Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Nisknie ciśnienie oleju na jałowych gdy olej gorący
Autor Wiadomość
django99

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 04 Cze 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Czerwiec 2018, 10:22   Nisknie ciśnienie oleju na jałowych gdy olej gorący

Cześć,
Mam problem z zapalającą się kontrolką ciśnienia oleju kiedy olej jest bardzo gorący (wskazówka pokazuje problem przy 130 stopniach - wg. instrukcji). Problem się ujawnił obecnie, kiedy temperatury są bardzo wysokie. Silnik to 2 litry benzyna, EW10A. Przebieg 180000km.
Kiedy np. zatrzymam się na światłach, obroty silnika zejdą do jałowych zapala się kontrolka i na wyświetlaczu pojawia się informacja o niskim ciśnieniu oleju. Kiedy nawet minimalnie dodam gazu, kontrolka gaśnie - więc problem jest tylko na minimalnych obrotach.
Mechanicy zmienili już olej, filtr, czujnik ciśnienia. Ciśnienie było mierzone - było książkowe, ale olej wtedy nie był taki gorący.
Część mechaników mówi, że to może być pompa oleju, ewentualnie zaworki w pompie. Inni, że panewki na wale. Jeszcze inni, że znalezione problemów może nie być łatwe.
Silnik poza tym nie ma prawie żadnych problemów, no może stukające przez krótką chwilę koło zmiennych faz po kilkudniowym postoju (zanim dojdzie ciśnienie).
Czy ktoś z was spotkał się z takim problemem i może coś doradzić? Gdzie szukać rozwiązania i jak?

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 4 Czerwiec 2018, 12:07   

panewki raczej by było słychać...
stawiał bym na pompę bo jak piszesz że po lekkim dodaniu gazu gaśnie to może ona już nie domagać... lub masz zapchany smok na pompie ale to raczej by się objawiało ciągłym błędem...

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Pyotrek

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Czerwiec 2018, 13:30   

A ciśnienie było sprawdzane przy 90C?

 
 
django99

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 04 Cze 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Czerwiec 2018, 13:47   

pedro napisał/a:
panewki raczej by było słychać...
stawiał bym na pompę bo jak piszesz że po lekkim dodaniu gazu gaśnie to może ona już nie domagać... lub masz zapchany smok na pompie ale to raczej by się objawiało ciągłym błędem...

Panewek nie słychać, przynajmniej ja ich nie słyszę - a raczej jestem wyczulony na wszystkie niepokojące dźwięki. Smok podobno czysty, przed prawie każdą wymianą oleju (wymiany robiłem co 15000km lub mniej) zalewałem płukankę do silnika, olej wylatywał dość czysty.

Pyotrek napisał/a:
A ciśnienie było sprawdzane przy 90C?

Tak, ciśnienie sprawdzane przy 90 stopniach C


Olej oczywiście 5W40, Total - zalecany do tego silnika przez PSA

 
 
Pyotrek

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Czerwiec 2018, 01:01   

Możesz spróbować olej innej firmy o lepszych parametrach, Xado, Motul itp..

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 6 Czerwiec 2018, 16:22   

to raczej podcieranie dupy szkłem...
zostaje ci czujnik lub jego instalacja... sprawdź kable... zmierz czujnik przy pracy silnika żebyś wiedział jaką ma oporność przy normalnej pracy i wepnij testowo na jeden dzień takiej rezystancji opornik żeby sprawdzić czy błąd się pojawi - jak nie to wina leży po stronie silnika/czujnika

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Czerwiec 2018, 20:42   

Problem jest trudny. Pozostaje zrobienie trojnika w miejsce czujnika i podlaczenie na nim manometru i oryginalnego czujnika. W momencie, kiedy zacznie swiecic kontrolka i pojawi sie ostrzezenie o niskim cisnieniu, zobaczyc ile pokazuje manometr. Jesli cisnienie na manometrze bedzie prawidlowe , problem bedzie w czujniku. Ale, jesli cisnienie bedzie zbyt niskie, znalezienie powodu bedzie bardzo trudne. Do sprawdzenia , w pierwszej kolejnosci stan miski i pompy olejowej. Czesto paproszek w zaworze regulacyjnym moze blokowac zamkniecie szczelne zaworu (zawor pozostaje uchylony) i to powoduje w/w objawy. Mialem kiedys auto z kulka na zaworze i pare razy podobne objawy. Pomagalo ostudzenie oleju ( czekanie) i start na zimnym z mocnym przegazowaniem. Tu raczej tego nie polecam. Lepiej samemu sprawdic , jak ten zawor pracuje - moze byc zatarty , w pozycji uchylonej. Jesli tu wszystko w porzadku, to sprawdz pompe na zuzycie . Zdarzylo sie tez pare razy, ze w panewce odkleila sie kompozycja i powstala dziura, przez ktora uciekalocisnienie, ale to raczej niemozliwe w tym silniku, gdzie panewki oparte sa na kompozycji na bazie Aluminium - nie zachodzi zjawisko odklejania.

Sprawdz najpierw stan pompy olejowej i stan zaworu regul., sa chyba razem z pompa, oraz stan uszczelki miedzy pompa , a smokiem. Sprawdz tez czy gdzies nie ma wycieku oleju - te silniki maja wkrecone zaslepki kanalu olejowego w bloku i czesto potrafia sie poluzowac, co skutkuje wyciekiem oleju, ale rowniez spadkiem cisnienia. Zajrzalbym tez do obudowy filtra oleju, czesto zdarza sie, ze rozpadajacy sie filtr oleju zaslepia przelot kanalu i w efekcie problem j/w.
Mam nadzieje, ze nie bedziesz musial rozbierac calego silnika, ze przyczyna takiego stanu wyjdzie wczesniej. Czasami wada fabryczna odlewu wychodzi w eksploatacji, ale w Citroenie jeszcze tego nie spotkalem. Zycze powodzenia. Takich objawow nie mozna lekcewazyc, no chyba, ze po dokladnym sprawdzeniu, ze cisnienie jest prawidlowe, a wina lezy po stronie elektryki.

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Czerwiec 2018, 23:29   

Wkręć manometr (0-6 bar) i zmierz ciśnienie w układzie na zimno i na gorąco.
Zobaczysz różnicę pomiędzy wskazaniami. Wg mnie na wolnych obrotach ciśnienie nie powinno być niższe niż 0,6-0,8 bar. Takie wartości występują w silnikach motocyklowych.
Sprawdziłbym zakres pomiarowy czujnika - wydaje mi się, że jest 0,6 bar. Profilaktycznie bym go wymienił, bo koszt chyba do 30zł.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
django99

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 04 Cze 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Czerwiec 2018, 23:01   

Pyotrek napisał/a:
Możesz spróbować olej innej firmy o lepszych parametrach, Xado, Motul itp..

Już próbowałem, zalany był np. Liqui Moly 5W40 w pełni syntetycznym - identyczne objawy

pedro napisał/a:
zostaje ci czujnik lub jego instalacja... sprawdź kable... zmierz czujnik przy pracy silnika żebyś wiedział jaką ma oporność przy normalnej pracy i wepnij testowo na jeden dzień takiej rezystancji opornik żeby sprawdzić czy błąd się pojawi - jak nie to wina leży po stronie silnika/czujnika


Czujnik wymieniony - dzieje się dokładnie tak samo. Czujnik w tym silniku jest w formie stycznika - ma przejście albo nie. Kable oczywiście też sprawdzałem. Raczej instalację bym wykluczył - alarm pojawia się przy rzeczywiście gorącym oleju (wskaźnik pokazuje 130 stopni - według instrukcji) oraz tylko na wolnych obrotach. Minimalne dodanie gazu od razu gasi alarm - czyli pompa daje większe ciśnienie

jarulis napisał/a:
Wkręć manometr (0-6 bar) i zmierz ciśnienie w układzie na zimno i na gorąco.
Zobaczysz różnicę pomiędzy wskazaniami. Wg mnie na wolnych obrotach ciśnienie nie powinno być niższe niż 0,6-0,8 bar. Takie wartości występują w silnikach motocyklowych.
Sprawdziłbym zakres pomiarowy czujnika - wydaje mi się, że jest 0,6 bar. Profilaktycznie bym go wymienił, bo koszt chyba do 30zł.

Czujnik był wymieniony. Według serwisówki przy 1000 obr/min powinno być 1,5 bara a przy 3000 obr/min powinno być 5 barów. Gdy ostatnio sprawdzaliśmy, to tyle było - tylko że przy 90 stopniach.

 
 
django99

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 04 Cze 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Czerwiec 2018, 23:17   

dejnekomirek napisał/a:
Problem jest trudny. Pozostaje zrobienie trojnika w miejsce czujnika i podlaczenie na nim manometru i oryginalnego czujnika. W momencie, kiedy zacznie swiecic kontrolka i pojawi sie ostrzezenie o niskim cisnieniu, zobaczyc ile pokazuje manometr. Jesli cisnienie na manometrze bedzie prawidlowe , problem bedzie w czujniku. Ale, jesli cisnienie bedzie zbyt niskie, znalezienie powodu bedzie bardzo trudne. Do sprawdzenia , w pierwszej kolejnosci stan miski i pompy olejowej. Czesto paproszek w zaworze regulacyjnym moze blokowac zamkniecie szczelne zaworu (zawor pozostaje uchylony) i to powoduje w/w objawy. Mialem kiedys auto z kulka na zaworze i pare razy podobne objawy. Pomagalo ostudzenie oleju ( czekanie) i start na zimnym z mocnym przegazowaniem. Tu raczej tego nie polecam. Lepiej samemu sprawdic , jak ten zawor pracuje - moze byc zatarty , w pozycji uchylonej. Jesli tu wszystko w porzadku, to sprawdz pompe na zuzycie . Zdarzylo sie tez pare razy, ze w panewce odkleila sie kompozycja i powstala dziura, przez ktora uciekalocisnienie, ale to raczej niemozliwe w tym silniku, gdzie panewki oparte sa na kompozycji na bazie Aluminium - nie zachodzi zjawisko odklejania.

Sprawdz najpierw stan pompy olejowej i stan zaworu regul., sa chyba razem z pompa, oraz stan uszczelki miedzy pompa , a smokiem. Sprawdz tez czy gdzies nie ma wycieku oleju - te silniki maja wkrecone zaslepki kanalu olejowego w bloku i czesto potrafia sie poluzowac, co skutkuje wyciekiem oleju, ale rowniez spadkiem cisnienia. Zajrzalbym tez do obudowy filtra oleju, czesto zdarza sie, ze rozpadajacy sie filtr oleju zaslepia przelot kanalu i w efekcie problem j/w.
Mam nadzieje, ze nie bedziesz musial rozbierac calego silnika, ze przyczyna takiego stanu wyjdzie wczesniej. Czasami wada fabryczna odlewu wychodzi w eksploatacji, ale w Citroenie jeszcze tego nie spotkalem. Zycze powodzenia. Takich objawow nie mozna lekcewazyc, no chyba, ze po dokladnym sprawdzeniu, ze cisnienie jest prawidlowe, a wina lezy po stronie elektryki.


Dzięki za dogłębną analizę :-)
Usterkę elektryczną obecnie wykluczam - czujnik wymieniony, do tego czujnik był sprawdzany na stole - wyzwolił się przy poprawnym ciśnieniu. Wiem, że takiego problemu nie można lekceważyć - dlatego właśnie zapytałem tutaj, czy ktoś się może spotkał z takim problemem, bo niestety objawy mogą wskazywać na bardzo dużo elementów, przeglądając wiele różnych for właściwie nie spotkałem się aby ktoś również miał ten problem.
Mam pytanie: czy orientujesz się może gdzie znajduje się ten zawór regulacyjny? Czy to jest element w załączniku zaznaczony czerwoną strzałką? Właśnie cały czas po głowie chodzi mi zawór regulacyjny.



pompa_oleju.png
pompa oleju
Plik ściągnięto 218 raz(y) 190,77 KB

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 8 Czerwiec 2018, 00:04   

django99 napisał/a:
Gdy ostatnio sprawdzaliśmy, to tyle było - tylko że przy 90 stopniach.

Czy dobrze rozumiem, że na zimno nie było wymaganego ciśnienia, a na ciepło było?
Powinno być dokładnie odwrotnie. Zimny olej jest gęstszy.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
django99

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 04 Cze 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Czerwiec 2018, 00:32   

jarulis napisał/a:
django99 napisał/a:
Gdy ostatnio sprawdzaliśmy, to tyle było - tylko że przy 90 stopniach.

Czy dobrze rozumiem, że na zimno nie było wymaganego ciśnienia, a na ciepło było?
Powinno być dokładnie odwrotnie. Zimny olej jest gęstszy.

Nie, sory, trochę źle się wyraziłem - pomiar dokonany był przy około 90 stopniach C, ciśnienie było książkowe. Na zimnym silniku pomiar nie był wykonywany, ale nie miałem żadnych problemów na zimnym oleju.

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 8 Czerwiec 2018, 07:50   

Więc problemem nie jest faktyczne ciśnienie, skoro jest książkowe na gorąco. Jeśli na gorąco, na wolnych obrotach jest 1,5 bar to moim zdaniem możesz spać spokojnie.
Samo wskazanie szwankuje.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 8 Czerwiec 2018, 08:57   

django99 napisał/a:
Mam pytanie: czy orientujesz się może gdzie znajduje się ten zawór regulacyjny? Czy to jest element w załączniku zaznaczony czerwoną strzałką? Właśnie cały czas po głowie chodzi mi zawór regulacyjny.

Nigdy tego silnika nie rozbieralem pod katem pompy olejowej i regulacji. Wydaje sie, ze jest to prawidlowe miejsce usytuowania zaworu. Jesli nie ma na pompie, moze byc w obudowie filtra oleju. Stawialbym bym raczej na pompe.
Odnosnie spania spokojnie - spadek cisnienia oleju to zawsze powazny Problem. Moze byc oznaka powaznej awarii silnika. Do momentu 100% pewnosci co jest przyczyna nie mozemy spac spokojnie.
Jedna mysl - jakiej marki filtr oleju masz zamontowany? Pisales , ze cisnienie bylo mierzone przy 1000 obrotow, a jakie bylo przy wolnych obrotach? Jesli nie chcesz kombinowac z trojnikiem, zamontuj manometr i zagrzej silnik do temperatury , przy ktorej zachodzi ta przypadlosc i dopiero wtedy zobacz, co pokazuje miernik. Mozna przeciez jezdzic z manometrem, zamiast czujnika. Cisnienie podawane przez producenta jest minimalnym, jakie powinno byc.

Jeszcze jedno: dlaczego masz tak wysoka temp. oleju? Przeciez ten silnik ma chlodnice oleju i temp. nie powinna zblizac sie do 130 stopni. Moze Problem lezy w zlej wydajnosci chlodnicy?

 
 
Pyotrek

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Czerwiec 2018, 13:47   

Dobra uwaga dajnekomirek, skąd taka wysoka temperatura, czy jest gaz?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA