Jak w temacie koledzy, na jakie wydatki i części jeszcze się przygotować przy okazji jego wymiany? W ASO barany krzyknęły mi 1200 zł!! plus części, czyli tylko sama robocizna.
Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009 Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 200 Skąd: Chełm
Wysłany: 13 Luty 2018, 17:51
Panowie już po zawodach, pokrywa zaworów była prawie przetarta na wylot przez łańcuch, co chodzi o koszta, łańcuszek z napinaczem INA 250zł, kpl wszystkich uszczelnień uszzcelek simmeringów podkladek prawie 500zł, robocizna 1000 zł włacznie z czyszczeniem całego układu dolotowego, miski smoka, całej góry wymiana oleju i doszła do tego regeneracja wtryskiwacza w bosh serwis 400zł, całość 2100. Cisza, silnik wkońcu mruczy a nie jarmoli a spalanie w trasie zmalało
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Kwiecień 2018, 18:45
jaro324, Po jakim przebiegu go wymieniałeś? Jakieś objawy jego zużycia były?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009 Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 200 Skąd: Chełm
Wysłany: 23 Kwiecień 2018, 20:23
188 000km objawy w postaci wyraźnie słyszalnego dzwonienia łańcucha o pokrywę zaworów. Mam zdjęcia jak fajnie luźny łańcuszek wyżłobił niezły rowek w tej pokrywie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Kwiecień 2018, 22:25
No to szybko się łańcuszek skończył. Szybciej niż rozrząd na pasku w tych silnikach....
A na jakim oleju jeździł? Może długie czasy między wymianami oleju były?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009 Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 200 Skąd: Chełm
Wysłany: 27 Kwiecień 2018, 20:07
Pasek był wymieniany po 120 000tyś olej z niską zawartością popiołów wymieniany u niemca jak fabryka przykazywała czyli niestety co 30 tyś przynajmniej do 156 000 do ostatniego wpisu w książce serwisowej, sam łańcuch jeszcze by śmignął drugie tyle tylko jego napinacz się zużył.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Kwiecień 2018, 21:13
Mój pikuś ma 200k na budziku. Chyba przebieg oryginalny bo rozrząd był oryginał z fabryki. Pewnie 300k by nie przejechał Zastanawia mnie właśnie trwałość łańcuszka bo nie zaglądałem do niego. Auto 7 lat w Polsce i mam nadzieję , że olej wymieniany częściej bo Polak dba o auta
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009 Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 200 Skąd: Chełm
Wysłany: 27 Kwiecień 2018, 21:41
Jak nie hałasuje i nie dzwoni w obudowę to nie ruszaj, przypomniałem sobie jeszcze taki drobny szczególik, otóż przewód olejowy metalowy który doprowadza olej do turbiny był prawie nie drożny, to taka suma wypadków, o dziwo turbinka po oznaczeniach oryginalna 2007r. sprawuje się i ma OK
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Kwiecień 2018, 21:57
Przy 1,6HDI turbina jest łatwo dostępna. U szwagra w C4 wymienialiśmy tą śrubę. Wydłubałem sitko z tej śruby ale szwagier za dużo powera miał i urwał. Nowa kosztuje ok 25zł.
W moim 2.0HDI niestety turbina zakopana i z drugiej strony silnika. Mam nadzieję, że olej był na tyle często zmieniany, że sitko nie zapcha się....
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum