Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Jacoll
2 Lipiec 2018, 09:06
Citroen C5 III 2.0 16v 140km a 2.0 HDI 163km kilka pytań Cz
Autor Wiadomość
areew666

Mój samochód: brak
Poj. silnika (cm3): brak
Paliwo: brak
Wersja:: brak
Dołączył: 01 Lip 2018
Posty: 0
Skąd: Tuchola
Wysłany: 1 Lipiec 2018, 14:07   Citroen C5 III 2.0 16v 140km a 2.0 HDI 163km kilka pytań Cz

Pytanie do użytkowników tych właśnie samochodów.. Otóż planuję zakup C5 2008-2010 , lecz szukam jakichś sensownych argumentów jaki wariant silnikowy wybrać 1. Czy silnik 2.0 16v 140km daje rade w sedanie? czy auto jest w miarę zrywne? Czy jest do udana konstrukcja? 2. Czy silnik 2.0 HDI 163km to udana konstrukcja? 3. Czy czuć znaczną różnicę w dynamice jazdy miedzy tymi dwoma silnikami? Samochód używany będzie codziennie do jazdy do pracy i kilka razy w roku Polska-Holandia/ Holandia- Polska Na początku chciałem zawiesić oko na Dieslu bo mocniejszy .. a przy tak ciężkiej budzie obawiam się, że benzyna będzie za słaba a pojemność powyżej 2.0 nie wchodzi w grę. Lecz naczytałem się o tych Fapach itd... i teraz sam nie wiem czy diesel to bedzie dobry wybór.. Zwracam się do was z prośba o jakieś sensowne opinie Pozdrawiam

 
 
Pitcarn

Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 170
Skąd: Wrocław
Wysłany: 4 Lipiec 2018, 07:04   

na pewno poczujesz różnicę na korzyść diesla. 2.0 pb jest za słabe nawet do starszych generacji c5ki
Mam kombiaka który waży chyba podobnie albo i mniej niż c5 x7 i żeby się rozpędzić to potrzeba czasu. Jak już się rozbuja to jest spoko. Benzyniak jest też dużo głośniejszy niż diesel. Benzynę trzeba kręcić powyżej 3tys obr. a od 3,5tys robi się naprawdę głośno. Winny jest kolektor wydechowy zrobiony z blachy a nie jako odlew żeliwny. Obecnie rozglądam się za 3.0 v6 z lpg bo diesli nie lubię (jak sam zauważyłeś fapy, wtryski , egry i ten klekot, eh...). Benzyniak jest całkiem trwaly. Mój ma ponad 500tys przebiegu, bierze trochę oleju (ale w normie producenta) i śmiga aż miło, tylko tej mocy brak, no i hałas :/

Opinie o HDI są bardzo dobre, c5 x7 to ciężkie auto i na pewno diesel sprawdzi się lepiej. Szukaj zadbanego egzemplarza (jeśli nie masz uprzedzeń jak ja do klekotów) i będziesz Pan zadowolony. Będzie ciszej, równie oszczędnie co na lpg. FAP w citroenie można przepłukać wodą, eloys dolewa się co 100tys km (poprawcie mnie bo nie jestem pewien) i można zrobić to samemu. Trwałość na wysokim poziomie. 163km to już przyjemna wartość.
Gdyby nie moje uprzedzenia pewnie brałbym diesla tylko sprawdzonego z realnym przebiegiem ! W 10letnim aucie nie ma co oczekiwać diesla z przebiegiem 200tys km. Takie aut to białe kruki :)

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Lipiec 2018, 17:11   

Zrobiłem C5 X7 2.0i 16V ok. 50 tys. km. Nie uważam, że jest mułowaty. Mam automatyczną skrzynię biegów, do której trzeba się przyzwyczaić - dynamika + opóźnienie reakcji. Jednak po zrobieniu kilku km dynamicznej jazdy, w moich rękach sterownik samochodu pracuje znacznie dynamiczniej ;) Na początku odbierałem tę dynamikę jako problem/wadę, a teraz w ogóle mi to nie przeszkadza. Nie dlatego, że się przyzwyczaiłem, po prostu taka dynamika jaką oferuje ten silnik + skrzynia mi wystarcza. Nie wybrałbym manuala. Bo automat jest po prostu komfortowy. Są jednak dwie odczuwalne niedogodności. Skrzynia biegów jest niestety 4 biegowa, dlatego powyżej prędkości 130 km/h jest głośno. Nie stanowi to takiego problemu, słychać radio ;) Jest jednak odczuwalne, bo niżej jest sporo ciszej, do czego łatwo się przyzwyczaić. Druga sprawa to spalanie. Ten silnik, z tą skrzynią spala średnio 10 l/100km (jazda mieszana), w trasie ok. 8,5 l/100km. Tu masz mój profil, gdzie zarejestrowałem większość dystansu: http://www.fuelly.com/car...2010/lis/523538
Podobno to dobry silnik do zagazowania, wtedy koszty spadają, ale uznałem, że nie bedę grzebał i jakoś wytrzymam na benzynie.
Nie mam porównania do diesli, ale na pewno będą dynamiczniejsze dołem i tańsze w eksploatacji (koszty paliwa). Natomiast co do serwisu i kosztów sam sobie poczytałeś... Mnie to również odstręczyło.
Jedna rada, C5 X7 niezależnie od wersji silnikowej/nadwozia do produkowanego egzemplarza ok. 12500 szt. (nie pamietam) ma wadliwe kolumny hydrauliczne. Wymieniałem już jedną, koszt ok. 1500zł. Więc warto szukać egzemplarza o nr powyżej 13000. Z drugiej strony, jak już pocieknie to się wymienia już na nowe - poprawione.
Moja lewa przednia kolumna wytrzymała 145 tys. km. Druga właśnie sączy (167 tys. km), ale do jesieni spokojnie wytrzyma. Póki nie ubywa (znacznie) LDS, nie wymieniam.
Tyle tak na szybko. Jeśli masz jakieś pytania do benzyny, pytaj.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
Arrewlyfevew3
[Usunięty]

Wysłany: 14 Wrzesień 2018, 11:53   

Mi się wydaje, że jest to temat dla specjalisty z tej dziedziny. WIele trudności można sobie w ten sposób oszczędzić.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA