Wysłany: 19 Kwiecień 2018, 18:46 Wymiana półosi prawej
Witam wszystkich, mam pewien problem a brakuje mi trochę wiedzy. Wymienić muszę półoś prawą trzepie budą jak przyśpieszam przy wyższych prędkościach i są lekkie luzy na przegubie wewnętrznym więc zdecydowałem że wymienię półoś. 2.0 HDI (RHZ) manual MKI
1. Gdzie się spuszcza olej ze skrzyni i gdzie się go potem wlewa?
2. Jaki olej do skrzyni polecacie i ile go tam wchodzi?
3. Przy wymianie półosi planuję wymienić też ten uszczelniacz, podobno ten (012728) jest dużo lepszy niż te oryginalne, przerabiał to ktoś? (jest dość drogi i nie wiem czy aż tak warto)
4. Co jeszcze warto przy okazji tej pracy wymienić? (związane z półosią)
5. Dopuszczalny jest luz na przegubie wewnętrznym? Idzie nim szarpać góra dół na oko luz 0,3-0,5cm, ale nic nie trzaska podczas jazdy.
5. Na co zwrócić uwagę?
Dzięki wszystkim że podpowiedzi
_________________ Saxo & C5 MKI
ZygEla
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: ON
Wersja:: HB-Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Wrz 2013 Posty: 51 Skąd: Giżycko
Wysłany: 21 Kwiecień 2018, 07:32
Zacznij najpierw od sprawdzenia wyważenia kół oraz diagnostyki zawieszenia.
Zawieszenie było sprawdzone, felgi i opony wyważana i sprawdzane a nawet zmieniane. Niestety mam luzy (góra dół) przy przegubie wewnętrznym oraz drobny wyciek przy uszczelniaczu (podejrzewam że mechanik zwalił) no i niestety, jak się czegoś samemu nie zrobi, to nikt nam dobrze nie zrobi. Na początku tygodnia będę z tym walczyć, zobaczymy co z tego wyjdzie
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 22 Kwiecień 2018, 10:04
tez tak mam... ale jest to przeważnie wina wysokości auta...
zależy jaką w danym momencie zawieszenie ma... czasem tak się dzieje a czasem nie... luzów nie mam
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
No i jestem po wymianie, pierwszy raz to robiłem i.. poszło całkiem sprawnie.
Problem wibracji rozwiązany, a i przy okazji wymieniłem uszczelniacz półosi i olej w skrzyni biegów (manual). Zobaczymy na ile wystarczy nowa półoś
_________________ Saxo & C5 MKI
Tomasz1964
Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 84 Skąd: Gliwice
Wysłany: 30 Kwiecień 2018, 08:22
TomekSaxo napisał/a:
1. Gdzie się spuszcza olej ze skrzyni i gdzie się go potem wlewa?
2. Jaki olej do skrzyni polecacie i ile go tam wchodzi?
3. Przy wymianie półosi planuję wymienić też ten uszczelniacz, podobno ten (012728) jest dużo lepszy niż te oryginalne, przerabiał to ktoś? (jest dość drogi i nie wiem czy aż tak warto)
4. Co jeszcze warto przy okazji tej pracy wymienić? (związane z półosią)
5. Dopuszczalny jest luz na przegubie wewnętrznym? Idzie nim szarpać góra dół na oko luz 0,3-0,5cm, ale nic nie trzaska podczas jazdy.
5. Na co zwrócić uwagę?
Jesteś mądrzejszy o swoją praktykę, zatem prosiłbym o więcej szczegółów dla potomnych.
Mnie też to czeka.
Dziękuję.
Usterka dość trudna do wykrycia, luz jak wspominałem miałem bardzo mały ale na podniesionych kołach i odpalonym samochodzie i 1 biegu było widać że jakieś tam bicie jest. Auto wibrowało tylko przy większych prędkościach i tylko w momencie przyspieszania.
Odpowiadając na pytania:
1. Gdzie się spuszcza olej ze skrzyni i gdzie się go potem wlewa? Trzeba mieć klucz 8mm kwadrat i wkłada się go na końcu skrzyni, praktycznie najniższy punkt w skrzyni. Wlewa się przez czujnik od wstecznego, jest on nad filtrem powietrza, można do tego celu zdjąć filtr powietrza ale nie jest to konieczne. Rurka lejek i też się uda.
( I TUTAJ WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA MOJEGO PRZYJACIELA KTÓRY ZADZWONIŁ DO MNIE I MI O TYM POWIEDZIAŁ )
2. Jaki olej do skrzyni polecacie i ile go tam wchodzi? Książkowo wchodzi 1.8litra, ale wlałem 2litry, trafiłem na dość spory rabat i zalałem książkowo czyli: TOTAL 75W80 BV
3. Ostatecznie kupiłem taki uszczelniacz: 32X50X10 FPM BAVISLSFRDX7+ jest dość drogi (50zł) ale bałem sie wkładać coś za 10 zł
4. Co jeszcze warto przy okazji tej pracy wymienić? (związane z półosią) W moim wypadku padło na uszczelniacz, już wcześniej wiedziałem że mam wyciek w tym miejscu, ale nic z tym nie robiłem bo było śladowo a i tak wiedziałem że go wymienię przy wymianie półosi. Jak się okazało później w skrzyni był niecały litr oleju.
5. Przy wkładaniu półosi trzeba dość mocno uważać na uszczelniacz, nowa półoś dość ostre ma krawędzie na końcu, myślę że można by było uszkodzić. Warto wyczyścić te gniazdo gdzie osadza się łożysko (czy jak to się zwie), łatwy dostęp więc papierem łatwo to wypolerować. Duże problemy miałem z nakrętką do spuszczania oleju ze skrzyni, warto tutaj wydać 30 zl na porządny klucz
Aby wyjąc półoś wystarczy:
1- odkręcić nakrętkę od sworznia i wybić wachacz (mi to się udało łomem),
2- odkręcić nakrętkę w piaście (klucz 36), lekko popukać, skręcamy koła w lewo aby łatwiej wyjąć z piasty, trzeba trochę popchać to wszystko(czyli cały siłownik pchamy aby wydobyć półoś), siłownikowi nic nie będzie, kilka centymetrów i półoś wychodzi z piasty
3- odkręcamy 2 śruby przy podporze (czy jak to się tam zwie) i gotowe, półoś wychodzi praktycznie sama bez większych problemów.
W moim wypadku nie poleciał mi olej ale i tak warto wymienić cały olej przy tej operacji.
Nowa półoś ma mądrzejszą nakrętkę niż ta oryginalna i warto ją zastosować (klucz 32)
Całkowity koszt: 50 uszczelniacz, 350 półoś NOWA z fraauto (jest solidna), 30 klucz do 8mm kwadrat, 100 olej skrzyni, 70 zł alkohol, brykiet, kiełbasy i karczek RAZEM: 600 zł Robiłem to pierwszy raz i poszło całkiem sprawnie
Wibracji brak, wycieki załatane, skrzynia odczuwalnie lepiej chodzi, no i dodatkowe doświadczenie i satysfakcja i pewność że jest zrobione dobrze.
Ceny w warsztatach w Rybniku po znajomości to 300-500 za robociznę, więc myślę że warto było poświęcić się i zrobić to samemu.
_________________ Saxo & C5 MKI
Tomasz1964
Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 84 Skąd: Gliwice
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum