Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
zapowietrzanie się układu paliwowego
Autor Wiadomość
newuser

Mój samochód: Citroen Evasion
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: HDI
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 27 Cze 2016
Posty: 4
Skąd: Oława
Wysłany: 27 Czerwiec 2016, 20:09   zapowietrzanie się układu paliwowego

Cześć
Prośba o pomoc w zdiagnozowaniu problemu.


Auto na pełnym baku jeździ ok. Po zuzyciu około 1/4 baku zaczynają się problemy. Przy odpalaniu po przekręceniu kluczyka słychać bulgotanie w baku. Przy blisko 1/2 baku auto potrafi zgasnąć w czasie jazdy i zapala się check (pomarańczowa kontrolka silnika).
Dodatkowo po odkręceniu wlewy baku słychać jak zaciąga powietrze i się odpowietrza.


Zdjąłem bak, wyjąłem pompę. Okazało się że ułamał się przewód w koszu od powrotu paliwa do zbiornika. Przewód zamiast pchac paliwo przez dysze na zawór zwrotny w koszu to pchał paliwo do baku.
Naprawiłem to dorabiając rurkę i montując ją tak jak powinno być.


Teraz jest tak że nawet jak jest pełny bak to słychać nierówna pracę silnika tak jak by chwilami nie dostawał paliwa. Po odkręceniu korka wlewu efekt zasysania powietrza jest tak jak wcześniej.
Dodam tylko że na odkręconym korku nie wiele się zmienia.


Zauważyłem jeszcze że przy płynnym delikatnym dodawaniu gazu auto jakoś jedzie i nie gaśnie, ale wystarczy depnąć mocniej w pedał i gaśnie.


Pytanie co może być powodem.


czy możliwe jest że np średnica przewodów jakimi naprawiałem ten powrót w koszu pompy jest inna i to powoduje to że nierównomiernie wpływa paliwo do kosza pompy ?
odpowietrzenie baku sprawdziłem jedynie na króćcach przy baku, czy możliwe jest że przewody od odpowietrzenia się zapchały.





Może macie jakieś sugestię na co jeszcze zwrócić uwagę.


pozdrawiam
Łukasz.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 27 Czerwiec 2016, 23:51   

Jak dla mnie to zajechana pompa w baku...Podobnie miał Jacoll jak pamiętam...(jak by nie było ma 16lat skoro rocznik 2000 jak moja xsara) Jeszcze przy pełnym baku pomagał ciężar paliwa który robił ciśnienie...takie coś miałem z wolnossącym dieslem bez pompki w baku.. No ale może się ktoś jeszcze wypowie;) Co się tyczy pompki to zamienniki gorsze niż oryginał używany czasem są...
tu

 
 
newuser

Mój samochód: Citroen Evasion
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: HDI
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 27 Cze 2016
Posty: 4
Skąd: Oława
Wysłany: 4 Lipiec 2016, 17:47   

Wymieniłem pompę wraz z koszem - nowa zamiennik.


Niestety efekt w dalszym ciągu ten sam. Auto nierówno pracuje na wolnych obrotach a w czasie jazdy gaśnie. Słychać że się zapowietrza układ.
Ciężko go też odpalić długo trzeba kręcić.

Jakieś sugestie co dalej ?



PS: Co do odpowietrzenia baku to rurka odpowietrzająca była zatkana (jakieś owady złożyły sobie jajka )

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Lipiec 2016, 21:05   

newuser, nic nie ma wzmianki o wymianie filtra paliwa,może masz zapchany? Kolega z pracy miał tak zawalony w Mondeo że któregoś dnia nie odjechał bo nie puszczał paliwa...W sumie szkoda że to nie pompka .A najlepiej to na komputer do gościa kumatego bo jak tak dalej pójdzie to skończymy na pompie WC ,czujnikach ,sondach powymienianych...

 
 
newuser

Mój samochód: Citroen Evasion
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: HDI
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 27 Cze 2016
Posty: 4
Skąd: Oława
Wysłany: 12 Lipiec 2016, 22:07   

Filtr paliwa jest ok.

Sprawdziłem też że układ raczej się nie zapowietrza, wymieniłem jeden z wężyków od filtra do pompy wtryskowej na przeźroczysty i widać żę paliwo płynie bez powietrza.

Sprawdziłem też wtryskiwacze na przelewach i wygląda na to że 2-gi przelewa. Pytanie czy to moze powodować taki efekt.

W tej chwili nawet na full baku auto gaśnie podczas jazdy, bardzo ciężko go zapalić , silnik pracuje nie równo.

Oddam jeszcze wtryskiwacze do sprawdzenia ale obawiam się że to pompa wysokiego ciśnienia umiera.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 12 Lipiec 2016, 23:28   

newuser, jedź do jakiego szpeca od francuzów z lexią bo przyczyna może być gdzie indziej a będziesz generował aby sobie koszty,jak by te wtryski lały jak w mijanym kiedyś reno megan to chmura czarnego dymu za czołgiem była by porównywalna a samochód jednak jechał...;)

 
 
newuser

Mój samochód: Citroen Evasion
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: HDI
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 27 Cze 2016
Posty: 4
Skąd: Oława
Wysłany: 13 Lipiec 2016, 07:23   

Jeszcze zdemontowałem czujnik ciśnienia który jest na pompie. Widać było spory opiłek metalu i uszkodzona jest uszczelka na filtrze czujnika.

Czytałem na elektrodzie że przyczyną mogą być te uszczelki, spróbuję je gdzieś dostać i zobaczymy.



20160713_071452.jpg
Plik ściągnięto 83 raz(y) 118,54 KB

 
 
batot

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Wersja:: Jumpy
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 26 Cze 2018
Posty: 1
Skąd: Rybnik
Wysłany: 26 Czerwiec 2018, 12:20   

Kolego mógłbyś powiedzieć jak rozwiązałeś problem bo mam te same objawy u siebie?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA