Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciągłe wypalanie filtra fap
Autor Wiadomość
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Sierpień 2018, 09:13   

Jak buda zdrowa to zawsze w ciągu dwóch dni można zmienić silnik i cieszyć się z jazdy. Ja dociekam co się stało. A zrobić wtryski i mięć to samo to nie problem.

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 3 Sierpień 2018, 11:18   

Tomasz1964 napisał/a:
dejnekomirk: Gdybyś śledził od początku temat to raczej wiedziałbyś że nie ma FAPA i EGR. Zdaję sobie sprawę z tego że poprzednik namieszał. 5 ml, czego? Dla czego stanowczo za dużo? Myślałem że to dawka paliwa?
Przecież były te same silniki z tego rocznika bez FAPA i nie dymiły.

Różnica 5ml na przelewie - wskazuje na niesprawność odcięcia paliwa na rozpylacz we wtryskiwaczu.
Dymienie może być wynikiem kroplenia wtryskiwaczy jako efekt nieszczelności igły rozpylacza na otworkach rozpylających.
Kroplenie - duże mikrokrople zamiast nanomgiełki = dymienie sadzą.
Posłuchaj dejanomirka - wymontuj wtryski i daj do sprawdzenia na maszynie.
Poprzednik mógł namieszać również w oszukiwaniu sterownika silnika - zawyżona informacja z przepływomierza może skutkować zwiększonymi dawkami na wtryskach.
Też będzie sadza w wyniku niedoboru tlenu.

Stawiam na wtryski - leją..
:564:

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Sierpień 2018, 13:43   

Stasiu, ja to też wszystko wiem. Ja sam wiele lat temu też regulowałem wtryski BOSCHA jeszcze podkładkami cienkimi jak żyletki. Przeczytaj proszę całość, zaczęło się od tego że zwaliłem sterownik i skopałem ustawienia. Dążę do naprawy tego i znalezienia błędu. Twoje uwagi tyczą się ostatnich postów. Dziękuję za wypowiedź bo oznacza to zainteresowanie. Masz racje, po drodze też wymieniałem przepływomierz, ale czy sprawny? Dlatego nagrałem film z parametrami. On nie dymi na czarno, stosunek powietrza do paliwa, tylko na biało. Nie spala go tylko idzie w wydech. Zwłaszcza na wolnych obrotach. A moja determinacja? No cóż, fabryka stoi bo są urlopy,wakacje i mam wolny czas, zostanie ślad dla potomnych. Na samym końcu zregeneruje wtryski i się wszyscy o tym dowiemy czy to było TO. Wiele tematów zostaje bez echa bo auto po cichu zostało naprawione i ślad po nich zaginął.A co było przyczyną to tylko tajemnica właścicieli. Wracając do tematu to opracowania przelewu podają różnice 30% między wtryskami i normę 30 ml przez 3 minuty.

 
 
zenon_wp

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 29
Skąd: KTA
Wysłany: 3 Sierpień 2018, 18:34   

Przeglądnąłem tak na szybko temat i widać na filmie dużą różnicę napięcia (bo aż 10V) zasilania wtryskiwaczy.Powinno wynosić ok. 80V. Były też zapisane błędy przelotne dotyczące zasilania wtrysków, wyjaśniłeś je? Temperatura katalizatora właściwa dla odłączonego czujnika temperatury.

 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Sierpień 2018, 20:14   

Błędy były spowodowane uruchamianiem silnika z odłączonymi elektrycznie wtryskami, po próbie przelewów. Zostały wykasowane i pozostał tylko błąd czujnika temperatury przed katem, ale on był odkąd posiadam ten samochód. Rzeczywiście napięcie na wtryskach 1 i 4 minimalnie faluje a na 2 i 3 stoi jak drut na poziomie 69,9V. Sterownik?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Sierpień 2018, 21:36   

Tomaszu nie masz najmniejszego pojecia o wtryskach CR. Nowoczesny diesel to nie zabawka. Sledze ten temat od poczatku i powiem tak: nie rozumiem , po co to wszystko tu piszesz, jak ciagle nie sluchasz tego , co koledzy odpowiadaja. Nie chce mi sie przypominac tutaj po raz ktorys, ze CR musi miec EGR, bo jest to bardzo wazny skladnik regulacji cisnienia doladowania. Oprogramowanie masz od silnika z Fapem, a ciagle udajesz, ze Fap jest wymontowany - mechanicznie tak, ale nie programowo. Koniec.
Zacznij od sprawdzenia wtryskow i pomierz kompresje w cylindrach. Zaloze sie, ze bardzo sie zdziwisz.

Czuje, ze jednak dalej bedziesz zanudzal o parametrach, ktorych nie rozumiesz. Meczy mnie juz to, ciagle tylko o dymieniu, a w parametrach brak sladu wypalania. Ten Twoj motorek jest bliski wykonczenia tylko przez niesprawne wtryskiwacze, no ale .... , bardzo podoba mi sie tekst o podkladkach , " cienkich , jak zyletki "....

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 3 Sierpień 2018, 21:45   

Tomasz1964 napisał/a:
Stasiu, ja to też wszystko wiem.

Rozumiem...
Tomasz1964 napisał/a:
Błędy były spowodowane uruchamianiem silnika z odłączonymi elektrycznie wtryskami, po próbie przelewów.


Bardzo interesująca próba..i uruchomił się?

Będę śledził dalsze próby.

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 4 Sierpień 2018, 08:37   

Bardzo interesująca próba..i uruchomił się?

Nie Stasiu.

Zamykam już swój dziób, bo to nie ma sensu. I w ten sposób kończą się tematy.

Auto się zepsuło, albo zepsułem? Prosta odpowiedź-zmień na inne lub nowe.

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 4 Sierpień 2018, 09:24   

Tomasz1964 napisał/a:
Bardzo interesująca próba..i uruchomił się?

Nie Stasiu.

Zamykam już swój dziób, bo to nie ma sensu. I w ten sposób kończą się tematy.

Auto się zepsuło, albo zepsułem? Prosta odpowiedź-zmień na inne lub nowe.


No cóż... fakt - kończą się gdy nie dajemy sobie rady z poznawaniem rozwiązań wymyślonych przez innych..
Widzisz. mam dwie sztuki XM z 2,5 TD - znienawidzonych przez innych a mnie one pasują.
Mam C6 2,7 HDi - też sobie z nim radzę.

Układ zasilania - nie babram się w zgadywanki - jest podejrzenie że pompa lub wtryski - wyciągam i zawożę do specjalistów z porządnymi maszynami do sprawdzania. To mniej kosztuje jak zgadywanki "co może być". EGR-y funkcjonują we wszystkich - tak XM jak i dublet w C6 i uważam że prawidłowo. FAP podlega czyszczeniu na specjalistycznych myjkach i kosztuje MNIEJ niźli zaślepianie EGR i oszukiwanie sterownika silnika.
Temat przerabiany w tysiącach postów i nie tylko na tym forum.
Powoli ale systematycznie - PRAWO już do tego dochodzi i przewiduje dość ciekawe rozwiązania dla omijaczy.

Zasię co do tak CR jak i PD - nieznajomość ich zasad działania oraz niuansów producenta daje niemal ZAWSZE opłakane skutki - polecam uwadze szczególnie rozwiązania DELPHI..

Udanych napraw i powodzenia życzę.
:564:

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 4 Sierpień 2018, 11:51   

Powiem tak...
Z doświadczenia swojego własnego :
Mialem Xantie 2.1 TD na pompie Lucas, mialem takie samo dymienie, wręcz identyczne, powodem okazało się powietrze w paliwie, dostawalo się u mnie przez pompę bo padł oring pod aktywatorem elektronicznym od wtrysku, a na tej pompie sa 4, po wymianie problem ustał. Ten dym raczej będzie spowodowany czymś w podobie a skoro wtryski mają problemy to od nich trzeba zacząć,
Zła mieszanka powietrzno paliwowa daje różne kolory dymu... I częściowo wskazuje na to co jest nie tak... Tak mi wtedy podpowiedzieli i tak doszedłem do przyczyny i to bez komputera :)
U ciebie nie dziala egr... Od tego zacznij,
Zobacz czy w przewodzie paliwa z filtra do pompy są bąbelki powietrza... Może przyczyna jest taka błacha... Jak się mylę to proszę o wyprostowanie mojego myślenia :) przyjmuję każdą krytykę

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Sierpień 2018, 22:07   

Mialem XM 2.1 td i podobny problem - tez dymienie po uruchomieniu, az silnik osiagnal temp. Czasami rowniez brak mozliwosci odpalenia, by za chwile palic normalnie - powodem byl pekniety przewod paliwowy przy grodzi. Po wymianie weza wszystko wrocilo do normy.

Silnik CR to troche inna konfiguracja, a przede wszystkim wtrysk bezposredni, odpala nawet na mocno padnietych wtryskach. Wtryskiwacze sa wielootworkowe i ich przypchanie ( tych otworkow ) jest powodem duzej korekcji na + ( bo sterownik stara sie wyrownac predkosci katowe na poszczegolnych zylindrach). Wtryskiwanie duzej dawki przez jeden,albo pare otworkow skutkuje przedostawanie sie paliwa do katalizatora, gdzie ulega dopalaniu, a to wlasnie powoduje dymienie i smrod niespalonego paliwa. Jesli jest Fap dymienia brak, a bez Fapa dymi jak stara lokomotywa.
Pomijam, oczywiscie fakt obecnosci pompy zasilajacej w zbiorniku, wiec Problem zapowietrzania sie ukladu tez pomijam, po za zaworkiem regulujacym cisnienie w filtrze paliwa. Uszkodzenie tego zaworka moze wywolywac objawy uszkodzonej pompy CR, ale dymienia raczej nie.

Jeszcze raz radze sprawdzic wtryski na maszynie, a jesli bylyby dobre, stan kompresji w silniku. Osobiscie sadze, ze przynajmniej dwa wtryski maja zapchane otworki i sa do wymiany, albo regeneracji.
Najlepiej byloby zdobyc sterownik do silnika bez Fapa, albo wgrac soft od takiego. Aktualnie jest silnik z nieczynnym Fapem, ale skladniki Fapa istnieja i rowniez sieja bledami. Brak EGR tez zasmieca parametry, bo po pierwsze oglupia dawke paliwa ( wartosc przeplywu powietrza), po drugie regulacja cisnienia doladowania jest skokowa ( Reakcja EGR dziala jak amortyzator na regulacje cisnienia), silnik pracuje twardo i wydaje sie nerwowy.

Jezdze pojazdami z Fapem juz prawie 8 lat i nigdy nie mialem najmniejszych problemow z opanowaniem tego ustrojstwa. Gdy nie dzialal prawidlowo system dodatku, dolewalem manualnie do paliwa. System dziala poprawnie i bezawaryjnie, wystarczy troche wiedzy i praktyki. Warto rowniez zamontowac kontrolke wypalania,aby miec pelna kontrole nad Fapem. Bardzo dziwie sie Januszom demolujacym Fapy za wcale nie male pieniadze, bez zadnej powaznej przyczyny, tak bez zastanowienia sie. Temat podobny do sprzegiel SAC, do dzisiaj spotykam Fachowcow, ktorzy twierdza, ze umieja zalozyc sprzeglo bez zadnego przyrzadu!

No coz zycze powodzenia !

 
 
MMK66*

Mój samochód: C5/V50
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: 136 RHR
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 73
Skąd: Krosno/Sanok
Wysłany: 21 Luty 2020, 22:05   

Drodzy Koledzy
Żeby nie zakładać nowego tematu, tytuł pasuje- tyle że pacjentem jest silnik 2,0 Hajdi RHR. Konkretny przypadek tyczy się silnika w Volvo V50, nie mniej silnik jest już z Lwa 407. Gwoli wstępu.

Samochodzik dostałem do naprawy od Brata, teraz przyszedł czas żeby rozwiązać problem z ciągłym wypalaniem filtra cząstek stałych. W Volvo w Rzeszy - wgrano nowy soft- tyle przynajmniej zrobiono.
Nie mniej, programem Dephi ciężko coś więcej zdiagnozować- tyle co widziałem: różnica ciśnień na biegu jałowym ~13 hPa. Czujnik różnicy ciśnień wymieniony, przepływka też, przepustnice zimnego/gorącego też, EGR nowy. Teraz owszem pasuje pasowało by podpiąć pod Vida'e

Auto dobrze reaguje na gaz, przyśpiesza bdb. Nie mniej proces wypalania :
1. Jak by startował zaraz od włączenia silnika
2. Wypala i wypala - na jakąś 0,5/1 min przerwie po ~20min wypalania i znowu - oleju przybywa, trzeba odpompować było. Przejechałem 90% po autostradzie ~1280km do Polski - tak że warunki regeneracji miał najlepsze jakie można było wybrać.
3. Spalanie podniesione w czasie wypalania.
4. Spalanie w przerwie między wypaleniami bardzo dobre.
5. Po skasowaniu i daniu nowego filtra - czas do ponownego wypalenia ~100km. czasem mniej.
Pytania:
I. Czy to może być wina nieoryginalnego filtra? (szybciej się zapycha?!)
II. Czy może to być wina np nie dozowania do paliwa dodatku ?
III. Czy ma ktoś doświadczenie w diagnozie softem Volvo? Czy może inne pomysły -?
Zakładam?! że ? pasowało by widzieć jak widzi zatkanie filtra komputer i ilość dodatku, choć to akurat może być błędem- Brachu resetował kompem filtr, żeby się na chwilę przestawał dopalać.

A... z objawów pobocznych ? szarpanie np na 4 biegu przy ~1700/1800 obr czy na 5 biegu również. Spalanie na 3 biegu przy ~60 km/h (stała prędkość roboty w Rzeszy) spalanie wg kompa 12/13L w czasie "regeneracji" mocne szarpanie przy ~1500 obr min 3 bieg przy stałej prędkości- dodanie gazu brak szarpnięć.

Trochę jestem w kropce, przerabiałem ciut temat w mojej Cytrynce, tam okazało się, że jeden wężyk od podciśnienia był strzelony i też proces dopalania nie mógł ustać, szarpanie było jednak zdecydowanie mocniejsze?

Z góry dzięki za uwagi i podpowiedzi :)

 
 
MMK66*

Mój samochód: C5/V50
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: 136 RHR
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 73
Skąd: Krosno/Sanok
Wysłany: 19 Listopad 2020, 13:36   

dejnekomirek zauważyłem, że spaliny wydobywające się z rury, są mocno gryzące, ostre jako jeden z objawów.
Objaw wypalania ustaje po resecie filtra, czasem jest to 150km, czasem 200km i znowu- filtr ma może ~60kkm. Podciśnienia nowe, nowy czujnik różnicy ciśnień, nowe przewody gumowe od sterowania podciśnieniami. Auto po za tym kopytne, zrywne, żwawe.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Listopad 2020, 20:28   

Witam. Opisales sytuacje z Fapem w Volvie, nadmieniles, ze filtr nowy, a ja mam wrazenie, ze on jest zapchany. Nic nie piszesz o dozowaniu dodatku do paliwa, a jego brak powoduje zapchanie filtra sadzami i brak mozliwosci wypalenia z powodu zbyt niskiej temp. To dodatek powoduje wypalanie juz przy 400 stpniach, gdy przy braku dodatku temp. musi osiagnac 600- 700 stopni. W Volvie osiagniecie takiej temp. jest niemozliwe (instalacja z dodatkiem) i dlatego z powodu zbyt wysokiego cisnienia roznicowego sterownik probuje ciagle wypalic sadze w filtrze i kolo sie zamyka.
Co mozna z tym zrobic ? Otoz najpierw sprawdz czy dziala system dodatku, i czy naprawde wtryskuje dodatek po zatankowaniu. Jesli nie, zaopatrz sie w dodatek i dolej do zbiornika w ilosci okolo ml na litr paliwa, przejedz okolo 200 km i zrob wypalanie wymuszone. Jesli to nie pomoze wymontuj filtr i przeplucz go woda, zwykla czysta woda z weza przez okolo 3 - 4 godziny. Filtr musi byc w takim stanie, aby wypalanie odbywalo sie co 500 do 800 km, jego wypalanie wymusza wartosc cisnienia roznicowego. Praktycznie na wolnych obrotach , przy czystym filtrze cisnienie powinno oscylowac okolo 0 - 2 mBar - taka wartosc cisnienia swiadczy o czystym filtrze.
Piszesz, ze wypalanie dlugo sie ciagnie - powodem tego jest ciagle nieprawidlowa wartosc cisnienia roznicowego , a to moze byc spowodowane brakiem dodatku w filtrze i brakiem dostatecznej temp. w filtrze. W wyniku tego sterownik wlacza wypalanie, ktore nie jest w stanie wypalic sadzy bez dodatku.
Oprocz tego zakladam, ze caly uklad jest bez bledow, czujniki temp. spalin dzialaja , swiece zarowe dzialaja. System nie ma zadnych bledow. Tyle na poczatek. Warto miec Lexie , aby odczytac parametry silnika i fapa . Masz pytania pytaj. Pozdrawiam

 
 
MMK66*

Mój samochód: C5/V50
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: 136 RHR
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 73
Skąd: Krosno/Sanok
Wysłany: 20 Listopad 2020, 10:13   

Czyż by Lexia mogła odczytać Volvo ? komputer jest ten sam Siemens SID803A - A nie jestem na 100% pewny. Dziękuję za konkretne wskazania. Zrobię czek listę i do badań :)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA