Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Stająca pompa wspomagania w skrajnych ustawieniach kół
Autor Wiadomość
tomasz73

Mój samochód: CITROEN C5 FL
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: DIESEL
Wersja:: LB
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 11
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 19 Lipiec 2018, 10:21   Stająca pompa wspomagania w skrajnych ustawieniach kół

Witam- problem jak w temacie, zrobione: wymiana paska na nowy, podmieniona pompa wspomagania na inną sprawną- objawy identyczne. Na jałowych obrotach wspomaganie w małym skręcie kół działa, przy podniesieniu obrotów dochodzi swąd spalonej gumy od paska. Może któryś z kolegów przerabiał lub słyszał o podobnym problemie, pozdrawiam Tomek.

_________________
niezdecydowanym POLECAM...
 
 
wojtekadam

Mój samochód: citroen c5 FL
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna+LPG
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 146
Skąd: Lublin
Wysłany: 19 Lipiec 2018, 10:28   

Zaworek zwrotny uszkodzony ,zapchany w maglownicy.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 19 Lipiec 2018, 11:07   

jak wyżej

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 19 Lipiec 2018, 22:06   

Popieram odpowiedzi. Miałem taki przypadek i aż pompa puchła i lała olejem.

 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Lipiec 2018, 20:49   

Ten zaworek można wymienić?

_________________
Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
 
 
brovn

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2,0
Paliwo: benzyna
Wersja:: MK1
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 23 Lip 2018
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Lipiec 2018, 22:35   

Witam i podpinam się pod pytanie.
Mam podobny problem. Po regeneracji maglownicy zaczęła dziwnie pracować na maksymalnym skręcie, do tego stopnia że potrafi silnik zadusić. Przy większych prędkościach na autostradzie (już od 90km/h) czuć dziwny opór na kierownicy przy delikatnej próbie korygowania toru jazdy. Czy to też może być wina zaworka zwrotnego i czy można to wymienić bez wyciągania maglownicy??
U mnie dodatkowo mam problem z napinaczem paska wieloklinowego bo już 2 raz w przeciągu ok roku urwały mi się uszy w łapie silnika do którego przykręcony jest napinacz. Zaczynam łączyc fakty i zastanawiam się czy te urwane uszy napinacza nie są skutkiem naprężeń spowodowanych na oporem na pompie wspomagania.

 
 
tomasz73

Mój samochód: CITROEN C5 FL
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: DIESEL
Wersja:: LB
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 11
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 25 Lipiec 2018, 09:04   

Koło pasowe - na wolnych obrotach dawało radę, potem tarcie, smród paska i objawy jak wyżej..

_________________
niezdecydowanym POLECAM...
 
 
brovn

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2,0
Paliwo: benzyna
Wersja:: MK1
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 23 Lip 2018
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Lipiec 2018, 15:18   

Dzwoniłem dzisiaj do ASO. W dziale czesci dowiedzialem sie ze jako taki zawór zwrotny nie występuje. Moge kupic całą maglownice za jedyne 5500zł.
Podpowie ktos gdzie szukac zaworka?

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 26 Lipiec 2018, 16:30   

Tomek ma całą maglownice to może ci ją sprzeda

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
brovn

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2,0
Paliwo: benzyna
Wersja:: MK1
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 23 Lip 2018
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Lipiec 2018, 14:24   

Ok, zawór zwrotny jest w wężyku zasilającym z pompy podobno pełni jedynie funkcje utrzymania ciśnienia w układzie po wyłączeniu/włączeniu silnika.
Jaki miało by to mieć wpływ na stającą pompę? Jest ktoś na forum kto zna się na wspomaganiu kierownicy?

@pedro na tą chwilę chciałbym ustalić czy to na pewno maglownica, być może nie muszę wymieniać całej maglownicy. Zasadniczo można byłoby tak jeździć gdyby nie ta urywająca się łapa silnika.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 1 Sierpień 2018, 18:00   

Temat ciekawy... Z przodu auta po stronie kierowcy na dole kolo chlodnicy masz polaczenie węża gumowego z platikowym/metalowym i tam jak odkrecisz to połączenie to po odpaleniu auta powinien lecieć plyn, jak leci to maglownica i zawór jest ok...
A jak masz problemy z napinaczem to do sprawdzenia masz koło pasowe i sprzegielko alternatora

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
brovn

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2,0
Paliwo: benzyna
Wersja:: MK1
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 23 Lip 2018
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Sierpień 2018, 21:10   

@pedro - to połączenie weza gumowego z plastikowym/metalowym to powrót z maglownicy? Problem z napinaczem jest od czasu właśnie regeneracji maglownicy. Alternator i koło pasowe jest ok. Tak jak pisałem wg mnie naprężenia powstają przez pompę wspomagania która się dusi przy maksymalnym skręcie.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 6 Sierpień 2018, 11:54   

Tak

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA