Witam- problem jak w temacie, zrobione: wymiana paska na nowy, podmieniona pompa wspomagania na inną sprawną- objawy identyczne. Na jałowych obrotach wspomaganie w małym skręcie kół działa, przy podniesieniu obrotów dochodzi swąd spalonej gumy od paska. Może któryś z kolegów przerabiał lub słyszał o podobnym problemie, pozdrawiam Tomek.
_________________ niezdecydowanym POLECAM...
wojtekadam
Mój samochód: citroen c5 FL
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna+LPG
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Gru 2012 Posty: 146 Skąd: Lublin
Wysłany: 19 Lipiec 2018, 10:28
Zaworek zwrotny uszkodzony ,zapchany w maglownicy.
Witam i podpinam się pod pytanie.
Mam podobny problem. Po regeneracji maglownicy zaczęła dziwnie pracować na maksymalnym skręcie, do tego stopnia że potrafi silnik zadusić. Przy większych prędkościach na autostradzie (już od 90km/h) czuć dziwny opór na kierownicy przy delikatnej próbie korygowania toru jazdy. Czy to też może być wina zaworka zwrotnego i czy można to wymienić bez wyciągania maglownicy??
U mnie dodatkowo mam problem z napinaczem paska wieloklinowego bo już 2 raz w przeciągu ok roku urwały mi się uszy w łapie silnika do którego przykręcony jest napinacz. Zaczynam łączyc fakty i zastanawiam się czy te urwane uszy napinacza nie są skutkiem naprężeń spowodowanych na oporem na pompie wspomagania.
Dzwoniłem dzisiaj do ASO. W dziale czesci dowiedzialem sie ze jako taki zawór zwrotny nie występuje. Moge kupic całą maglownice za jedyne 5500zł.
Podpowie ktos gdzie szukac zaworka?
Ok, zawór zwrotny jest w wężyku zasilającym z pompy podobno pełni jedynie funkcje utrzymania ciśnienia w układzie po wyłączeniu/włączeniu silnika.
Jaki miało by to mieć wpływ na stającą pompę? Jest ktoś na forum kto zna się na wspomaganiu kierownicy?
@pedro na tą chwilę chciałbym ustalić czy to na pewno maglownica, być może nie muszę wymieniać całej maglownicy. Zasadniczo można byłoby tak jeździć gdyby nie ta urywająca się łapa silnika.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 1 Sierpień 2018, 18:00
Temat ciekawy... Z przodu auta po stronie kierowcy na dole kolo chlodnicy masz polaczenie węża gumowego z platikowym/metalowym i tam jak odkrecisz to połączenie to po odpaleniu auta powinien lecieć plyn, jak leci to maglownica i zawór jest ok...
A jak masz problemy z napinaczem to do sprawdzenia masz koło pasowe i sprzegielko alternatora
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
@pedro - to połączenie weza gumowego z plastikowym/metalowym to powrót z maglownicy? Problem z napinaczem jest od czasu właśnie regeneracji maglownicy. Alternator i koło pasowe jest ok. Tak jak pisałem wg mnie naprężenia powstają przez pompę wspomagania która się dusi przy maksymalnym skręcie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum