Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciągłe wypalanie filtra fap
Autor Wiadomość
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 10 Czerwiec 2018, 15:25   

Witam ponownie Szanowne Grono. Dalsza część moich opowieści co zrobiłem a czego nie zrobiłem. Wielkie podziękowania w stronę kolegi Pyotrek. Chyba sytuacja wyglądała jak napisałeś.Do rzeczy. W BSI wyłączyłem filtr cząstek stałych, który jakiś czas temu włączyłem aby sprawdzić stan tego filtra w parametrach.Pojechałem do majstra od tłumików celem wykręcenia puszki.Miał opory że się tego nie tyka ale po moich namowach zrobił to.Musiał śruby grzać palnikiem. i co? pucha totalnie pusta.Katalizator jest a filtra ni chu chu,pusto.Auto dalej dymi.Lexia i podczas zmiany parametrów w którymś momencie silnik zgłosił mi się jako RHY. Czyli sterownik przeprogramowany.Zabrałem się za EGR. Rozkręcam co się da aby go wykręcić.Nie dałem rady z powodu małej ilości miejsca na moje łapki i klucze. Pod palcem czułem jakby kawałek wystającej blaszki na styku połączenia EGR. Silnik pozostawiłem w takim rozebranym stanie(jak na foto) i musiałem dojeżdżać do pracy jakieś 3 km w jedną stronę.Auto jeszcze troszkę dymi. Dzisiaj pojeździłem w takim stanie i nie widzę dymu. Ruszając na światłach wcisnąłem pedał w podłogę na 1 biegu. Za mną mały czarny dymek. wymieniając olej w silniku troszkę przelałem do samego max bo nie mogłem się dopatrzeć ile jego jest, był taki czysty.Będę musiał troszkę upuścić żeby móc kontrolować przybywanie oleju.Cały dolot z Intercoolerem w oleju.Muszę wyczyścić. I co dalej?



IMG_20180606_161315.jpg
Plik ściągnięto 44 raz(y) 192,92 KB

IMG_20180606_161241.jpg
Plik ściągnięto 35 raz(y) 203,59 KB

IMG_20180606_102002.jpg
Plik ściągnięto 47 raz(y) 215,2 KB

IMG_20180606_095732.jpg
Plik ściągnięto 48 raz(y) 221,61 KB

 
 
Pyotrek

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Czerwiec 2018, 15:40   

Oleju nie będzie przybywać bo nie masz wypalania FAPa, więc będzie go tylko trochę ubywać, w zależności od warunków jazdy najprawdopodobniej będziesz musiał dolać z 0,5l między wymianami co 10tyś km.

Ilość oleju w dolocie zależy od stanu turbiny i niestety od odmy, zawsze go tam trochę będzie.


Co do zrzutów masz dogrzewacz?:
Opcja dodatkowego palnika?

Przestawiałeś Zespół danych?

Nigdy nie pamiętam czy D1 to bez FAP a D2 z FAP czy odwrotnie.

 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 10 Czerwiec 2018, 18:53   

Od 38 lat jeżdżę samochodami,różnymi i wiem że jednak oleju powinno ubywać, i do tej pory tak miałem. Od wymiany oleju do wymiany,ubywało od max do min.Raczej nigdy więcej. Jeżdżę osobowymi jak i ciężarowymi.Ale do tej pory nie miałem takiej sytuacji z olejem. Nawyk,sprawdzanie na miarce przed porannym uruchomieniem silnika.
Nie mam pojęcia o co chodzi z tym dogrzewaczem, mam tą dodatkową nagrzewnice we filtrze powietrza, co też po raz pierwszy widzę takie rozwiązanie.
Zespołu danych nie przestawiałem,nie mam pojęcia do czego to służy.
Dziękuję za zainteresowanie, może pozostanie coś po Nas dla potomnych.
Nie rusz, nie dotykaj bo tylko zepsujesz.

 
 
Pyotrek

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Czerwiec 2018, 00:59   

Masz webasto? bo jeśli nie ta opcja powinna być wyłączona, a dogrzewacz to jest takie uproszczone webasto, miał pomóc szybciej nagrzać samochód po uruchomieniu i nie działał samodzielnie, podaj VIN może fabrycznie był zamontowany.

Z moich informacji wynika że jedna z tych opcji była właśnie dla silnika z FAP, a druga bez.

 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11 Czerwiec 2018, 22:53   

Już jestem po pracy.Mogę teraz odpowiedzieć, wizualnie nie mam czegoś takiego.A mój VIN to VF7DERHSB76413764.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Czerwiec 2018, 23:27   

Oto co kolega powinien mieć w aucie:

Dane pojazdu

Linia produktu C5
Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 09623 CJ 1 0234
Data Początku Gwarancji 30.05.2003
OPB R008
NRE e2*98/14*0249*02
Informacje ogólne
RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY
ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU CITROEN
LINIA PRODUKTU C5
TYP NADWOZIA KOMBI 5DRZW
WYKOŃCZENIE WYSOKA ŚREDNIA
SILNIK DIESEL TURBO DW10ATED FAP
PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5
RODZAJ FARBY LAKIER METALICZNY DWUWARSTWOWY
KOLOR NADWOZIA EYL - LAKIER SZAROŚĆ ISLANDII
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ TKANINA DAPER "KX"
KOLOR OKŁADSZIN "FY"
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA ML5C
SILNIK (TYP) SILNIK TYP EW/DW
Dane pojazdu
WYKOŃCZENIE WYSOKA ŚREDNIA
RODZAJ FARBY LAKIER METALICZNY DWUWARSTWOWY
KOLOR NADWOZIA EYL - LAKIER SZAROŚĆ ISLANDII
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ TKANINA DAPER "KX"
KOLOR OKŁADSZIN "FY"
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA ML5C
PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROW STAŁE
Zasilanie silnika
SILNIK DIESEL TURBO DW10ATED FAP
CZUJNIK WODY FILTRA PALIWA BEZ CZUJNIKA OBECNOŚCI WODY W OLEJU NAP
PALIWO OLEJ NAPĘDOWY
USUWANIE ZANIECZYSZCZEŃ (SILNIK) UKŁ OCZYSZ SPALIN CEE 2000 (SILNIK)
SILNIK (TYP) SILNIK TYP EW/DW
CHŁODZENIE OLEJU WYMIENNIK WODA/OLEJ SILNIKOWY
SILNIK (CHŁODZENIE) CHŁODNICA GRUB.: 27 - 21 DM2 ALU SPAW
AUTODIAGNOSTYKA EOBD BEZ AUTODIAGNOST. "EOBD"
SYSTEM ANTYZANIECZYSZCZENIOWY RECYRKULACJA SPALIN "EGR"
TECHNIKA USUWANIA ZANIECZYSZCZEŃ POJAZDU UKŁ OCZYSZ SPALIN TECH POJAZD L4
FILTR CZĄSTEK (FAP) FILTR PRZECIWPYŁOWY
WENTYLATOR 1 WENTYLATOR 500W
WARIANT SKOJARZONY WTRYSK SYSTEM WTRYSKU BOSCH
OBUDOWA PRZEPUSTNICY (DOLOT POWIETRZA DO SILNIKA) BEZ OBUD.PRZEPUSTN. (DOLOT POWIETRZA DO SILNIKA)
Skrzynia biegów, Napęd
PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA ML5C
PRZEKŁADNIA PRZEŁOŻENIE CP 16 X 65
KOŁO STYLIZOWANE KOŁO ZE STOPU IMOLA 15-CAL.
SPRZĘGŁO SPRZĘGŁO HYDRAUL STER WSPOMAGANE
USZCZELNIACZ OD STRONY KOŁA USZCZEL. OD STR. KOŁA ŚREDN. 20
USZCZELNIACZ OD STRONY MOSTU USZCZEL. OD STR. MOSTU JB3A
OGUMIENIE (WYMIARY, TYP) OPONA 205X65X15 H
KOŁO (TYP) MONTAŻ KOŁA ZE STOP LEK 1
WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OGUMIENIU WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OPONACH
SKRZYNIA BIEGÓW (TYP) SKRZYNIA MECHA ML
Zawieszenie, Układ kierowniczy, Hamulce
PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROW STAŁE
UKŁAD ANTYPOŚLIZGOWY (ASR) BEZ SYST ZAPOB POŚLIZGOWI KÓŁ
PRZESUW MECHANIZMU KIEROWNICZEGO PRZESUW MECHAN. KIEROWNICZ. 148
ZAWIESZENIE ZAW NORMALNE
ZAWIESZENIE AKTYWNE ZAWIESZENIE HYDROAKTYW. 3
DYNAMICZNA KONTROLA STABILNOŚCI Z SYSTEMEM ESP
Nadwozie, Wyposażenie
ZDOBIENIA BOCZNE (WYGLĄD) LISTWY OCHRONNE BOCZNE W KOL NADW
ZDOBIENIA BOCZNE (WYMIARY) OSŁONY BOCZN. Z TWORZYWA
KOŁPAK (STYL) BEZ KOŁPAKA OZDOBNEGO KOŁA
ŚWIATŁO OŚWIETLENIA PROGU BEZ ŚWIATŁA OŚWIET PROGU
OSŁONA DODATKOWA (POD SILNIKIEM) BEZ DODATKOWEJ DOLNEJ OSŁONY SILNIKA
FUNKCJA DODATKOWA LUSTERKA WSTECZNEGO ZEW. SKŁAD. ELEKTR. KIER+PASAŻER + PRZY COFANIU
WYCIERACZKA PRZEDNIA WYCIERACZKA PRZED Z CZUJNIKIEM OPADÓW
WYCIERACZKA TYLNA WYCIERACZKA TYL
WYCIERACZKA REFLEKTORA BEZ WYCIERACZEK REFLEKTORÓW
PRZEPUSTNICA PRZEDNIEGO PASA BEZ ZAŚLEPKI W PASIE PRZEDNIM
BAGAŻNIK ZEWNĘTRZNY MONTAŻ Z BAGAŻNIKIEM DACHOWYM
REFLEKTOR PRZECIWMGIELNY REFLEKTORY PRZECIWMGIELNE
KOŁO ZAPASOWE KOŁO BLACHA STALOWA + OPONA STAND
OSPRZĘT ZEWNĘTRZNY KLAMKI ZEWN. + LUST. WSTECZ. ZEWN. KOL.NADW.
DACH OTWIERANY DACH SZTYWNY
MASKOWNICE ZDERZAKÓW PAS OCHR ZDERZAKA W KOLORZE NADWOZIA
SZYBA (TYP) PRZEDNIA SZYBA ATERMICZNA
Wyposażenie wnętrza
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ TKANINA DAPER "KX"
ALARM ANTYWŁAMANIOWY BEZ ALARMU ANTYKRADZIEŻOWEGO
PODŁOKIETNIK SIEDZENIA TYLNEGO Z PODŁOKIETNIKIEM TYL
RADIO TELEFON INST WSTĘP MONT RADIOTELEF (ANT+PRZEWÓD)
STOPNIOWANIE BIEGÓW PODZIAŁKA W KM/H
STRONA KIEROWNICY (STANOWISKO KIEROWCY) KIEROWNICA PO LEWEJ
OGRZEWANIE DODATKOWE BEZ DODATKOWEGO OGRZEWANIA
WYPOSAŻENIE TABLICY ROZDZIELCZEJ DESKA ROZDZIELCZA PANEL WYKOŃCZ. MARLY
OKŁADZINA PRZESTRZENI ŁADUNKOWEJ. DYWANIK BAGAŻN. PVC+BOKI WYK. DYWAN.
SZUFLADA POD FOTELEM 2 SZUFLADY POD FOTEL
GŁOŚNIK 4 GŁOŚ PRZED (2 TW + 2 PRZED) + 2 GŁ TYL
STEROWANIE AUTORADIA ZDALNE STEROWANIE RADIOODTWARZACZEM
IZOLACJA (ZASŁONY, BOCZNE OSŁONY P-SŁONECZNE, SZYBERDACH) BEZ ŻALUZJI TYL
NADSTAWKA SIEDZENIA PRZEDNIEGO PASAŻERA PODWYŻSZ SIEDZ PASAŻERA REGUL PRZODU
STEROWANIE SIEDZENIA PRZEDNIEGO KIEROWCY STER RĘCZNE FOTELEM PRZED KIEROWCY
STEROWANIE SIEDZISKA PRZEDNIEGO PASAŻERA STER RĘCZNE FOTELEM PRZED PASAŻERA
REGULACJA SIEDZISKA PRZEDNIEGO KIEROWCY BEZ REGUL. LĘDŹWIOW. KIER.
ELEMENTY OKŁADZIN WEWNĘTRZNYCH TAPICER. SŁUP. ŚRODK. + TYL. SŁUP. TKANINA
PODŁOKIETNIK SIEDZISKA PRZEDNIEGO PODŁOKIETNIKI PRZED KIEROWCY I PASAŻERA
ODTWARZACZ PŁYT KOMPAKTOWYCH BEZ INSTALACJI DO MONT ODTWARZACZA CD
SKRZYNKA (PUDŁO) NA CZĘŚCI/NARZĘDZIA ZE SCHOWKIEM
SYSTEM NAWIGACJI BEZ SYSTEMU NAWIGACJI
CD-ROM DLA SAMOCHODOWEGO PC BEZ CD ROM DLA AUTO-PC
ŻARÓWKI REFLEKTORÓW ŻARÓWKA HALOGENOWA
PODNOŚNIK SZYBY TYLNEJ PODN. SZYB. TLN. ELEKT. STER. SEKWENC. + RYGLOW.
WYŚWIETLACZ WYŚWIETLACZ (RADIO+ZEGAR+ I LUB T>,CD)
LUSTERKO PODRĘCZNE PASAŻERA LUSTERKO KIER+PASAŻ Z OSŁONĄ I OŚWIET
WSKAŹNIK OLEJU ODBIORN. TEMP.
MATA GRZEJNA FOTEL BEZ PODGRZEWANIA
OŚWIETLENIE DOLNE WNĘTRZA NADWOZIA BEZ OŚWIETL. DLN. KABINY
ZABEZPIECZENIE TYLNEGO PASAŻERA Z OCHRONĄ PASAŻERA TLN.
BLOKADA PODUSZKI POWIETRZNEJ RĘCZNE WYŁĄCZENIE PODUSZKI POWIETRZNEJ
REFLEKTOR, KOREKTOR POCHYLENIA BEZ REGULACJI ŚWIATEŁ
ODBIORNIK RADIOWY SYST. AUDIO ODTW. CD RDS "RD3"
CHŁODZENIE KLIMATYZACJI CHŁODZENIE AUTOMATYCZNE
REGULATOR SZYBKOŚCI REGULACJA PRĘDKOŚCI
WEWNĘTRZNE LUSTERKO WSTECZNE LUST WEW DZIEŃ - NOC PODWÓJNE ELEKTROCHR
SCHOWEK, PRZESTRZEŃ ŁADUNKOWA Z SIATKĄ W BAGAŻNIKU
WYKRYWANIE PRZESZKODY CZUJNIK PRZESZKODY
WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OGUMIENIU WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OPONACH
WZMACNIACZ KOREKTORA BEZ AMPLITUNERA
CZĘSTOTLIWOŚĆ RADIOWA CZĘSTOTL. RADIOWA EUROPA ZACHODNIA
STEROWANIE RYGLOWANIEM ZAMEK ZWYKŁA BLOKADA
SZYBA (TYP) PRZEDNIA SZYBA ATERMICZNA
KIEROWNICA KIER SKÓRA 2 RAMIONA
WENTYLATOR 1 WENTYLATOR 500W
PAKIET " AMBIANCE" PAKIET AMBIANCE WYKOŃCZ. MARLY
Elektryka
ALTERNATOR ALTERNATOR KLASA 15
ROZRUSZNIK ROZRUSZNIK KLASA 6
OŚWIETLENIE SPECJALNE WŁĄCZANIE AUTOMATYCZNE ŚWIATEŁ
ŚWIATŁO OŚWIETLENIA PROGU BEZ ŚWIATŁA OŚWIET PROGU
FUNKCJA DODATKOWA LUSTERKA WSTECZNEGO ZEW. SKŁAD. ELEKTR. KIER+PASAŻER + PRZY COFANIU
ŻARÓWKI REFLEKTORÓW ŻARÓWKA HALOGENOWA
OŚWIETLENIE DOLNE WNĘTRZA NADWOZIA BEZ OŚWIETL. DLN. KABINY
REFLEKTOR PRZECIWMGIELNY REFLEKTORY PRZECIWMGIELNE
REFLEKTOR, KOREKTOR POCHYLENIA BEZ REGULACJI ŚWIATEŁ
Marki wyposażenia
WARIANT SKOJARZONY WTRYSK SYSTEM WTRYSKU BOSCH
Inne
KRYTERIUM ZMIENNOŚCI, KLIENCI, KONCEPCJA SERIA SPECJALNA N1
ATMOSFERA ATMOSFERA NORMALNA
STRONA KIEROWNICY (STANOWISKO KIEROWCY) KIEROWNICA PO LEWEJ
TOCZENIE SIĘ SZEROKIEJ DROGI
OSPRZĘT ZEWNĘTRZNY KLAMKI ZEWN. + LUST. WSTECZ. ZEWN. KOL.NADW.
MODUŁ ZARZĄDZAJĄCY BSI LIGHT COM 2000
TRÓJKĄT OSTRZEGAWCZY KLIMA TRÓJKĄT OSTRZEGAWCZY

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 10 Lipiec 2018, 15:26   

Ponownie witam Szanowne Grono. Ciąg dalszy moich opowieści. Zaślepiłem EGR bo jednak nie był ślepy. Dolałem LIQUY MOLY do paliwa, nadal dymi ale w mniejszym stopniu. Po drodze musiałem wymienić przepływomierz bo się rozsypał. Dzisiaj rozmawiałem z panem, który zajmuje się elektroniką. Podejrzewa że przywróciłem sterownik do stanu pierwotnego po aktualizacji oprogramowania w LEXI. W niedzielę jestem wstępnie umówiony na sprawdzenie sterownika. Jak do tej pory auto dymi, więcej pali i jednak przybywa oleju.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 11 Lipiec 2018, 07:35   

Jeżeli zrobiłeś aktualizację sterownika EDC15 to na 100% wrzucił ci wsad z FAP... Nie masz filtra fizycznie i komputer ma błędne odczyty ciśnienia roznicowego przez co ciągle chce go wypalić

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16 Lipiec 2018, 16:45   

Sterownik przeprogramowany, w środę kolejna zmiana oleju i filtra oleju. Podobno było wypalanie filtra. Jeździc-obserwować. jak coś nie tak to do poprawki. Pożyjemy, zobaczymy. Póki co auto ma moc.

 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2 Sierpień 2018, 11:19   

Witam. Problem nie ustąpił. Zrobiłem test przelewowy i wklejam tu zdjęcia. Kubeczki są wielkości 50 mm sześciennych. Pierwsze zdjęcie przedstawia wynik po 5-ciu minutach na wolnych obrotach. Drugi obrazek przedstawia wynik po 2-ch minutach przy 3000 obrotów. Można z tego wysnuć jakiś wniosek? Przepraszam, obrazki w odwrotnej kolejności względem opisu.



IMG_20180731_154540a.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 140,32 KB

IMG_20180731_153008a.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 103,38 KB

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2 Sierpień 2018, 22:27   

Wtryski w normie...
Napisz jaki teraz jest problem po programie

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Sierpień 2018, 05:04   

Pedro. Problemem jest dymienie z rury. Wklejam link z widokiem.

https://youtu.be/7JeO8-fEIow

 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Sierpień 2018, 08:20   

Tu zamieszczam wyniki parametrów od uruchomienia silnika po nocnym postoju, aż do osiągnięcia temperatury pracy silnika. Jeśli ktoś z Kolegów miałby chwilę czasu i był w stanie przeanalizować, będę wdzięczny. Filmik jest dość długi, ale wszyscy się nadal uczymy. Życzę miłych wakacji, udanych urlopów i pozdrawiam.

https://youtu.be/96kIOgVkjVw

Mnie osobiście nie podoba się ciśnienie turbo, przepływ powietrza, oraz temperatura silnika. Która nie przekracza 80 stopni.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Sierpień 2018, 08:58   

Test przelewowy mozesz sobie wstawic ……. On jest dobry przy okresleniu , ktory wtrysk odbiega od normy. Ocene stanu robi sie na maszynie do sprawdzania wtryskow! Te wszystkie korekcje i przelewy sa tylko pomocne , ale nie miarodajne!
Ewidentnie problem w cylindrach 2 i 4 , mysle, ze padniete wtryski, moze uszczelka pod glowica, ale z chlodzeniem chyba wszystko ok. Wymontowac wtryski i do sprawdzenia.

W tym silniku nie dziala wcale EGR, rowniez dziwne pomiary temp. przed i za katem, wypalanie wcale nie dziala. Niezle ktos namieszal ……


Przyczyna dymienia lezy we wtryskach. To nie ma nic wspolnego z wypalaniem fapa. Dalsza jazda grozi wypaleniem dziury w tloku, oraz zabraniem dowodu rejestracyjnego. Robienie testu przelewowego mija sie z celem, korekcje wskazuja problemy w cylindrach ( 5 ml to stanowczo zbyt duzo ).

Swoja droga to podziwiam za determinacje! Gdybys mial Fapa nie byloby dymienia, a tak masz swietna zabawe , no i wszyscy pokazuja palcem: Cytryna dymi, przeciez to tylko Francuz!

Pozdrawiam i milego urlopu!

 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Sierpień 2018, 09:10   

dejnekomirk: Gdybyś śledził od początku temat to raczej wiedziałbyś że nie ma FAPA i EGR. Zdaję sobie sprawę z tego że poprzednik namieszał. 5 ml, czego? Dla czego stanowczo za dużo? Myślałem że to dawka paliwa?
Przecież były te same silniki z tego rocznika bez FAPA i nie dymiły.
Twoja decyzja robi się jednoznaczna: brak FAPA.

Ostatnio zmieniony przez Tomasz1964 3 Sierpień 2018, 10:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA