Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Automat AL4 i jego serwis
Autor Wiadomość
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 19 Maj 2016, 11:53   Automat AL4 i jego serwis

Powiedzcie mi jak to jest z tą skrzynią: że olej trzeba zmieniać to oczywista oczywistość, w necie jest sporo filmików na ten temat. Ale chodzi o filtr oleju skrzyni biegów. Dostępne są, nawet niedrogo (60-80zł)


i z wyglądu oraz z faktu że występują również w zestawie z uszczelką (misy ?) wygląda na to że teoretycznie wymienialny przy serwisowaniu.
Natomiast opinie są takie że filtra oleju w tej skrzyni nie da się wymienić przy serwisie gdyż jest on gdzieś tam zabudowany i wymienialny jedynie przy okazji remontu skrzyni
Jest jakiś tam schemat przekroju ale nigdzie nie pokazuje on umiejscowienia tego filtra

http://www.prnd.pl/automa...p0-al4,4,3.html
To jak to jest z tą skrzynią ?

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 19 Maj 2016, 12:19   

Jedyna pokrywa która jest w al4 uszczelniana taką uszczelką jak micha przy każdym innym automacie znajduje się z przodu i pod nią jest kaseta sterująca i sławne elektrozawory. Po jej demontażu filtra nie zobaczysz. Wymienny jest tylko po rozpołowieniu skrzyni. Wymień sam olej statycznie ze 2 razy i odczujesz różnice. Gwarantuje

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 19 Maj 2016, 12:44   

Czyli jednak dobrze gadają że filtr niewymienialny przy serwisowaniu.
A jak z dynamiczną metodą wymiany ? Jest możliwość jej przeprowadzenia w tej skrzyni ?
Statycznie to wiadomo: z 7L pełnego stanu oleju w skrzyni 2,5 do 3 max zlatuje

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 19 Maj 2016, 21:24   

Piasek, no niby możliwość dynamicznej wymiany jest. Osobiście nie próbowałem bo nie mam kanału, a bez niego trzeba pół samochodu rozebrać żeby dostać się do chłodnicy oleju. Wymieniłem 2x statycznie i różnica kolosalna. Polecam kazdemu. A że u mnie zaczynała już od czasu do czasu wchodzić w awaryjny to wymieniłem od razu elektrozawory. Efekt końcowy przeszedł moje najśmielsze oczekiwania :mrgreen:

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 20 Maj 2016, 07:35   

Popytam jeszcze warsztaty specjalizujące się w automatach czy oferują wymianę dynamiczną i ile sobie za usługę życzą. Jak będą problemy itp pozostaje podnośnik u znajomego mechanika, notebook z odpalonymi filmikami z YT i ręczna robota.
Chociaż przyznam że sama statyczna za prosta nie jest: brak bagnetu umożliwiającego kontrolę, jakieś dolewanie na pracującej skrzyni... Brrrr....

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 20 Maj 2016, 09:37   

Piasek, nic nie będziesz dolewać. Nalać trzeba po prostu około pół litra oleju wiecej niż spuściłeś. Grzejesz skrzynie do bodajże 50 stopni i sprawdzasz poziom. Ja sprawdzalem tylko raz, i wyciekła może setka oleju. Przyjechałem 1 tys km i wymieniłem olej dtugi raz. Powodzenia

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 20 Maj 2016, 10:27   

A co za oliwę zastosowałeś u siebie ?
Bo z tego co widzę najbardziej polecana i popularna to ten Ravenol



 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 21 Maj 2016, 01:52   

Ja wlałem tak jak fabryka każe Esso LT71141. Z tą różnicą że Esso już nie istnieje, teraz ten olej produkuje Mobil. Oznaczenie to samo tylko producent inny (Mobil LT71141). Równie dobrze można lać każdy który spełnia normę Dexron II. Na stronce prnd.pl jest tabela z normami i olejami które je spełniają.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 10 Październik 2016, 08:49   

A jeszcze pytanie techniczne:
PSA i Renault stosują te skrzynie. I tak np ten sam Ravenol do PSA poleca olej ze zdjęcia powyżej tak do Renaulta (Scenic II) też z 2008r czyli ta sama skrzynia, ten sam rok produkcji poleca już inny
Dexron III H



Ta sama skrzynia, ten sam rok produkcji, a dwa różne oleje... ??

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 10 Październik 2016, 09:48   

Piasek, poczytaj w internecie na temat płynów ATF.

Cytat:
Rekomendowany olej do automatycznej skrzyni biegów DP0 (AL4) to Texaco: Synthetic ATF Heavy Duty Esso LT 71 141 oraz Renault - ATF Elf Dextron III. Można również stosować olej firmy Ravenol, ponieważ odpowiada on poniższym specyfikacjom:

Alfa Romeo 20HP 14891900
ATF LT 71141; ATF LA 2634
BMW 8322 9407765; BMW 8322 9407807
Citroen/Peugeot AL4 PR 9736.22
Jaguar JLM 20237
LandRover STC4863
Mercedes A 0019892203
Porsche 999.917.547.00
Renault DP0
VW/Audi G052162 A1/A2/A6 ; VW LT 52 162
ZF S671 090 170


Cytat pochodzi stąd: http://www.prnd.pl/automa...p0-al4,4,3.html

Czyli z ichniego na nasz. Wlać możesz wszystko co spełni normę DII bodajże. Poszukam jeszcze takiej fajnej tabelki, ale nie wiem czy znajdę.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 10 Październik 2016, 14:11   

Z tego co poczytałem na stronie Ravenol`a to w zasadzie można je stosować zamiennie.

 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 14 Listopad 2016, 14:55   

Olej w silniku w sobotę zmieniałem i obejrzałem ten korek spustowy skrzyni: u mnie już jest okrągły na klucz-kwadrat. Dalej pod nim i tak znajdę jeszcze jeden ?
Trwało to bo czekałem za przeźroczystym wiadrem z dobrą podziałką/skalą żeby wiedzieć dokładnie ile spuszczone oleju zostało czyli ile nalać świeżego.

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 15 Listopad 2016, 11:39   

Piasek, tak jest. Odkręcisz pierwszy, pójdzie trochę oleju. Odkręcisz potem "drugi" i zejdzie aż skrzynia będzie sucha. Zakręcasz wszystko do kupy, lejesz około 3.5 litra oleju, grzejesz skrzynie do 60 stopni i na D sprawdzasz poziom. Odkręcasz pierwszy korek, ma polecieć trochę oleju, jak zacznie kapać to zakręcasz i gotowe.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 16 Listopad 2016, 08:26   

Cały czas tylko nie rozumiem czemu służy to ponowne odkręcenie pierwszego korka i upuszczenie oleju...
Spuszczam 3,5L oleju (zakładam że tyle spuszczę), po to wiadro z podziałką, nalewam dokładnie tyle samo, po co zatem mam otwierać ten korek i spuszczać powiedzmy 2-3 setki albo i więcej co da mi wynik taki że spuściłem 3,5L, wlałem tyle samo czyli 3,5L i spuściłem mu prawie pół litra co sprawia że ostatecznie spuściłem 3,5 oleju a wlałem tylko 3L

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 16 Listopad 2016, 20:24   

Piasek, ja też nie wiem czemu ma to służyć ale procedura jest taka a nie inna i tak robiłem. Spuszczasz olej o temperaturze załóżmy 35 stopni, zalewasz taki o temperaturze 15 st. a poziom sprawdzasz gdy ma 60 :) Rozszerzalność temperaturowa. Widocznie na ATF temperatura działa znacząco, bo widełki są bardzo wąskie. Jak dobrze pamiętam to dla AL4 to 60 (+2 -8) stopni Celsjusza.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA