październik 2018, 07:34   

opada za mocno, prawię do końca. Jeżdżę 5 lat xmem z HA więc podstawowe pojęcie mam, niestety nie mam doświadczenia z takimi starymi sferami. Do tej pory wszystko co robiłem, nadawało się jeszcze do jazdy. Więc żeby nie bawić się w spekulację, wymienię najpierw te puste gruchy i wtedy zobaczymy :)

Pozdro

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA