Samochód Citroen C5 X7 2009r. 2.2HDi Bi Turbo 170ps. Zawieszenie Hydroactive III.
W samochodzie zostało wymienione całe biturbo. Do tego potrzebne był demontaz przedniego zawieszenia.
Po złozeniu i przykręcenu zawieszenia występuje skrzypienie z przodu jakby jakas guma trzeszczała. Podczas jazdy na dołkach nie jest ono słyszalne. Tylko gdy przekrecimy zapłon i zapochod sie podniesie to zatrzeszczy lub jak na zgaszonym bujam przodem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów trzeszczenie usatje i nei wystepuje nawet na zgaszonym i jak bujam tez juz go nie ma. Zawieszenie było dwa razy sprawdzanie na pewno jest wszystko dokrecone.
Co to może być za przyczyna?
Prosze o jakieś sugestie?
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 29 Lipiec 2018, 15:02
ryszard86 napisał/a:
Po złozeniu i przykręcenu zawieszenia występuje skrzypienie z przodu jakby jakas guma trzeszczała.
Być może że wahacze były monotowane tak jak wisiały - powinno się je dokręcać w polożeniu "droga" - możliwe że tu tkwi "skrzypek". Tuleje stalowo-gumowe a także te na stabilizatorze.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4382 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 29 Lipiec 2018, 21:47
staszek napisał/a:
ryszard86 napisał/a:
Po złozeniu i przykręcenu zawieszenia występuje skrzypienie z przodu jakby jakas guma trzeszczała.
Być może że wahacze były monotowane tak jak wisiały - powinno się je dokręcać w polożeniu "droga" - możliwe że tu tkwi "skrzypek". Tuleje stalowo-gumowe a także te na stabilizatorze.
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: III
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: rypo21
Dołączył: 05 Mar 2016 Posty: 23 Skąd: Lublin
Wysłany: 30 Lipiec 2018, 12:21 Czy może się coś uszkodzić.
Wszystko było przykrecane w pozycji serwisowej czyli samochód był w najwyższym położeniu. Wahacze są nowe z serwisu. Czy teraz jak trochę tak jeździłem mogło się coś uszkodzić.? Co teraz zrobić krok po kroku?
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 30 Lipiec 2018, 12:30
Skręcanie elementów zawieszenia tam gdzie są tuleje stalowo-gumowe(silentbloki) należy skręcać w pozycji "JAZDA". Jak autko na podnośniku to wystarczy podnieść podnośnikiem za koło w górę. do położenia "jazda".
Tam gdzie są złożenia na przegubach kulowych - sworzeń zwrotnicy czy końcówka drążka kierowniczego - nie ma to znaczenia.
Skęcanie w pozycji góra MAX lub dół MAX to skrót do szybkiego uszkodzenia silentbloków.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4382 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 30 Lipiec 2018, 12:47
ryszard86 napisał/a:
Co teraz zrobić krok po kroku?
Poluzować gumy, dać do jazdy, pobujać samochodem i najlepiej dokręcić z kanału jak samochód stoi na kołach pod własnym ciężarem, ja tak robie.
Jak ich nie pozrywało to będziesz normalnie jeździł, jak pozrywało to trzeba wymienić na nowe, a mechanika pouczyć że tak się nie robi.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4382 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 30 Lipiec 2018, 22:54
Trzeba zobaczyć, odkręcić, dokręcić w poprawnej pozycji, zobaczyć czy nie ma pęknięć i luzów. Jak mocno były skręcone to mogły sie pozrywać, to tylko guma, a różnica między SERWIS a DO JAZDY jest znaczna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum