Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
jak wymienić napinacz paska wieloklinowego ?
Autor Wiadomość
maveric

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1990
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29 Lipiec 2018, 13:06   jak wymienić napinacz paska wieloklinowego ?

Witam,
jak wymienić napinacz paska wieloklinowego ?
Trzeba opuścić silnik ?

Pozdrowienia
maveric

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 29 Lipiec 2018, 13:14   

zdejmujmesz koło od strony pasażera, nadkole i masz tam napinacz jak na dłoni przykręcony na 1 śrubę imbusową

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Lipiec 2018, 13:21   

I zanim odkręcisz to stary napinacz zablokuj jak ma miejsce na blokadę czyli np: gwoździem,w ten sposób zluzujesz pasek , i jeśli jest rolka napinająca to jest ona na mimośrodzie ,też można poluzować,przynajmniej tak mam w xsarze

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 29 Lipiec 2018, 20:26   

No ja chciałem sobie odkręcić i wymienić rolkę tą na mimośrodzie bo huczy w HDI i obrobiło mi imbusa, teraz musze coś pokombinować czy rozwiercić czy na spawać nakrętkę.
Zablokować łatwo, długi klucz z prostym oczkiem 15 i drut wygięty w literę L, od góry ładnie mi się blokuje.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Lipiec 2018, 21:12   

wojtis1990, Odwiercenie łba śruby(wtedy rolka jest zdjęta) może spowodować likwidacje naprężenia i okaże się że pozostałość wykręcisz palcami,ale jest ryzyko że śruba może być zapieczona, więc może od spawania lepiej zacząć?a nóż się uda..bo najgorsza wersja to odwiercanie śruby,co nie zawsze się udaje kiedy wiertło z rdzenia śruby idzie w korpus i niszczy gwint

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 30 Lipiec 2018, 07:16   

No taki właśnie mam plan żeby naspawać nakrętkę na łeb śruby bo i tak rolka szumi i jest na śmieci. A jak dodatkowo podgrzeje spawarka to łatwiej się powinna odkręcić.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 30 Lipiec 2018, 07:44   

Ostatnimi czasy takie śruby nawiercam wiertłem lewoskrętnym - 9 na 10 przypadków to wystarczy. Mam oczywiście na uwadze śruby wkręcane w silnik czy skrzynię. Śruby gdzieś na zewnątrz a głównie dół nadwozia poddają się w odwrotnej proporcji, więc nie ryzykuję i dość często spawam a i tak kończy się jej urwaniem.. dalszy cią - wiadomo jaki. :564:

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Lipiec 2018, 08:51   

staszek, Te metodę z lewoskrętnym wiertłem stosowałem 4 dni temu w pracy w korpusie do regeneracji od klienta bo przyszły z urwanym uchem transportowym,jedno się tak udało wykręcić ale drugie (śruba)przewierciłem na wylot,trzeba było odwiercać stopniowo coraz większym wiertłem aż pokazały się resztki gwintu ze śruby a potem wydłubać czym ostrym i poprawić gwintownikiem.Nie pisałem o tym bo mało kto ma ,,lewe''wiertła,te co my mamy to z zapasu może sprzed 50lat :lol:

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 30 Lipiec 2018, 08:58   

sasun71 napisał/a:
Nie pisałem o tym bo mało kto ma ,,lewe''wiertła,te co my mamy to z zapasu może sprzed 50lat

Niejako z rozpędu - zadaj wujkowi GOOGLE pytanie: "wiertła lewoskrętne do metali" - będziesz zdziwiony ilością ofert. :564:

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Lipiec 2018, 20:26   

staszek, nie o dostępność mi chodziło-dobrze że są ,ale nawet ja nie mam w domu pod ręką ,chodź są tacy co twierdza że mam wszystko :-D

 
 
maveric

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1990
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30 Lipiec 2018, 20:47   

Udało mi się zdemontować napinacz.
Odkręcenie śruby to nie problem.Problem jest wyjecie tego napinacza, ponieważ się nie mieści między silnikiem a nadkolem.I tak jak do odkręcenia nie trzeba ruszać silnika, tak do wyjęcia napinacza już opuszczenie o parę centymetrów się przydaje.Ale samo opuszczenie też nie daje możliwości wyjęcia.Mi się udało wyjąć dopiero po odkręceniu osłony rozrządu. Wtedy odsunięcie osłony daje dodatkowe milimetry i rolka wyjdzie dołem.
Chyba że ktoś ma inny sposób, to z chęcią bym się zapoznał, bo czeka mnie jeszcze założenie tego dziadostwa.
Łatwiej by było zdjąć jeszcze rolkę prowadzącą, ale za cholerę nie udało mi się jej odkręcić.

Wojtas:
O której rolce piszesz, napinającej ze sprężyną, czy prowadzącej, tej niżej ??

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 30 Lipiec 2018, 21:56   

maveric napisał/a:
Wojtas:
O której rolce piszesz, napinającej ze sprężyną, czy prowadzącej, tej niżej ??

U mnie obrobiła się śruba rolki tej niższej, na mimośrodzie, która ma gniazdo na klucz ampulowy/imbus.
Napinacza nie ruszałem bo łożysko pracuje cicho. Na razie złożyłem tak jak jest bo nie miałem się czasu bawić ze spawarką, jeszcze aż tak bardzo nie huczy to chwile pojeździ.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Lipiec 2018, 08:20   

maveric, Czasem w walce o milimetry luzu wystarczy naciągnąć silnik na poduszkach,też tak robiłem bo ciasno by coś wydostać i włożyć,między innym naciągacz w xsarze ;-)

 
 
maveric

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1990
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Lipiec 2018, 09:57   

Wojtis1990 :
ja bym tam spawał imbusa od razu. Zainwestował bym w taki lepszy, twardszy.

sasun71:
tak jak piszesz, też lomem naciagałem silnik.

Z chęcią projektanta Xanti posadziłbym na serwisie i nie naprawia to co zaprojektował.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 3 Wrzesień 2018, 08:37   

Zwalczyłem temat, na nic dało się spawanie na aucie ( za bardzo pryskało ) i wiercenie bo podejście słabe.
Zdemontowałem pompe LHM, alternator który i tak musiałem wymienić, zdjąłem całą łapę chyba ze 6 śrub trzymającą osprzęt i na stole naspawałem nakrętkę i odkręciłem tą wredną rolkę. Potem wystarczyło wszystko poskładać i Księżna śmiga.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA