kikan82
Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: xsara
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 17 Mar 2015 Posty: 68 Skąd: Łódzkie
Wysłany: 24 Maj 2018, 10:00 Duze spalanie
Witajcie drodzy forumowicze
Pisze nowy temat bo nie moge.znaleść czy ktoś już go wertował czy nie.
Mam 2 litrowa xsare w kombi hdi 90 koni spalanie wacha sie tak miedzy 7 a 10 w trybie awaryjnym nawet wiecej zmienilem regulator cisnienia paliwa na innny tez uzywany i tez byl blad w koncu skusiłem sie na nowke oczywiscie bledy pokasowane itd. Po wymianie w miescie nie schodzi z 9 a na trasie 6 fo taka norma..
Moj kolega ma taka sama.xsare identyko kolor sie rozni i mu pali przy maks jezdzie i obciazeniu 7 do 8
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4243 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Maj 2018, 14:48
Xsara I 90km -miasto w zasadzie bo dojazd do pracy 6km to w przedziale 6.3-6.7 latem, a tak zimą bez mrozu to 7.5litra ,zaś trasa potrafię zejść do 5 litrów oszczędnej jazdy bez szaleństw,5.5 to w trasie norma jak się nie gna Ps. zobacz hamulce,wczoraj uwalniałem tył klocki bo syf, na ręcznym była bieda a tak niby działały normalnie,nie przemieszczały się w prowadnicach,mnie nie blokowało ale może- bo to już kiedyś robiłem Zablokowane mogą nie odbijać od tarczy.Druga sprawa czysty filtr powietrza;)
kikan82
Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: xsara
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 17 Mar 2015 Posty: 68 Skąd: Łódzkie
Wysłany: 24 Maj 2018, 20:09
kolego hamulce są sprawne:), dzisiaj średnie spalanie po skasowaniu kompa manetką wskazalo 15l i spadalo do 9 i weszlo na 10 i koniec potem odchyly litra, nie mam pojęcia kto mógłby to ogarnąc podobno jest pare rzeczy w dieslu ktore odpowiadają za spalanie ale nie wiem dokładnie które. Wiem ze to 2 litorwy silnik wiem że kombi ale przesada troche
Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011 Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 696 Skąd: Lublin
Wysłany: 25 Maj 2018, 09:35
Miałem taki sam motur w Xantii i nigdy mi nie spalił w mieście więcej niż 6,5/100. W trasie spokojnie schodziłem nim do 5/100.
Natomiast wysokie spalanie (jakieś 15/100) w Xsarze na benzynę było spowodowane wypięciem się wtyczki z sondy Lambda. Psik psik "kontaktem" i dociśnięcie jej rozwiązało problem.
HDi jest na tyle prostym silnikiem, że to jest jakaś tzw. pierdoła.
Podepnij się pod Lexię, może wywali jakieś błędy i nakieruje na usterkę.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4243 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Maj 2018, 18:06
kikan82,Może przekłamywać czujnik temperatury,przepływomierz a do nich stosuje się komputer i ustala dawkę (na ssaniu jak latem widzi że mróz;)) Bez mechanika z lexią się nie obędzie
kikan82
Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: xsara
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 17 Mar 2015 Posty: 68 Skąd: Łódzkie
Wysłany: 25 Maj 2018, 23:14
ogolnie byl podpinany pod kompa to nie bylo zadncyh bledow( nwm tylko czy pod lexie)
jezeli chodzi o termostat to byl wymieniany kiedys bo dziwnie u mnie pokazywalo temperature to znaczy jak mialem tdika to doszlo np do 90 i bylo dopiero jak auto ostyglo to malalo natomiast tu jest np przy 60 czy 70 i dopiero jak stoje w korku wzrasta to wyzej temp i odpala sie wentylator. nie wiem czy tam musi byc czy jak a jak np wlaczam kilme no to w np toledo cal yczas prawie chodzil wentylator a tutaj chwile chodzi wylacza sie potem znowu chwile chodzi i znowu sie wyalcza
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Maj 2018, 15:57
A moze dalbys wtryski do sprawdzenia? Wyciagnij i do warsztatu zajmujacego sie regeracja. Tylko na specjalnej maszynie mozna ocenic ich stan. Po 15 latach ich stan nie bedzie idealny. Nastepna sprawa to termostat - to od niego zalezy prawidlowa temp. silnika, a od temp. rowniez dawka paliwa. Sadzac po objawach, ktore opisales , termostat do wymiany. Te silniki nagrzewaja sie powoli, ale musza trzymac temp. powyzej 80 stopni, niezaleznie od trybu jazdy. Czujnik temp. tez moze przeklamywac, ale to mozna zobaczyc testerem w parametrach silnika. Na zuzycie paliwa wplyw ma tez prawidlowo ustawiony rozrzad ( dokladnie w punkt ), stan czujnika temp. paliwa, czujnik temperatury powietrza, ogolny stan silnika, stan ukladu jezdnego, hamulce, geometria zawieszen , no i rowniez kierowca...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum